Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Men alltså va? Behöver du ens lita på tjejen? Du har ju ingen relation till henne och hon är ju fri att göra vad hon vill inklusive att ragga på din kille om hon så vill.
Däremot är det ju då din killes uppgift, om han blir raggad på, att avvisa kontaktförsöken (om han vill) för att han är upptagen.

Ni som säger att ni litar på er kille men inte på tjejen - ni litar ju de facto inte på er kille eftersom ni misstänker att kontaktförsök från tredje part kan leda till eventuell otrohet.

Precis vad jag tänker efter att med stigande häpnad ha läst tråden. Och att "sno" någons kille? Snacka om att försöka friskriva killen från allt ansvar för sina handlingar.

Fattar inte heller det här med att stjäla någons pojkvän, eller påverka denne till att vara otrogen. Det är ju grabbens (i det här fallet dårå) ansvar, helt & hållet. Då har jag ändå tendenser att vara alldeles för svartsjuk, men det är ju fasiken inte tjejernas fel att de vill ha min man - det vill ju jag också!

Vänder man på det & tänker sig att det är tvärtom, så finns det inte en enda chans i världen att någon snubbe skulle kunna "stjäla" mig ifrån min sambo. Jag är helt enkelt inte intresserad av någon annan än honom, han har all plats i både mitt hjärta & min kropp = ingen otrohet oavsett om någon knäppgök nu skulle få för sig att tjata, övertala, "ta initiativ" eller vad det nu kan handla om. För mig handlar det inte ens om att "undvika" frestelser, utan för mig finns det inget annat som frestar. Fasiken, inte ens självaste Jason Momoa skulle ha en chans. :p

Detsamma gäller väl omvänt, helt enkelt. Gör det inte det & det är viktigt för en kanske det bara är fel.

Med det sagt hade jag ändå inte velat att min sambo delade säng med en annan tjej. :o

Med det sagt hade jag ändå inte velat att min sambo delade säng med en annan tjej.
Fast alltså, det kan man ju känna sig obekväm med av andra skäl också.

För mig känns det så väldigt intimt på nåt vis. Även om det inte behöver vara det så känns det så för mig. Jag brukade sova med mitt ex förut men slutade med det när jag och min nuvarande pojkvän blev mer seriösa, det kändes liksom lite märkligt på nåt vis. Inte för att jag var tvungen av nån anledning, eller för att jag var rädd för att vara otrogen, men för att det inte kändes bekvämt helt plötsligt.

Min sambo känner likadant, även om han aldrig har haft nån tradition av att sova med sina vänner, varken manliga eller kvinnliga. Vi har dock inte på något vis gjort detta till nån form av regel eller nåt, vi bara vet att vi känner så bägge två. Inte heller skulle jag uttrycka mig som vissa i tråden, att min sambo han minsann får INTE sova med andra tjejer. För mig är det helt främmande.

Fast alltså, det kan man ju känna sig obekväm med av andra skäl också.

För mig känns det så väldigt intimt på nåt vis. Även om det inte behöver vara det så känns det så för mig. Jag brukade sova med mitt ex förut men slutade med det när jag och min nuvarande pojkvän blev mer seriösa, det kändes liksom lite märkligt på nåt vis. Inte för att jag var tvungen av nån anledning, eller för att jag var rädd för att vara otrogen, men för att det inte kändes bekvämt helt plötsligt.

Min sambo känner likadant, även om han aldrig har haft nån tradition av att sova med sina vänner, varken manliga eller kvinnliga. Vi har dock inte på något vis gjort detta till nån form av regel eller nåt, vi bara vet att vi känner så bägge två. Inte heller skulle jag uttrycka mig som vissa i tråden, att min sambo han minsann får INTE sova med andra tjejer. För mig är det helt främmande.

Ja absolut, så är det här också. Ingen av oss har haft som vana att sova i samma säng som kompisar, så det är inget jag skulle känna mig bekväm med & min sambo skulle definitivt tycka att det var högst otäckt & obekvämt. Men det är ju för att vi väljer att inte ligga i samma säng som andra; det är något bara vi gör tillsammans. Ingen har förbjudit den andra.

Poängen var väl mer att jag känner att det går att lita på MANNEN & strunta i dessa onda kvinnor, & ändå ha känslor om t ex att dela säng - precis som du säger. :)

Delvis kl

Till alla er som argumenterar bra mot idiotidén om kvinnor som "snor" killar (och allt det som diskuterats senaste sidan eller vad det är): Bra jobbat, grymt att ni orkar! :)

Delvis kl

Till alla er som argumenterar bra mot idiotidén om kvinnor som "snor" killar (och allt det som diskuterats senaste sidan eller vad det är): Bra jobbat, grymt att ni orkar! :)

Delvis KL

Problemet är ju att det är så otroligt vanligt - att kvinnor skuldbelägger andra kvinnor istället för den de borde skuldbelägga - sin karl.

Hur ofta hör man inte t ex om tjejer som är vansinniga på kvinnan som deras karl var otrogen med för "hon ska ge fan i upptagna män" osv.
Ungefär som att män skulle vara något slags vandrande svullet könsorgan utan någon som helst egen vilja eller tankeverksamhet (eller ja, vissa är väl förvisso det ;) ) som bara väntar på att bli använt och utnyttjat av någon, vem som helst, liksom.

Det ÄR jättevanligt och det är så frustrerande. Och som sagt, som 21-åring sa jag samma dumma jävla grejer :banghead::banghead::banghead:

knapplån!

Om nu min sambo skulle sova i samma säng som en tjejkompis och råka stoppa snorren i henne på natten för att tjejen var villig så är han inget att ha. Jag har dock ingen som helst rättighet att tala om för karln va han får göra och inte göra.

Men om du som 21-åring sa precis samma saker som jag säger idag som 18-åring, varför är det då så svårt att förstå? Jag och mina vänner har förmodligen inte samma syn på förhållanden som någon äldre? Jag berättar om hur JAG tänker om en sån här situation, hur man KANSKE tänker EFTER ett bråk.

Enligt mina erfarenheter snackar tjejer skit, är inte rädda för att locka bedja och böna för något de verkligen vill, en del vet precis hur de ska manipulera för att vända partnern mot flickvännen speciellt om det är efter ett bråk osv. Alla är inte såhär, men en del.

Självklart så har killarna en åsikt och minst lika mycket att säga till om. MEN efter ett bråk så är man sårbar, och tvekar man på hur man vill göra i förhållandet/har gjort slut så kanske alla inte gör de smartaste valen. Finns det någon som lyssnar på en, får en att känna sig lite bättre, erbjuder sällskap osv så kanske alla inte bangar på det.

Nu var det ju inte såhär som det gick till i Elektronens fall, men jag förstår hur flickvännen tänker, men även hur pojkvännen och hur hon som vän tänkte.

Jag ifrågasätter ju för att du ska tänka efter. Det är liksom det som är poängen. Eller menar du på fullaste allvar att bara för att jag resonerat puckat själv så ska jag bara vara tyst och hoppas att dessa idiotier självdör? Guess what - de kommer de inte göra. Många medelålders kvinnor resonerar precis likadant, det finns i ALLA åldrar.

Jag berättar om hur JAG tänker om en sån här situation, hur man KANSKE tänker EFTER ett bråk.
Ja, alltså jag har läst dina inlägg så jag förstår inte alls varför DU förtydligar SÅHÄR igen.

Jag köper inte hela snacket om att vara sårbar efter bråk och bli manipulerad av en ond hona, sorry. Du kan feta det hur många gånger du vill.

Delvis kl

Ja men precis, grymt jobbat av dom som argumenterar.

Varför i all sin dar skulle man ens behöva ha en åsikt huruvida man litar eller inte litar på en kvinna, om man kan lita på sin kille?

Min kille bor tillsammans med tre singeltjejer i en lägenhet. I ett annat land. Jag har inget problem med det, jag litar på honom. Skulle aldrig falla mig in att börja spekulera om jag kan lita på tjejerna han bor med eller ej. Finns det ens en anledning till det? Vad är det för jäkla snedvridet tänkande.

Varför i all sin dar skulle man ens behöva ha en åsikt huruvida man litar eller inte litar på en kvinna, om man kan lita på sin kille?
Nej, det är precis vad jag inte förstår heller.

Nej, det är precis vad jag inte förstår heller.

Man litar uppenbarligen inte på sin karl då. Litar man på honom så vet man att han inte kommer att göra något även om någon slänger sig på honom naken och med tuttarna i vädret. Man vet att han kommer att säga "Nej tack".

Män är inte så jävla korkade som en del tycks tro i den här tråden. Tro det eller ej, men dom har samma förmåga att tänka som kvinnor.

Jag köper inte hela snacket om att vara sårbar efter bråk och bli manipulerad av en ond hona, sorry. Du kan feta det hur många gånger du vill.

Honor är onda, sura och opålitliga det vet väl alla :cautious:

kl

Jag har killkompisar, min kille har tjejkompisar. Gissa vad som hände när min kille var ute med min tjejkompis på krogen eftersom jag inte orkade. Jo det blev skitsnack, vilka snackade skit, jo båda könen. Vart var jag? hemma min tjejkompis kille och drack bärs.

Denna tjej har även en historia med min kille, de har legat med varandra för många år sen på fyllan. Min kille har en bra kompisrelation med henne idag och det tycker jag är kanon, han gillar henne eftersom hon är en fantastisk vän till mig. Jag är inte ett dugg orolig att lämna dessa två ensamma varken hemma eller på krogen.

Jag är så fräck att jag ibland dricker öl med en killkompis ensam och även ibland när min sambo jobbar natt på helger. Finns inte en enda människa som kan tala om för mig att jag INTE får göra det.

Jag ifrågasätter ju för att du ska tänka efter. Det är liksom det som är poängen. Eller menar du på fullaste allvar att bara för att jag resonerat puckat själv så ska jag bara vara tyst och hoppas att dessa idiotier självdör? Guess what - de kommer de inte göra. Många medelålders kvinnor resonerar precis likadant, det finns i ALLA åldrar.

Ja, alltså jag har läst dina inlägg så jag förstår inte alls varför DU förtydligar SÅHÄR igen.

Jahaaaa det är det du håller på med.. Eftersom jag tydligen inte fattar poängen så kanske du kan försöka vara lite pedagogisk och trevlig istället för att idiotförklara mig?

För att du inte låter mig ha mina egna åsikter? Jag pratar fortfarande om en specifik situation, inte hur folk beter sig hela livet. Flera i tråden har sagt att de kan känna sig hotade av andra tjejer, det är väl inget konstigt med det?

Jag litar fortfarande på min kille men litar inte på att andra tjejer respekterar mitt förhållande. Som någon annan sa, om man litar på sin kille så spelar det ingen roll om man litar på tjejen eller inte?

För att du inte låter mig ha mina egna åsikter?
På vilket sätt låter jag dig inte ha egna åsikter? För att jag argumenterar emot dig?

Eftersom jag tydligen inte fattar poängen så kanske du kan försöka vara lite pedagogisk och trevlig istället för att idiotförklara mig?
Jag är inte här för att vara pedagogisk och trevlig, det är mer Mammas grej faktiskt. Om hon har tid och lust kanske hon ramlar in och är lite gullig. Jag tycker dock att flera har skrivit bra inlägg i den här tråden. Vad mer är det du känner att du inte förstår? Vad exakt är det jag ska förklara?

Jag har ställt frågor för att förstå hur du tänker men det gör bara att du tar illa upp. Du behöver inte diskutera med mig om du inte vill, det är helt okej att låta bli.

Jag pratar fortfarande om en specifik situation, inte hur folk beter sig hela livet.
Va? Vad är detta ett svar på?

På vilket sätt låter jag dig inte ha egna åsikter? För att jag argumenterar emot dig?

Jag är inte här för att vara pedagogisk och trevlig, det är mer Mammas grej faktiskt. Om hon har tid och lust kanske hon ramlar in och är lite gullig. Jag tycker dock att flera har skrivit bra inlägg i den här tråden. Vad mer är det du känner att du inte förstår? Vad exakt är det jag ska förklara?

Jag har ställt frågor för att förstå hur du tänker men det gör bara att du tar illa upp. Du behöver inte diskutera med mig om du inte vill, det är helt okej att låta bli.

Va? Vad är detta ett svar på?

:rofl: :rofl: :rofl: Jag dör! :D

Jamen du är ju så rar och pedagogisk jämt! Du är den goda, jag är den onda. Nu behöver vi bara den fula och så är vi all set! :D

Det är bara för att jag när jag känner "Aaaaah, IDDI!" inte skriver, medan du skriver det. :p

Auditiontråd på buke? :angel: (....och så var jag inte den goda längre. ;) )

Aha! Där har vi det alltså! :D ;)

(auditiontråd låter fantastiskt ondskefullt. försök inte sno min titel hörru!)

Liknande trådar

Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 452
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka