Åh, verkligen! I min stadsdel fick F! över 20% och blev tredje största parti, så himla stolt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt eget stadsdelsområde lyckas uppenbarligen lotsa runt 67000 invånare varav en stor andel inte har så stark köpkraft (det är därför de hamnar här, vi har den högsta andelen hyreslägenheter i Stockholm).
Mitt eget stadsdelsområde lyckas uppenbarligen lotsa runt 67000 invånare varav en stor andel inte har så stark köpkraft (det är därför de hamnar här, vi har den högsta andelen hyreslägenheter i Stockholm).
De kommuner här i Skåne där SD har störst framgång har inte som största problem att så många vill flytta dit direkt.
Vad trodde du inte?Nja, har du kollat av villapriserna i Sjöbo?
Trodde inte det.
Stockholm Jo det väntade jag mig.
(Invektiv)
Både V och Mp är ju också feministiska partier.Ja, fast för mig var det viktigt att få in just ett feministiskt parti, som statement.
Både V och Mp är ju också feministiska partier.
Jag tycker nästan att det är lite putslustigt att Oldie och hans kommunchef förfasar sig över över 800+400 somalier, samt kanske ytterligare 2000-2200 utlandsfödda invånare som tillsammans utgör knappt 10% av hela Katrineholms kommun.
Jag ser framför mig hur de skräckslaget räknar in Katrineholms medborgare:
1-2-3-4-5-6-7-8-9--1-2-3-4-5-6-7-8-9--1-2-3-4-5-6-7-8-9-etc.
@prinsessfeminist
Det är egentligen intressant, det här med att alla gör anspråk på feminism. Så är det ju å ena sidan, Göran Persson och snart sagt alla partier är ett tecken på det.
Samtidigt är feminism som det farliga f-ordet, som väldigt många inte vill förknippas med. Det ser man ju tex här på Buke.
Är inte det en lite intressant paradox på nåt sätt?
Jo, märkligt. Man både vill och inte vill.
Jag kan absolut förknippas med f-ordet (hahahaha), men föredrar att inte trycka på just ordet feminism när jag resonerar. Det beror lite grand på sammanhang och sällskap.
Men det känns alltid angeläget att i ord och handling uttrycka alla människors lika värde och rätt till respekt. Inte bara i vissa sammanhang eller vissa sällskap.
Jag har funderat på det där med att ibland undvika ordet feminist av så att säga pedagogiska eller retoriska skäl. Jag kommer på mig med att göra det ibland. Men jag börjar allt mer luta åt att det är "fel" att göra så. Att det på något sätt är att "skona" både mig själv och den jag pratar med från något som jag nog i allt lägre grad tänker att vi bör/behöver skonas från. (Jag undantar nu tex vårdande eller undervisande yrkessituationer, där gör man ju avvägningar utifrån många faktorer.)
Jag tycker nästan att det är lite putslustigt att Oldie och hans kommunchef förfasar sig över över 800+400 somalier, samt kanske ytterligare 2000-2200 utlandsfödda invånare som tillsammans utgör knappt 10% av hela Katrineholms kommun.
Jag ser framför mig hur de skräckslaget räknar in Katrineholms medborgare:
1-2-3-4-5-6-7-8-9--1-2-3-4-5-6-7-8-9--1-2-3-4-5-6-7-8-9-etc.
Jag förstår din vinkel men tycker samtidigt att det är viktigt att "reclaima" feminismen från de som använder det som skällsord. Dvs själv våga uttala att man är just feminist, vad det är och varför rörelsen behövs.
Jo därför att Stockholmsjävlarna tror att dom är sverige.
Din retorik är bara så neslig.