Svenska extremistpartier vinner makt i EU. SD tänker du direkt och nickar instämmande med en falsk min av bedrövelse. Men nej. Vi pratar om MP och FI!
MP.
Ett parti som på allvar tror att om bara Sverige får nollutsläpp i morgon så kommer hela jordens miljöproblem att vara lösta! Stäng bara ner kärnkraften och höj bensinpriset till 10 000:-/liter så kommer allt att lösa sig.
Vad man inte berättar är att Sveriges utsläpp årligen motsvarar mindre än 0,1% av världens totala utsläpp. Vilket betyder att även om vi får nollutsläpp i morgon så kommer inte det att betyda ett skit för klimatet! Så länge inte Kina, USA, Indien, Ryssland och de andra stora länderna är överens om en gemensam klimatpolitik så spelar det absolut ingen som helst roll vad Sverige gör. Och man kommer aldrig att komma överens, för pengar går alltid före allt annat. Miljö, svält, krig, klimat... Kapitalismen kommer alltid att vara starkare, ALLTID!
Man vill stänga av kärnkraften och ersätta den med vind och vattenkraft. Vindkraften är utdömd av många experter som extremt oeffektiv. Den måste dessutom kombineras med vattenkraft, en vattenkraft som inte kan byggas ut mer i Sverige, den är redan så maximal den kan bli.
Men det är klart. Sverige måste ju visa vägen och gå före alla andra... Precis som i alla andra fullständigt meningslösa projekt världen över som ingen annan jävel bryr sig om. Världen skrattar ju fan åt oss!
FI: Det absolut bästa med FI är när de blir omnämnda i radio och TV när reportrarna säger "FIs". (dvs fis) För det är ungefär så unket som det partiet är. En avdankad kommunist-alkis som är lika förbannad på samhället som Jimmie Åkesson är. Men i detta fallet riktar sig hatet mot män och inte mot invandringspolitiken. Och DÅ är det ju ett okej hat. Ungefär som AFA och RF. Ett "gott" hat med andra ord som är accepterat i samhället.
Enligt SVTs valundersökning igår är ca 86% av de som röstar på FI kvinnor. Tänk om det hade varit motsatt förhållande i ett annat parti? Att 86% av väljarstödet bestod av män? Det hade blivit ett satans liv och höga politiker hade fått gå ut och fördöma det i medier för att behålla sina höga poster.
Men nu är det ju 86% kvinnor. Och då är ju det något bra och positivt...
"Men hallå, SD då? De har ju motsatt förhållande. Att det nästan bara är män som röstar på SD!"
Nej, det är inte sant! Enligt samma valundersökning var 38% av SDs väljare kvinnor. Så det argumentet håller inte, sorry!
Med detta vill jag bara säga att SD alltid utnämns till syndabockar och att de är ett "extremistiskt" parti.
Men sanningen är att FI och MP är minst lika extremistiska. Men deras hat är ju "gott och sunt".
Nu tror FI att de kommer in i riksdagen. Fy fan säger jag bara. Tro mig, oavsett vilket block som står som segrare efter valet så kommer det att bli politiskt kaos i Sverige! En regering med S, V, MP och i värsta fall FI kommer köra Sverige lika mycket i botten som nuvarande regering lyckats med de senaste 7,5 åren.
Avslutningsvis.
Ja jag röstade. Men jag röstade
INTE på vare sig SD, SvP, MP eller FI. Jag höll mig mer i mitten.
Så. Låt pajkastningen börja!