Hrm, vi var iaf inte värst i närområdet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja, skall man vara strikt sverigedemokratisk så är det väl inte ditt hemlandskap, eller? Jag förstår inte hur folk av annan etnisk härkomst tänker när de röstar SD? Inser ni inte att det är just ni som står på icke-önskvärd-listan...? Visserligen som prio 3, men dock på listan.Och det blir bättre. Andra största parti i Dalarna. Skakar och gråter av glädje. Älskade Dalarna, älskade hemlandskap!
SD skrämmer mig precis lika mycket som Front National. SD är livsfarliga, fullkomligt livsfarliga. Med dem öppnar vi upp för än värre, än mer extrema partier. Snart ses SD som ett parti liksom alla andra, jämför bara med hur de hanterades för några år sedan med hur de hanteras idag.
SD rasism får inte underskattas, det är direkt farligt för Sverige.
Jaså, det är där stollarna sitter? Deprimerande är vad det är, hur kan man vara lycklig över att ett pulver som inte ens kan lära sig sitt eget partis vallöften ska representera Sverige i Bryssel? Man skäms ju å Sveriges vägnar att folk röstar på sånt och väljer en sån kandidat.Och det blir bättre. Andra största parti i Dalarna. Skakar och gråter av glädje. Älskade Dalarna, älskade hemlandskap!
Jag gör tvärtom. Nästan 18% SD vid min sommarstuga. Däremot ca 6% hemma i mina kvarter i stan.Kollade också in min kommun, så många blåa är dock inte förvånad.
Jag flyttar nog till sommarstugan, de verkar lite vettigare där borta
Bästa sättet att motarbeta hat är med kärlek . Tycker ändå att vi lyckades bra i Sverige med det, fått in F! i parlamentet bland annat.
Jag personligen håller inte med SD på något plan alls, men jag står för deras rätt att ha sina åsikter. I en demokrati måste ju alla få tycka som dom vill, under förutsättningarna att uttryckandet av åsikterna inte innebär ett brott. Annars är det ingen demokrati. Bästa sättet att "få bort" SD-are är att vinna över deras röster till andra partier, så det enda SD:s framgångar säger mig är att andra partier har misslyckats, med det praktiska resultatet av deras politik och med deras valkampanjer.
Intressant tanke: hur många % hade SD haft, om inte F! haft en sån framgångsrik valkampanj? Vi hade ett högre röstdeltagande i år än sist, jag tror absolut att det beror på F!. Det är helt rätt håll att gå tycker jag. Engagera fler människor i politiken! Vad hade hänt om 100% hade röstat ?
Främlingsfientlighet brukar ju bottna i okunskap/oerfarenhet av och om andra kulturer, kombinerat med sociala klyftor.
De distrikt där SD har fått många röster är ställen långt utanför stan där man bor om man inte har någon utbildning och kass inkomst så att man inte har råd att bo någon annan stans. Fördomsfullt? Nej, realistiskt.
Fast nej, de är inte missnöjda, de är korkade och tror att de ska få ett gott liv serverat på silverfat när de slutar skolan. När det inte sker blir de sura och ser till politiken istället för sig själva. Det är egocentriska människor utan empati och intelligens som röstar SD. Inte missnöjda, det är de inte smarta nog för.Och precis det jag menar med att SD's framgångar är resultatet av de större partiernas misslyckanden. Folk är missnöjda! Och nationalister har en förförande enkel förklaring.
Jag hade velat se en röd-grön-rosa regering, och sen se hur nästa EU-val ser ut efter det .
Jag tycker ändå att man får ta ansvar för sitt eget röstande, man kan inte skylla på de andra partierna för att man röstar SD, utan de väljarna får stå för hur de valt, ingen har tvingat dem och de hade kunnat rösta annorlunda eller inte alls. Så ansvaret vilar mer på väljarna än på övriga partier, de har ju ändå gjort sitt bästa allihop för att få folk att rösta på annat än sd.
Jag tycker iaf om att bo där jag bor, det här är mitt distrikt http://www.val.se/val/ep2014/valnatt/E/valdistrikt/03/80/0134/index.html
Hela Uppsala ser också bra ut http://www.val.se/val/ep2014/valnatt/E/kommun/03/80/index.html
De distrikt där SD har fått många röster är ställen långt utanför stan där man bor om man inte har någon utbildning och kass inkomst så att man inte har råd att bo någon annan stans. Fördomsfullt? Nej, realistiskt.
Och precis det jag menar med att SD's framgångar är resultatet av de större partiernas misslyckanden. Folk är missnöjda! Och nationalister har en förförande enkel förklaring.
Jag hade velat se en röd-grön-rosa regering, och sen se hur nästa EU-val ser ut efter det .
Dags att sälja stugan? ....Jag gör tvärtom. Nästan 18% SD vid min sommarstuga. Däremot ca 6% hemma i mina kvarter i stan.
Jo, så är det ju. Uppsala är en akademikerstad, Fålhagen är ett av de mest högutbildade områdena.Det ser ut lite som i Lund. Akademiker röstar på MP tydligen.
Fast nej, de är inte missnöjda, de är korkade och tror att de ska få ett gott liv serverat på silverfat när de slutar skolan. När det inte sker blir de sura och ser till politiken istället för sig själva. Det är egocentriska människor utan empati och intelligens som röstar SD. Inte missnöjda, det är de inte smarta nog för.
Fast SD har ju antingen fått upp soffliggare till vallokalen, eller snott röster av andra partier (eller båda).
Jag vet inte, jag kanske har en krass syn på "folk". De flesta orkar inte fundera nog länge för att bilda sig en egen åsikt utifrån kritiskt tänkande, utan förförs ganska lätt av valkampanjerna.
Är man missnöjd finns det väl ändå väldigt många andra alternativ än att bli sverigedemokrat. De andra partierna försöker ju åtminstone göra något åt det, och man brukar ju säga att det är bättre att tända ett ljus än att förbanna mörkret. De som är ansvariga för att sd har fått så mycket röster är väl just sd själva och deras väljare, jag tycker inte man kan skylla på någon annan.