Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
(...) Känns verkligen helrätt nu, och jag är så glad att F! kom över 4 %! Behövs som motpol till alla rasistiska/nazistiska/fascistiska partier som valdes in.
Jag gjorde inte anspråk på att det stämmer helt. Men man kan se flera tendenser i lite olika eiktningar. Den här är en och nu var det den jag tänkte på.
Stad och land-skillnaderna är givetvis fler än den här. Är inte det lite oroande?
Tja det kanske finns folk som tycker att välfärden monterats ner lite väl mycket de senaste 10+ åren. A-kassa och sjukersättning har inte höjts på 10+ år, pensionärer betalar mer i skatt än en fullt frisk arbetare, fas 3 och aktivitetsstöd är ett skämt. Men tydligen finns det pengar till allt annat utom just välfärd.
Du ger Katrineholm som ett exempel. Ärligt talat, om jobb, bostad, vård och välfärd i Katrineholm står och faller med 800 somalier och ytterligare 400 anhöriginvandrare så ligger nog problemen någon annanstans än i integrationspolitiken.
Så bostäder, jobb och utbildning betyder inget?
Det ska bekostas av mottagande kommun mot ett otillräckligt statsbidrag.
Idiotisk kommentar, har man inga pengar så har man inte. Har man inga bostäder så har man inte. Har man ingen möjlighet att utbilda barnen (300 ensamkommande) så har man inte.
nä de har för dåligt betalt jag kan tänka mig att jobba för M får där räcker det att ha hästsvans så blir man finansministerJag föreslår: pröva med Sverigedemokraterna. De inte bara matchar din analytiska förmåga bättre än andra partier, de verkar också ha stor omsättning på partifunktionärer = ofta lediga stolar
kom i håg polen 1939 det är vad fi står får med den ledaren man harRöstade såklart feministiskt i EU-valet. Var ett sant nöje!
Problemet är att invandrarna görs till syndabockar när en kommun med ett så bra läge mellan flera stora städer och pendlingsavstånd till Stockholm misslyckas att skapa goda ekonomiska förhållanden.
Det är simpla krav för att bli finansminister för M. Då är det svårare att kvala in för SD. Begränsat med utbildning, dikotomt tänkande och en förkärlek för banjo kräver sitt exemplar av det manliga könet.nä de har för dåligt betalt jag kan tänka mig att jobba för M får där räcker det att ha hästsvans så blir man finansminister
menar du den östra eller västra grannen, från Polen settkom i håg polen 1939 det är vad fi står får med den ledaren man har
Det var ju tur att man inte röstade på Sd då, och inte heller på de andra ytterlighetspartierna till både vänster o höger...
Men t.ex. Mp och V känns väl minst lika mycket som motpol till dessa? Jag har svårt att se vad Fi har som är bättre, tycker bara dom är otydligare.
Jag tycker du ska framföra dessa enkla sanningar till de styrande i kommunen. Kanske du har chans att inträda som konsult, för tydligen fattar alla i kommunstyrelsen noll. Då kan det vara bra att ha en så skarp kniv i lådan som dig.