Omhändertog barn ur kvinnas mage

Sv: Omhändertog barn ur kvinnas mage

Men fy fan vad stört!

Herregud..

Stackars kvinna. Hon måste ju må sämre än någon kan beskriva :(

Helt sjukt!

Jag vet inte riktigt hur brittisk tvångslagstiftning ser ut.. Kanske någon annan har koll på?

I sverige tror jag att man i extrema fall kan göra orosanmälan kring ett ofött barn och att det då kan beslutas om direkt "omplacering".. Men jag vet inte riktigt hur det går till och ska nog grundas på extrema omständigheter i så fall..

Alltså. Det är ju så många fel så att man blir helt mörkrädd. Men om man bortser från det sjuka i hela hanteringen, så borde väl barnet vara italiensk medborgare? Kan brittiska myndigheter fatta besluta om barnet bara för att det råkat vara fött i England?

Det låter ju verkligen påhittat, för bisarrt för att vara sant! Men tyvärr verkar det ju vara sant :crazy:

Men jisses! Det låter ju verkligen helt osannolikt, men verkar ju samtidigt stämma :eek: :(

Men tycker liksom vissa andra här att det är konstigt att första steget blir att omhänderta både kvinna och barn, och som sagt inte att höra av sig till de sociala myndigheterna i italien :confused:

Nu har jag inte läst artikeln, men i Sverige kan man inte fatta beslut om att omhänderta ett barn innan det är fött. Orosanmälan kan komma in men vi kan aldrig starta en utredning kring ett ofött barn och heller aldrig besluta att barnet ska omhändertas direkt då det föds.

Just det, hade inte texten framför mig när jag skrev förut. Kollade upp nu och såg att det var annorlunda formulerat än jag hade fått för mig :)

Alltså. Det är ju så många fel så att man blir helt mörkrädd. Men om man bortser från det sjuka i hela hanteringen, så borde väl barnet vara italiensk medborgare? Kan brittiska myndigheter fatta besluta om barnet bara för att det råkat vara fött i England?

Man blir väl medborgare i det land man föds? Typ?

Nej nej. Alla länder har olika regler men det är knappast standard. Just UK har att man är medborgare där om man föds där OM

ens föräldrar är medborgare i UK
eller
ens föräldrar är lagligt bosatta där

Nej nej. Alla länder har olika regler men det är knappast standard. Just UK har att man är medborgare där om man föds där OM

ens föräldrar är medborgare i UK
eller
ens föräldrar är lagligt bosatta där

Ah okej. Misstänkte nästan att det fanns något sånt, hade kunnat bli lite konstigt annars ;)

Jag hade ett fall i huvudet men där är ena föräldern medborgare i landet sen innan..

Det skulle verkligen vara intressant att veta mer om fallet, för att se om det finns några slags extrema omständigheter..
Och UKs tvångslagstiftning likaså.. Hur ser den ut?

Men kvinnan verkar ju ha varit tvångsintagen i 5 veckor innan ingreppet gjordes vilket säger mig att hon borde varit rejält sjuk. Baserat på någon slags jämförelse med hur det ser ut i sverige..
Jag har svårt att se hur någon skulle vara tvångsinlagd i sverige så länge utan att vara typ allvarligt psykotisk, extremt suicidal eller ha ett väldigt allvarligt självskadebeteende..
OM det är på det sättet kan jag mer förstå varför det blev som det blev, även om jag fortfarande inte riktigt kan se hur det skulle vara rätt..

Även om man tänker på det är det väldigt konstigt att england nu har en italiensk medborgare de ska adoptera bort utan italiens godkännande.

Ja precis! Varför lämnades inte barnet till italiensk myndighet?

En väldigt udda historia, undra hur relationerna ser ut nu mellan england och italien?
Och omhändertagna barn sedan innan, i bloggen står det att det är hennes mamma som har dem. Eftersom hon jobbar för ryan air så kanske hon är flygvärdinna och barnen bor hos mormor för enkelhets skull?

En väldigt udda historia, undra hur relationerna ser ut nu mellan england och italien?
Och omhändertagna barn sedan innan, i bloggen står det att det är hennes mamma som har dem. Eftersom hon jobbar för ryan air så kanske hon är flygvärdinna och barnen bor hos mormor för enkelhets skull?

Någonstans står det att barnen bor hos mormor tills mamman mår bättre, men det är ju minst sagt oklart. Och något barn verkar bo hos sin pappa i usa?
Historien är ju helsnurrig..

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 858
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 798
Senast: Stinaelin
·
Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 884
Senast: Krålus
·
Samhälle På facebook idag dyker det upp artiklar från bland annat Aftonbladet och Expressen om att alla invånare i landet behöver börja förbereda...
19 20 21
Svar
405
· Visningar
20 971
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar