Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det vet jag förstås inte säkert, men dey är vad jag har fått lära mig i samband med att jag blev varnad och avrådd från att starta en blogg.Varför tror du responsen blir olika beroende på var den publiceras?
Dvs publicera på nätet eller publicera i tryckt form.
Tror du det skulle bli mindre negativ respons i tryckt form jämfört med nätet? Varför?
Huvuddelen är inte att tjejerna har sex även om de givetvisd har sex också. Huvuddelen är att de är kära i varandra och att deras övriga vardag beskrivs.Fast vem ska annars skriva om det, kan man undra? Vi har väl alla varit fjorton år?
Det behöver ju inte alls vara detaljerade sexscener som beskrivs bara för att två tonåringar upptäcker sin sexualitet tillsammans.
@Skorpion76 har förut skrivit om programmet Bullen och liknande.
Jag har förut skrivit om ungdomsprogrammet Bullen och det är ett program som jag verkligen saknar. Det var ett bra program, men tyvörr blev det anmält till justitiekanslern efter ett inslag om onani. Det vat tre tjejer som gav olika onanitips. Här kommer en brevfilm för den som är sugen på lite minnen.Bullen var ju ett tonårsprogram, väl? Jag var kanske lite för ung när det gick, men jag tittade på det när jag var runt 11.
din sista rad är för mig obegriplig. att diverse gubbslem har förpestat kultur och media sedan tidernas begynnelse är ju just det som är och bär kruxet här?
ja, därför förstår jag inte varför den jämförelsen var relevant. "Det var ju acceptabelt förr, och även nu eftersom att Romeo och Julia idag är ett klassiskt verk, så varför är det inte acceptabelt nu?" liksom.Det är väl lite av min poäng att vad som räknas som gubbslem eller inte är även en kulturell fråga. Dvs, vad som idag skulle anses som gubbslem, dvs tex Romeo och Juliet är kulturellt betingat. Och även vad som idag anses som minderårigt inte alltid var det.
naturligtvis.Och att det inte är bara sk gubbslem som skriver om minderårigt sex utan även kvinnor i alla åldrar.
Tex Fucking Åmål skrevs knappast av en tonåringMen de ungdomsboksförfattare som skriver om kärlek och sex mellan minderåriga - hur gamla tror du de är?
Tex Fucking Åmål skrevs knappast av en tonåring![]()
Var exakt har @Skorpion76 skrivit hur hon skulle skildra en eventuell sexakt?Fast när jag tänker på den filmen handlar den knappast om tjej-sex utan om sexualitet. En ganska markant skillnad.
Tänker du att en äldre person kan skriva om ungas sexualitet men bara en tonåring om unga tjejers sexualitet? Jag förstår inte riktigt hur du menade nu.Fast när jag tänker på den filmen handlar den knappast om tjej-sex utan om sexualitet. En ganska markant skillnad.
Var exakt har @Skorpion76 skrivit hur hon skulle skildra en eventuell sexakt?
Jag läste faktiskt om tråden från början idag och blir helt bestört över vad som läses in i trådstarten.![]()
Tänker du att en äldre person kan skriva om ungas sexualitet men bara en tonåring om unga tjejers sexualitet? Jag förstår inte riktigt hur du menade nu.
Håller helt med. Jag förstår verkligen inte var intrycken av att sexet skulle vara någon sorts huvudhandling eller till och med att det handlar om "sexnoveller" kommer från. Det känns bara som tråkiga fördomar eller något.Var exakt har @Skorpion76 skrivit hur hon skulle skildra en eventuell sexakt?
Jag läste faktiskt om tråden från början idag och blir helt bestört över vad som läses in i trådstarten.![]()
Läs om trådstarten.+ @LenaH
Jag kan ha misstolkat TS men som jag tolkade henne var sex väldigt viktigt och åldern på karraktärerna var också viktigt.
Att skildra barn som har sex grafiskt tycker inte jag är lämpligt. Däremot att skildra hur barn upptäcker sin sexualsexualitet, det tycker jag är jätteviktigt att barn/ungdomar får läsa. Men det är en fin gräns att balansera på. Jag säger inte att TS har gjort varken det ena eller det andra, det har jag ingen aning om. Däremot så tycker jag att man kan tänka ett varv till innan man väljer att skriva och publicera sånna texter och ta sig en funderare över vem man har som målgrupp.
Skönt att höra, jag läser som du och kan inte förstå faktiskt. @Skorpion76 verkar dock ha en fantastisk förmåga att skapa debatt och väcka känslor hos buke.
Håller med, förstår inte alls häxjakten på Ts, i precis alla trådar. Folk håller på som om hon ville romantisera pedofeli.
Kanske för att hon var så pass öppen i början att folk vill trycka till henne? Jag vet inte. Jag hade iallfall aldirg i livet orkat med detta om jag varit Ts, herregud
Jag tycker absolut du ska skriva din berättelse @Skorpion76 , är det för din egen skull spelar det mindre roll och ska du publisera någongång får bolaget bestämma vad som är ok för dom att ge ut.
Kram, @Skorpion76 för att du orkar.
Ts har tydligt skrivit att sexet inte är viktigt men att karaktärerna blir kära och det är kärlekshistoria hon vill skildra. Ingenstans har hon skrivit att hon vill skriva en porrnovell med barn i huvudrollen. Hon har också skrivit i början att åldern inte egentligen är viktig men att karaktärerna just nu går i åttan. Därför undrade hon vad som skulle hända om de hade sex rent rättsligt vilket i allra högsta grad är en befogad fråga för research om man tänker sig en story om det.+ @LenaH
Jag kan ha misstolkat TS men som jag tolkade henne var sex väldigt viktigt och åldern på karraktärerna var också viktigt.
Att skildra barn som har sex grafiskt tycker inte jag är lämpligt. Däremot att skildra hur barn upptäcker sin sexualsexualitet, det tycker jag är jätteviktigt att barn/ungdomar får läsa. Men det är en fin gräns att balansera på. Jag säger inte att TS har gjort varken det ena eller det andra, det har jag ingen aning om. Däremot så tycker jag att man kan tänka ett varv till innan man väljer att skriva och publicera sånna texter och ta sig en funderare över vem man har som målgrupp.
Om jag hade skrivit att tjejerna var 12 och 13 år hade jag förstått din förfäran eller kanske till ochh med 11 och 12 år. Det hade varit en het annan sak. Då hade jag verkligen förstått både din förfäran och de som tidigare har skrivit att jag skulle ha förskönat sex med barn. Det har jag verkligen inte gjort.+ @LenaH
Jag håller med dig fullt ut @Lipperta! Snart orkar jag inte heller mer och jag håller redan på at leta efter andra forum där jag inte blir lika hackad på! Det här är fruktansvärt! Oavsett vad jag än skriver verksr det vara fritt fram att hacka på mig!Håller med, förstår inte alls häxjakten på Ts, i precis alla trådar. Folk håller på som om hon ville romantisera pedofeli.
Kanske för att hon var så pass öppen i början att folk vill trycka till henne? Jag vet inte. Jag hade iallfall aldirg i livet orkat med detta om jag varit Ts, herregud
Jag tycker absolut du ska skriva din berättelse @Skorpion76 , är det för din egen skull spelar det mindre roll och ska du publisera någongång får bolaget bestämma vad som är ok för dom att ge ut.
Kram, @Skorpion76 för att du orkar.
Ja, det verksr så, men jag funderar på att leta vidare efter ett annat fprum att hänga på! Vet inte om det finns något bättre!Skönt att höra, jag läser som du och kan inte förstå faktiskt. @Skorpion76 verkar dock ha en fantastisk förmåga att skapa debatt och väcka känslor hos buke.