Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Om man vet med sig att risken finns att det kan hända (att man blir så upphetsad att man inte kan hindra sig själv) så bör man ju definitivt inte sova med någon.

Skulle nån talla på mig när jag sover skulle jag för övrigt inte se det som ett sätt att stöta på mig, utan något helt annat.

jag håller med dig i det du skriver. Fast jag tycker även killen betett sig lågt. Om han bråkar med sin tjej ber man väl inte sin tjejkompis dela säng? Hade han gjort detsamma med en killkompis?
Den biten tycker jag tyder på att han är attraherad av kompisen och såg det som en chans att få mysa med sin kompis. Dessutom undrar jag varför han berättade om det för tjejen om det nu var slut mellan dem.

Ja, det håller jag med. Att han också agerat fel om de nu inte anser sånt är helt normalt i deras relation.

Jag förstår vad hon menar (tror jag). Om de sover i samma säng kan t.ex. tjejen vänta tills killen sover och sedan smeka honom lite. Då är risken stor att han gör något han inte tänkt göra i vaket tillstånd, då hinner han ju bli upphetsad innan han hinner sansa sig och säga stopp. Det skulle kunna hända. Även för en tjej givetvis, men man känner ju sig själv bäst.

Jag har svårt att tro att någon, tjej eller kille, blir upphetsad för att någon den inte vill ligga med i vaket tillstånd börjar smeka en när man sover. Dessutom bör det vara på gränsen till våldtäkt, eller iallafall sexuellt ofredande?

KL

TS: Jag fattar inte grejen? Varför river hon upp himmel och jord över vad som hänt efter att hon dumpade honom? Hon dumpade honom vilket bör innebära att hon inte har något intresse av honom längre, eller om hon har det borde hon inte visa det utåt i vilket fall?

Men de blev väl tillsammans igen?

Alltså jag fattade det som att det där var en sån där fylledumpning som inte betyder nåt.

Alltså det är min tolkning bara :D Men det verkar ju allmänt förvirrat allting, varför sätter man sig och förolämpar nån på Facebook för liksom?

Du har säkert rätt! :D Ja, jag hände inte med i de svängarna heller, haha! :p

Jag tänker på samma sätt som dig, jag litar på min kille men inte på tjejen.

Enligt mina erfarenheter snackar tjejer skit, är inte rädda för att locka bedja och böna för något de verkligen vill, en del vet precis hur de ska manipulera för att vända partnern mot flickvännen speciellt om det är efter ett bråk osv. Alla är inte såhär, men en del.

Självklart så har killarna en åsikt och minst lika mycket att säga till om. MEN efter ett bråk så är man sårbar, och tvekar man på hur man vill göra i förhållandet/har gjort slut så kanske alla inte gör de smartaste valen. Finns det någon som lyssnar på en, får en att känna sig lite bättre, erbjuder sällskap osv så kanske alla inte bangar på det.

Nu var det ju inte såhär som det gick till i Elektronens fall, men jag förstår hur flickvännen tänker, men även hur pojkvännen och hur hon som vän tänkte.

Enligt mina erfarenheter snackar tjejer skit, är inte rädda för att locka bedja och böna för något de verkligen vill, en del vet precis hur de ska manipulera för att vända partnern mot flickvännen speciellt om det är efter ett bråk osv. Alla är inte såhär, men en del.
1. Är du tjej?

2. Fritt fram för alla tjejer att manipulera och locka och bedja och böna min sambo att dumpa mig. Skulle han vara pantad nog att gå på sånt skit så har jag bara en sak att säga; good riddance.

Ja det är jag :D Med många tjejkompisar, just dom är inte rädda för att "sno" någons pojkvän och köra med alla fula metoder. De vill ofta ha det som de inte kan få, men när de får vad de vill ha så duger det inte..

Ja självklart är det så! Men det gör ju inte att jag tycker om den tjejen mer för det. Går han inte på det så litar jag på honom, men inte henne :)

Så du är också sån då? Du ser till att inte vara ensam med kompisars pojkvänner får du kan bara inte låta bli att "sno" nån?

just dom är inte rädda för att "sno" någons pojkvän och köra med alla fula metoder.
Hur snor man någon mot dennes vilja?

De har inga pojkvänner ;) Jag har ingen anledning till att "sno" någons pojkvän, jag respekterar andras förhållanden och även om jag skulle vara kär/intresserad av pojkvännen så skulle jag inte ragga på honom, för han är tillsammans med någon annan och hade han velat vara med mig så kan han göra slut med flickvännen. Vill han inte göra slut med henne men samtidigt vara med mig så är han inget att ha och jag skulle förmodligen berätta för flickvännen om hans beteende.

Nu berättar jag bara om deras tankar om att försöka "sno" någons pojkvän genom tex manipulering.

Men vad är det för "kompisar"? Och vad är det för snubbar som inte kan säga nej?

Jag vill inte ha en man som stannar bara för att inget annat erbjuds.
Han ska stanna för att jag är det han vill ha mest, frestelser eller ej.

Skulle jag nödgas sova med en annan man skulle jag ju inte "råka" ligga med honom bara för att han tog initiativ om jag själv inte ville.
Försutsatt att han inte fysiskt tvingade mig så klart. Men då är det ju våltäkt.

Jag tänker på samma sätt som dig, jag litar på min kille men inte på tjejen.

Men alltså va? Behöver du ens lita på tjejen? Du har ju ingen relation till henne och hon är ju fri att göra vad hon vill inklusive att ragga på din kille om hon så vill.
Däremot är det ju då din killes uppgift, om han blir raggad på, att avvisa kontaktförsöken (om han vill) för att han är upptagen.

Ni som säger att ni litar på er kille men inte på tjejen - ni litar ju de facto inte på er kille eftersom ni misstänker att kontaktförsök från tredje part kan leda till eventuell otrohet.

:bow:

Precis så!

Snacka om att ljuga för sig själva.

Jag har ingen anledning till att "sno" någons pojkvän, jag respekterar andras förhållanden och även om jag skulle vara kär/intresserad av pojkvännen så skulle jag inte ragga på honom,
Aha, så alla andra tjejer är såhär förutom du? Så praktiskt.

Hur fungerar killar som snor upptagna tjejer då? Existerar det ens? Vad för mekanismer finns bakom deras beteende?

Och återigen - hur snor man en upptagen person? Hur exakt går själva stölden till?

Du får gärna förklara bättre. Trots att jag blivit bedragen och varit otrogen så förstår jag verkligen inte.

Det förstår du väl att killarna har inte tillräckligt mycket egna hjärnceller kvar i ett läge där tjejen vill nåt mer? så har det alltid varit, har killen aktivt letat upp tjejen han va otrogen med, har han råkat vara det. Annars är han såklart lurad till att vara det fast än han hela tiden inte vill.

Woops effekten?

Såklart! Jag är så dum, måste vara för att hela min tankekraft går till att skydda min sambo från alla onda kvinnor som försöker snärja honom. Börjar bli jobbigt faktiskt :(

Liknande trådar

Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 452
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka