Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

Sv: Omöjligt att vara nära kompis med en kille ?

nog för att jag är väldigt genusmedveten och mån om jämställdheten, men hur vanligt skulle du säga det är att en kvinna begår övergrepp på en man som är i ett förhållande? han kan tacka för sig och gå därifrån. är tjejerna sådana som skulle droga, binda fast och sen hota... ja, då kanske man inte ska umgås med den sortens människor från början.

Däremot kan jag ju inte veta hur tjejen tänker, eller hur?
Varför behöver du ens oroa dig eller bry dig om det? :confused:

Det finns massa tjejer som vill ligga med min sambo och det har jag full förståelse för - han är skitsnygg. Allt jag kan säga om det är "bra smak!" och gå vidare i livet. Vem bryr sig.

Vem min sambo delar säng med har ingenting att göra med vad nån annan vill eller tänker, bara vad han vill eller tänker.

Varför behöver du ens oroa dig eller bry dig om det? :confused:

Det finns massa tjejer som vill ligga med min sambo och det har jag full förståelse för - han är skitsnygg. Allt jag kan säga om det är "bra smak!" och gå vidare i livet. Vem bryr sig.

Vem min sambo delar säng med har ingenting att göra med vad nån annan vill eller tänker, bara vad han vill eller tänker.

Men jag har inget att oroa mig för!
Han skulle aldrig sova ihop med någon annan tjej. Skulle han ha en tjejkompis hemma och jag var borta så är han den att han erbjuder henne sängen och tar soffan själv.

Jag ger upp, du verkar inte riktigt förstå eller kunna konkretisera hur du resonerar.

Uppenbart har du ju nånting att oroa dig över eftersom du skriver rätt ut att du inte litar på tjejerna.

Jag fattar inte, min sambo har massa tjejkompisar och jag har aldrig ens tänkt tanken att jag behöver lita på dem. De har ingenting med vår relation att göra.

Ja., du fattar ju inte vad jag menar så vi kan lika gärna avsluta våran diskussion för den lär inte ge något.

Min litar på min man. Punkt.

Det var inte MIN åsikt jag framförde utan mer min tanke om hur hon måste tänka med det resonemanget! :D

Keep telling yourself that! :up:

Oj, du blir så provocerad att du kallar mig patetisk. Öm tå?

Tillbaka till TS:
Har det löst sig alls? Har du fått nån chans att försöka reda ut det hela? Är det en god vän kan det ju vara värt att sätta sig ner alla tre och prata om det.

Nej, men du har hakat upp dig på repeat. Du börjar låta tjatig.

Jamen det funkar ju inte så, ett förhållande handlar ju inte om att det håller så länge ingen snyggare kommer in i bilden.

Tjejen kände sig nog hotad och blev förbannad av en rätt enkel anledning: TS la sig i deras bråk och sen tog pojkvännen med henne hem och sov med henne.

Du är ju uppenbarligen väldigt självsäker och nöjd med dig själv.
Men det finns många tjejer som inte är det.
Och då är sannorlikheten väldigt stor att man blir svartsjuk på någon man själv tycker/vet (tror) att pojkvännen tycker ser bättre ut än en själv.
Har dessa två även kul ihop, är nära vänner eller liknande blir det nog inte bättre.

Visst handlar det inte om att förhållandet spricker så fort någon snyggare kommer in i bilden men många tjejer tror nog det. Jag försöker bara förklara för Ts hur den andra tjejen kanske tänker.

Och jag tror inte att det är rätt väg att gå; att indirekt säga till TS att tjejen nog bara känner sig hotad för att TS kanske är snyggare och roligare.

Du är ju uppenbarligen väldigt självsäker och nöjd med dig själv.
Vad får dig att dra den slutsatsen?

så det är helt ok att gå runt och va arg på andra tjejer för att att man tycker dom är snyggare än en själv? om man är 5 år kanske men när man är vuxen? :crazy:

Det var en fråga..? Man kan ju inte säga att hon känner si och så, jag ställde lite frågor så att Ts kanske kan komma på själv..?

Och det verkar på sättet du skriver att du är självsäker.
Eller är det bara på internet?

Ja precis. Man måste vara arg på alla tjejer som är snyggare än en själv! Precis vad jag skrev.

Nej men svartsjuk om någon snyggare än en själv umgås mycket med ens pojkvän.

Okej, ja, då har vi helt enkelt olika sätt att se på det. Jag kan inte se vad det ska leda till, men om det hjälper TS är det ju bara bra.

Och det verkar på sättet du skriver att du är självsäker.
Jag är rädd att jag fortfarande inte förstår vad du menar. Bara för att jag förstår att min sambos trohet till mig knappast står och faller med att han inte ska råka stöta ihop med en tjej som är snyggare än jag betyder det ju inte att jag inte har saker jag osäker över. Att jag skulle vara nöjd med mig själv, vad exakt det nu innebär, har heller inte med min sambos eventuella trohet eller otrohet att göra.

Eller är det bara på internet?
Jag kan ju inte svara för hur du uppfattar mig, hur du värderar saker, hur du tolkar människor i verkligheten, hur människor omkring mig uppfattar mig, hur min syn på mig själv överensstämmer med vad jag skriver här.

Men jag gissar att den sista meningen var menat mer som en känga än en uppriktig fråga?

Nej det var ingen känga. Vad du nu menar med det. En anklagelse..?

Menar över lag hur du uttrycker dig på bukefalos.
Men visst, jag kan tolka dig helt fel.
Men jag upplever dig som säker på dig själv, du vet vart du står och du står för dina åsikter.

Jag tycker nog att både du och tjejen agerat rätt lågt.

Personligen så försöker jag alltid safe:a då mina killkompisar har flickvän.
Jag vill inte lägga mig i deras relationer och ta parti vid gräl.
Jag hade under inga omständigheter sovit i samma säng om jag inte visste att det var något som ofta skedde i deras hus(inte så vanligt kanske).

En av mina bästa vänner är man. Vi har känt varann många år och jag har aldrig haft några romantiska känslor för honom. Han och jag vet det.
Men när han hade ny flickvän som inte visste helt hur jag eller han var så är jag extra försiktig.
Vi brukar skriva/säga att vi saknar varann, skriva kram, ge varann en kram etc.
Men för att hon skulle bli trygg med mig så skrev jag alltid "jag saknar dig kompis" etc efter hon kom in i bilden. Man betonar vänskapsdelen och ser till att passa sig så att INGET kan misstolkas om hon läser eller hör.
Och ser också till att involvera henne och förstärka deras samhörighet i olika saker man säger och gör.

Jag kan också gärna prata om mina dejter och ex. Så man visar att jag inte har eller haft intresse för hennes man på det viset.

Jag ger upp, du verkar inte riktigt förstå eller kunna konkretisera hur du resonerar.

Uppenbart har du ju nånting att oroa dig över eftersom du skriver rätt ut att du inte litar på tjejerna.

Jag fattar inte, min sambo har massa tjejkompisar och jag har aldrig ens tänkt tanken att jag behöver lita på dem. De har ingenting med vår relation att göra.

Jag förstår vad hon menar (tror jag). Om de sover i samma säng kan t.ex. tjejen vänta tills killen sover och sedan smeka honom lite. Då är risken stor att han gör något han inte tänkt göra i vaket tillstånd, då hinner han ju bli upphetsad innan han hinner sansa sig och säga stopp. Det skulle kunna hända. Även för en tjej givetvis, men man känner ju sig själv bäst.

Men jag upplever dig som säker på dig själv, du vet vart du står och du står för dina åsikter.
Ja, men absolut. Så skulle jag beskriva mig själv. Det har ju dock lite att göra med eventuella osäkerheter i ett förhållande. Där är ju de flesta mindre rationella.

Liknande trådar

Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 453
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 617

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat