Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Jamen det funkar ju inte så, ett förhållande handlar ju inte om att det håller så länge ingen snyggare kommer in i bilden.

Tjejen kände sig nog hotad och blev förbannad av en rätt enkel anledning: TS la sig i deras bråk och sen tog pojkvännen med henne hem och sov med henne.

alltså det där är ganska knivigt. i grunden beror ju hennes ilska med största sannolikhet på att hon är svartsjuk på dig, mindervärdeskomplex, osäkerhet osv. Hon känner sig väl inte tillräckligt säker i sin relation för att inte känna sig utmanad av killens tjejkompisar. Hur länge hade de varit tillsammans?

Det är inte omöjligt att vara nära vän med någon av motsatt kön, som har partner, bara man kommer ihåg att den nya partnern har så jävla mycket nya saker att vänja sig vid. Man ska våga lita på att killen älskar en och inte bara "leker", man ska bli omtyckt av hans kompisar, man ska försöka låta bli att tänka "undra om dom två haft sex innan vi blev tillsammans" osv. jag kan ju med handen på hjärtat säga att jag inte tyckte överdrivet bra om min pojkväns tjejkompisar i början, idag är vi rätt ok. oavsett hur nära du är med snubben, försök att chilla med närkontakten. Någonstans får man backa av och respektera att det kommit in en ny variabel (lol) i er relation.

nu har jag väl glidit ifrån ämnet lite men min poäng är nog: skaffar din bästa vän partner - låt dem lära känna varandra i lugn och ro. försök bli kompis med partern. det är absolut möjligt att ha nära vänner av motsatt kön, men man måste tänka på hur den "nya" kan reagera. Klart hon blir sotis på den superkontakt du ochsnubben har, innan hon själv har en likadan? lär känna partnern så förstår hen att du inte är ute efter att scorea snubben.

Det allra största felet var att du sov över i samma säng som honom.

Hade min man gjort så så hade han åkt ut. För det är inte under några omständigheter ok i vårat äktenskap att göra så.
Han vet dessutom att jag har en svartsjuk sida av mig. Han får gärna ha tjejkompisar (vilket han har, pratar med en varenda vecka) men sova med dom gör han inte!
Inte för att jag inte litar på honom, det är tjejerna jag inte litar på.

Hade jag varit flickvännen hade jag blivit rasande.

självklart kan man vara vän med personer av motsatt kön. Jag har tex många killkompisar. Men jag tycker också man ska respektera deras partner. dvs vissa saker som att sova i samma säng det skulle jag inte göra. Just för att inte skapa konflikter i onödan.

Det här förstår jag bara inte, hur många gånger jag än läser det.
Du litar på att mannen inte skulle göra något, säger du. Men det är ju hyfsat svårt att få något att hända om den ena parten - dvs din man - inte gör något. Tror att det är rätt så ovanligt ändå att män blir våldtagna av sina tjejkompisar.

Har bara svårt att greppa det hela. För mig är det exakt samma sak att sova bredvid båda könen, eftersom att det liksom går att separera en vänskap från ev attraktion gentemot en snygg kropp eller liknande.

Jag har för övrigt ett flertal killar som några av mina bästa vänner, min man har flera tjejer som han är nära kompis med - och det är blandat hur vi alla Könner och umgås med varandra.
Det fungerar hur bra som helst, tack och lov.

Hade jag varit flickvännen hade jag blivit rasande.

Men hade du blivit arg på tjejen eller din man?

Alltså att man blir förbannad på när en kompis lägger sig i ett bråk & börjar härja förstår jag. Men jag tänker att det där med sovandet - det är väl ändå så att det blir din makes fel - det är ju HAN som är gift, han som (förhoppningsvis) tillsammans med dig nu bestämt att man inte delar säng med någon annan, han som vet att du kan bli osäker & svartsjuk etc etc...

Jag hade som sagt blivit görledsen på min sambo. Men min sambo hade blivit topp tunnor - på min kompis.

Det här förstår jag bara inte, hur många gånger jag än läser det.
Inte jag heller och det beror på att det är fullkomligt ologiskt och folk ljuger för sig själva.

De är inte rädda för att snubben ska bli våldtagen. De är rädda för att snubben ska vara otrogen. Och hur mycket de än vill få det till att tjejen lurat snubben till det, eller tvingat snubben till det, eller att skulden ligger hos tjejen av någon annan obegriplig anledning så tror jag nog ändå att innerst inne vet bättre.

Inte jag heller och det beror på att det är fullkomligt ologiskt och folk ljuger för sig själva.

De är inte rädda för att snubben ska bli våldtagen. De är rädda för att snubben ska vara otrogen. Och hur mycket de än vill få det till att tjejen lurat snubben till det, eller tvingat snubben till det, eller att skulden ligger hos tjejen av någon annan obegriplig anledning så tror jag nog ändå att innerst inne vet bättre.

+ 1.
Tror att det helt enkelt kan handla om att man fan inte står ut med tanken på att ens partner medvetet kan göra en så illa, så det är enklare att lägga skulden på någon annan.

Ja, det ÄR lättare att bli arg på nån annan jag. Jag vet, har själv varit i en sits där en partner varit i gråzonen för otrohet. Direkt for jag ut mot henne, sa argt till min dåvarande sambo att hon har lite respekt för sig själv som stöter på en upptagen, att hon var ful och osexig och tragisk, att han skulle hålla sig ifrån såna tjejer.

Idag vet jag bättre och dessutom skäms jag något fruktansvärt över vad jag sa då. Jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte var dum nog att säga något till henne, utan bara sa det till min dåvarande sambo.

Allt som hände då skulle bara min sambo ha stått till svars för, ingen annan.

För att jag varit tjejen som sovit över och vet hur det kan sluta.

Jag hade blivit lika arg på båda två. Dom är två om att göra det.

Fast det är väl klart att han kan vara otrogen, det kan väl vem fan som helst.
Men nej, jag litar på min man. Tur är väl det.

Eh va? Du svarar ju inte alls på vad jag har skrivit.

Jag vänder mig mot "jag litar på min snubbe men inte på tjejen" vilket inte är något annat än att ljuga för sig själv.

Var hittar du inte mitt svar. Jag skrev att jag litar på min man. Jag har varit med om tjejer som stött på honom mitt framför mig. Jag har aldrig varit orolig för att han skulle göra något. Det du säger får stå för dig och din osäkerhet.

Du litar ju inte alls på honom :confused:

Han vet dessutom att jag har en svartsjuk sida av mig. Han får gärna ha tjejkompisar (vilket han har, pratar med en varenda vecka) men sova med dom gör han inte!
Du tror att om han sover med en kompis så kommer de knulla eller dylikt. Du hävdar att det är för att du inte litar på tjejerna.

Då undrar jag:

Vad menar du med det? Vad kan tjejerna göra mot din sambos vilja?

Det du säger får stå för dig och din osäkerhet.
Vilken osäkerhet? Du är den svartsjuka som sätter regler för din partner, inte jag.

hur kan du tro att det kommer förekomma otrohet om du litar på mannen? Ingen otrohet kommer ju hända om han inte tar ett aktivt beslut. Hur mycket tjejerna raggar är helt ovidkommande om han ändå inte gör nåt.

Du litar ju inte alls på honom :confused:

Du tror att om han sover med en kompis så kommer de knulla eller dylikt. Du hävdar att det är för att du inte litar på tjejerna.

Då undrar jag:

Vad menar du med det? Vad kan tjejerna göra mot din sambos vilja?

Vilken osäkerhet? Du är den svartsjuka som sätter regler för din partner, inte jag.

Fortfarande litar jag på min man. Skulle han sova med en annan tjej så tror jag inte att han skulle vara den som tar första steget, faktiskt inte.

Vad dom kan göra mot hans vilja? Ingenting. Han skulle inte ha sex med dom. Jag har ingen som helst anledning att misstro honom. Skulle jag göra det så skulle jag få gå runt och oroa mig för jämnan då han jobbar mycket utomlands och kan hitta på vad han vill där utan att jag har någon som helst aning.

Klart att han kan vara otrogen, det kan alla som sagt men varför ska jag gå runt och ens tänka tanken?

Skulle han få för sig att sova med en annan tjej, ja då har han ju förlorat mitt förtroende. Svårare än så är det inte. Tills det händer väljer jag att lita på honom.

Då sätter min man regler för mig med. För jag kan lova dig att han inte heller vill att jag sover i samma säng som min killkompis. När jag hälsat på honom och sovit över så har jag sovit i soffan av respekt för min man.

Jag tror inte att det skulle förekomma någon otrohet från hans sida.
Däremot kan jag ju inte veta hur tjejen tänker, eller hur?

Vill hon knulla honom så lär hon väl göra ett försök och därför litar jag inte på tjejen. Men jag tror inte han skulle göra något.

Skulle han sova med en annan tjej så tror jag inte att han skulle vara den som tar första steget, faktiskt inte.
Så det är därför det är tjejens fel? För att han inte skulle ta första steget utan det skulle hon få göra, och han skulle haka på (?)?

Jag är genuint förvirrad av det du skriver faktiskt.

Om du litar på din sambo och förstår att inget händer om han inte vill: Varför blandar du då överhuvudtaget in ditt förtroende för alla andra kvinnor i hela världen och vad de kan tänkas vilja göra med din kille? :confused:

Liknande trådar

Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 453
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat