Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OL själv är väl den som har förstört mest i en verkningsmetod som han inte ens förstår sig på.
Om min häst får en enklare stengalla och ömmar så kanske den blir bra om jag droppar lite jodopax bakom örat på hans boxgranne???
Och se!!! ett par dagar senare så är den ohalt!!! Tänk vad man kan göra med lite jodopax!Fantastiskt!! Alla hästar borde ha en boxgranne med jodopax bakom örat.
För det första skulle jag kolla så att den främre delen av strålen inte "sticker ut" för mycket det kan du kolla genom att lägga något plant tvärs över hoven tex rasp, den främre delen av strålen ska vara lägre än hovväggen.
Efter att nya forskning har kommit fram ang traktstöden och försök gjorda av aanhcp verkare. Läs artikel skriven på Pete Rameys sida
http://www.hoofrehab.com/thebars.htm
Så har det visat sig att traktstöden ska lämnas ifred. Enkelt förklarat så är det en skyddsmekanism av hoven som låter dessa växa fram och skydda sulan. Med andra ord ska dessa inte verkas ned till samma nivå som sulan.
Mumin