Omröstning: vad väljer ni på söndag?

EU-valet

• Antal omröstningsdeltagare
    261
  • Omröstning stängd .
Jag vet att dessa väljarströmmar finns. Men jag förstår dem inte och är nyfiken på hur man resonerar när man går in i vallokalen och har bestämt att antingen röstar jag extremhöger med religiositet, rasism och EU-utträde, eller vänster med tydligt EU-bejakande och vurmande om mångfald i samhället. Med det jag vet om de två partierna, verkar man inte ha tänkt alls innan man kom dit om man där står och väger mellan dem.

Det skiljer sig liksom inte i några enstaka detaljer. Det är två helt olika väsen.

Det är bara en del av demokratin. Du får ha precis hur dålig koll som helst men du har ändå rösträtt. Det är en av nackdelarna med demokratin men helt ofrånkomligt som jag ser det.

Ömsom gråter, ömsom skrattar av lycka. 9,9% och i övriga Europa visar nationalismen vägen. Hej framtiden, hejdå EU!

Varför röstar du då? Helt snett att inte rösta på nåt man kanske egentligen inte står för?

Angående resultaten: att SD och övriga nazistpartier gått bra är pinsamt och oroande. Jag får lite ont i magen jag med. Usch!
Nu har ju SD inget med nazism att göra, hade det varit SvP hade det varit en annan sak.

Är sjukt glad över att S inte förlorade något, att MP blev näst största parti(!), att Fi får ett mandat och att M gick back :banana:

Är såklart inte nöjd med att SD har ökat sådär, men rent allmänt känner jag mig ganska nöjd! :)

Och det blir bättre. Andra största parti i Dalarna. Skakar och gråter av glädje. Älskade Dalarna, älskade hemlandskap!

SDpoeoumleosr.png

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 312
Senast: starcraft
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 653
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar