Omplaceringshund.

YorkWann

Trådstartare
Funderar på att ta en omplaceringshund. Vad bör jag tänka på?

Har haft hundar tidigare naturligtvis, tänkte bara om det finns någon här som haft omplaceringar och vad er erfarenhet är? :)

Jag har massa tid att lägga ned, och hunden ifråga är en stor blandras new foundland, vortch (stavas?) golden. Lydig och trevlig hund, men passar inte i småbarnsfamilj, kan även bli lätt stressad, behöver utrymme, är gärna ute.

Sv: Omplaceringshund.

Om jag tog en omplacering skulle jag ta det lugnt i början med träning och sånt. (vet inte vad du tänkt att göra med h*n) Till en början lära känna varandra och lite lek och sen träna mer och mer efterhand. Har inte själv haft nån omplacering. Var/hos vem var hunden innan?

Inte lätt att svara på, det enda är att ta det lugnt, lära känna varandra o sen utgå därfirån.Ta fram så mycket fakta om hunden från förre ägaren är A & O förstås.

Bra skrivet. Vi har nyligen tagit en omplacering. En hund som vi trodde skulle gå mycket bra i hop med våra andra hundar. Men vi har fått lite mer problem än vi räknat med. Det är kanonbra att du har tiden. För det är nog det viktigaste. Samt att ta det lugnt. Vänj er långsamt. Lätt att säga - svårare att leva upp till (eg erfarenhet).

jag köpte en omplaceringshund och nästan ett helt år fick jag lägga ner på att bara lära känna han å få honom att känna sej trygg men det gav utdelning :) nu har jag väldens underbaraste hund som funkar i dom flesta situationer.

när han komtill mej var han väldigt undeergiven och inge självförtroende för fem öre. han sprang å gömde sej under vardagsrums bordet den första veckan när man kom emot han el när man skulle ut men han fick den tid på sej som han behövde å nu funkar han jätte bra, det e en helt annan hund :)

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 870
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 693
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 938
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 913
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar