Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet att dessa väljarströmmar finns. Men jag förstår dem inte och är nyfiken på hur man resonerar när man går in i vallokalen och har bestämt att antingen röstar jag extremhöger med religiositet, rasism och EU-utträde, eller vänster med tydligt EU-bejakande och vurmande om mångfald i samhället. Med det jag vet om de två partierna, verkar man inte ha tänkt alls innan man kom dit om man där står och väger mellan dem.
Det skiljer sig liksom inte i några enstaka detaljer. Det är två helt olika väsen.
Å andra sidan. Av de som röstade så röstade 90,1% inte på ett rasistiskt parti.Jag är så besviken på Sverige just nu. Jag blir rent ut sagt mörkrädd över hur ett visst parti kan få hela 9,9 %.
Nej Totalt ointresserad !
Nu har ju SD inget med nazism att göra, hade det varit SvP hade det varit en annan sak.Varför röstar du då? Helt snett att inte rösta på nåt man kanske egentligen inte står för?
Angående resultaten: att SD och övriga nazistpartier gått bra är pinsamt och oroande. Jag får lite ont i magen jag med. Usch!
Nu har ju SD inget med nazism att göra, hade det varit SvP hade det varit en annan sak.
Ömsom gråter, ömsom skrattar av lycka. 9,9% och i övriga Europa visar nationalismen vägen. Hej framtiden, hejdå EU!
Är just nu jävligt less för att PP blev av med sina mandat och SD fick 9,9%.
Ömsom gråter, ömsom skrattar av lycka. 9,9% och i övriga Europa visar nationalismen vägen. Hej framtiden, hejdå EU!
Hon kommer inte svara, hon bemöter ingenting utan skriver bara oneliners jämt.Driver du?