Omröstning: vad väljer ni på söndag?

EU-valet

• Antal omröstningsdeltagare
    261
  • Omröstning stängd .
Tänk så oväntat att ingen av rasisterna har vågat skriva i tråden att de röstat på SD. :cool:
Men är inte lite poängen med vårt röstsystem att man ska kunna rösta på det man vill utan att behöva visa det för andra? En demokrati bygger ändå på att alla har rätt till en åsikt, även om den är underlig.

Sveriges resultat har inte jag hört nånting om, jag syftar på Grekland där ett nazistiskt parti ser ut att bli 3e största.
Det ändrar ju inte det faktumet att man genomför ett demokratiskt val..även i Grekland. Grekland har ju en tradition av politisk segregering, antingen eller så att säga. Man kämpade sig ju igenom ett blodigt och smutsigt inbördeskrig mellan just nationalister och kommunister. Så när framtiden ser mörk ut tenderar ju folk att glida ut till både höger o vänster...lika illa vilket

Men de nationalistiska partierna verkar ju göra kanonval både i Grekland o Frankrike.

Det ändrar ju inte det faktumet att man genomför ett demokratiskt val..även i Grekland. Grekland har ju en tradition av politisk segregering, antingen eller så att säga. Man kämpade sig ju igenom ett blodigt och smutsigt inbördeskrig mellan just nationalister och kommunister. Så när framtiden ser mörk ut tenderar ju folk att glida ut till både höger o vänster...lika illa vilket
Jojo, men det gör det inte mindre vidrigt med så pass hög andel som röstar nazistiskt.

Men är inte lite poängen med vårt röstsystem att man ska kunna rösta på det man vill utan att behöva visa det för andra? En demokrati bygger ändå på att alla har rätt till en åsikt, även om den är underlig.
I denna tråd syns det ju hur man röstat.

Ja men Migo har ju inte argumenterat för offentlig uthängning på torget samt dumstrutar? Endast kommenterat det faktum att ingen av alla dem som klickat SD har velat förklara varför.

Ja men Migo har ju inte argumenterat för offentlig uthängning på torget samt dumstrutar? Endast kommenterat det faktum att ingen av alla dem som klickat SD har velat förklara varför.
Jag har röstat konservativt, så som jag gjort de senaste åren.

Respekterar dem som röstat för SD, Fi och andra partier.
Undrar bara om alla som röstar på Fi är medvetna om Fi;s positiva inställning till en Europeisk federationsstat. Kandidat nr ett för fi har ju förklarat hur viktigt det är...

Då har jag rösta .Var nog sist för dom låste dörren när jag gick ! Det stod mellan SD och S så någon av dom blev det!

Hur har den här svt-prognosen gjorts?

Kan tänka mig att SD ev har högre i verkligheten beroende på hur man baserat prognosen...

(Miljöpartiet :bump::banana::bump: , har alltså röstat på Miljöpartiet och kryssat I.Lövin)

Buhu, nu sitter Åkesson och pratar om att det minsann bara pratas om vilka de kommer att samarbeta med. Är det verkligen så himla märkligt när de säger att de inte vill samarbeta med några rasistiska partier men ändå verkar diskutera med typ Le Pen och uttrycker en önskan att kunna jobba med Dansk Folkeparti?

Men hur förklarar vi att det tycks råda miljövänliga, feministiska vänstervindar i Sverige samtidigt som högerextrema partier går framåt i Europa för övrigt?

Jag menar, SD gör ju enligt VALU inte ens ett särskilt bra val.

Någon som har någon teori om det här?

Av vad jag kan läsa om VALU tror jag Sverigedemokraterna kommer att vara större i det verkliga resultatet. Men hittar inte jätte mkt om hur urvalet har gått till och hur man gör när folk nekar deltagande och hur fördelningen är mellan förtidsröstande och de som röstar på dagen.

Då har jag rösta .Var nog sist för dom låste dörren när jag gick ! Det stod mellan SD och S så någon av dom blev det!

Hur man kan välja mellan de 2 alternativen gör mig nyfiken och konfunderad.

Alt 1: Ultrakonservativt, religionsbejakande, högerextremt och rasistiskt parti med en avog inställning till internationellt samarbete som EU-projektet (vill utträda)
Alt 2: Vänsterorienterad reformpolitik med en neutral inställning till livsåskådning, med mycket satsningar på bidrag och ganska tydligt för EU-projektet.

De är liksom inte ens lika på några punkter alls! Schizofreni? Eller blir rasismen och främlingsfientligheten så lockande att man inte ens vill tänka?

Jag är positiv till FI men jag är förvånad över VALUn, deras förstanamn inger typ inget förtroende alls tycker jag. När jag läste på innan jag röstade var det många frågor där jag inte trots letande kunde hitta vad hon anser.

Är rädd att SD kommer gå bättre när vi får veta resultatet :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 312
Senast: starcraft
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 653
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar