Omröstning: vad väljer ni på söndag?

EU-valet

• Antal omröstningsdeltagare
    261
  • Omröstning stängd .
6,0% för kristdemokraterna! :D
Fortfarande ett litet parti, men att gå plus med över en procentenhet istället för att backa är positivt och skapar nog ny energi inför kampanjerna till riksdagsvalet. :)

Och det blir bättre. Andra största parti i Dalarna. Skakar och gråter av glädje. Älskade Dalarna, älskade hemlandskap!

SDpoeoumleosr.png
Du hatade ju Dalarna? Och särskilt din egen stad med alla utlänningar som enligt dig är emot demokrati för att de buar ut er?

När får man veta vilka personer som får mandat, är det någon som har koll på det? Tänker väl främst på Soraya Post då :)

Kollade också in min kommun, så många blåa :meh: är dock inte förvånad.

Jag flyttar nog till sommarstugan, de verkar lite vettigare där borta :D

6,0% för kristdemokraterna! :D
Fortfarande ett litet parti, men att gå plus med över en procentenhet istället för att backa är positivt och skapar nog ny energi inför kampanjerna till riksdagsvalet. :)
Näst efter min sorg över SD är jag förbannad över Kristdemokraternas sex procent. Det är en jävla skam att ett så bakåtsträvande parti får mer än ett par röster i valet tycker jag. Att ett sekulärt land röstar fram ett religiöst parti är ju så sorgligt att det saknar motstycke, förutom när vi röstar fram rasister då.

Urk.

Eller ja, att ett litet procentantal röstar fram dessa partier kanske jag borde säga. Den största majoriteten röstade ju helt rimligt :)

När får man veta vilka personer som får mandat, är det någon som har koll på det? Tänker väl främst på Soraya Post då :)

Du menar vilka personer som får vara med i Bryssel? Det talades väl om samtidigt, de hade små bilder under stolparna. Har för mig att det blev Post för Fi :) Eller har jag fel? :o

Här röstade grannbyn fram det främlingsfientliga partiet rejält. I det samhället bor max 10 utomeuropeiska personer (inga flyktingar alls) och arbetslöshet är inget stort problem - ett välmående samhälle. Nästan 20 % röstade SD. Vad är det för fel?

Resultatet i min lilla by.

Det är definitivt dags att flytta.

Det är rätt intressant att kolla siffrorna för olika stadsdelar i en stad. Här i Örebro är det väldigt tydligt att i de områden där befolkningen är högutbildad och/eller har det bra ställt får SD betydligt färre röster. I det höginkomstområde jag ska flytta till i höst (och dra ner genomsnittsinkomsten :p ) röstade bara 4,6 % på SD (8,8 % för hela Örebro).

Är dock mest nöjd över min gamla hemstad som gav SD ynka 3,7 %. Umeå alltså, vilken stad. :love:

Mycket glad över MP:s framfart och kul att F! kom över den magiska gränsen och fick sig ett mandat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 312
Senast: starcraft
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 185
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: Tofs
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
22 653
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar