Omröstning: vad väljer ni på söndag?

EU-valet

• Antal omröstningsdeltagare
    261
  • Omröstning stängd .
Hon kommer inte svara, hon bemöter ingenting utan skriver bara oneliners jämt.

KL

Ja, vad ska man säga. Jag är SÅ glad över F! och Mp och så fruktansvärt ledsen och besviken över SD. Vilken sorg och skam för Sverige. Hur ska det gå för oss? Hur mycket kommer SD få i riksdagsvalet?

Om man jämför med PPs framgångar i EU-valet vs icke-framgångar i nationella sist, så behöver det inte betyda så mycket. Men jag tror tyvärr att SD faktiskt kommer få ungefär 7-10% i riksdagen. Fast å andra sidan, vilken makt har ett parti som "de blå" och "de röda" inte samarbetar med? Inte särskilt stor.

Front National skrämmer mig betydligt mer än våra "lagoma" SD-are.

Näst efter min sorg över SD är jag förbannad över Kristdemokraternas sex procent. Det är en jävla skam att ett så bakåtsträvande parti får mer än ett par röster i valet tycker jag. Att ett sekulärt land röstar fram ett religiöst parti är ju så sorgligt att det saknar motstycke, förutom när vi röstar fram rasister då. :)

Vad kan jag säga? Vad synd att du känner så, jag håller inte med. :)

Här röstade grannbyn fram det främlingsfientliga partiet rejält. I det samhället bor max 10 utomeuropeiska personer (inga flyktingar alls) och arbetslöshet är inget stort problem - ett välmående samhälle. Nästan 20 % röstade SD. Vad är det för fel?
Det är ju så, bland de som stöter på saker minst är rädslan som störst inför det 'okända'. Dessutom gör inskränkthet och låg utbildning att extremistpartier når fram eftersom de syns och förmodligen är det som diskuteras då det är 'enkla frågor' som invandring och för/mot EU.

Om man jämför med PPs framgångar i EU-valet vs icke-framgångar i nationella sist, så behöver det inte betyda så mycket. Men jag tror tyvärr att SD faktiskt kommer få ungefär 7-10% i riksdagen. Fast å andra sidan, vilken makt har ett parti som "de blå" och "de röda" inte samarbetar med? Inte särskilt stor.

Front National skrämmer mig betydligt mer än våra "lagoma" SD-are.
SD skrämmer mig precis lika mycket som Front National. SD är livsfarliga, fullkomligt livsfarliga. Med dem öppnar vi upp för än värre, än mer extrema partier. Snart ses SD som ett parti liksom alla andra, jämför bara med hur de hanterades för några år sedan med hur de hanteras idag.

SD rasism får inte underskattas, det är direkt farligt för Sverige.

"Att det utbryter jubel på SD valvaka när högerextrema FrontNational växer säger mer om det partiet än något genomtänkt uttalande i efterhand"
-Twittrat av Soran Ismail

Och jag kunde inte hålla med mer, obehagligt och vidrigt..

Hos mig är det typ 40% av alla som röstat (urdåligt) och SD har fått 17,6% av våra röster :( Det innebär att SD är det största partiet hos oss och jag tror det innebär att jag behöver flytta.. :(

Det tycker inte jag. Inte alls. Värdegrunden är inte det minsta lik.

Hellre kd än v som jag ser det

Jag förstår inte hur partier som öppet deklarerar att människovärdet är olika beroende på kön/läggning/etniskt ursprung öht kan få tillåtas delta i den demokratiska processen. De bryter mot grundlagen.

Om de sen skyller sin särbehandling på en sagobok eller på ett manifest är skit samma.

V står för och jobbar aktivt för alla människors lika rättigheter.

@Tassetass Tyvärr stämmer det inte i Malmö. Jag bor i ett av Malmös finare områden och här var det fan mycket rasister :(

Skåne i stort har tyvärr lagt många röster på SD...

Jag förstår inte hur partier som öppet deklarerar att människovärdet är olika beroende på kön/läggning/etniskt ursprung öht kan få tillåtas delta i den demokratiska processen. De bryter mot grundlagen.

Om de sen skyller sin särbehandling på en sagobok eller på ett manifest är skit samma.

V står för och jobbar aktivt för alla människors lika rättigheter.
Det handlar om synen på demokratin. Det du nyss skrev tycker jag jag visar på en grumlig demokratisyn. Det finns för mycket av den varan inom tex V. Det är farligt att tro sig ha så mycket rätt att andra inte borde få vara med. Den synen ser jag inte hos kd tex.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 312
Senast: starcraft
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 653
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar