Om sexuell åldersgräns

12-13 åringar de senaste 15 åren vet mer om sex, tack vare internet, än vad vi gott vuxna har lärt oss på 30-40 år. Men de har inte ordförråd att skriva på intressanta noveller/böcker som täcker in den här frågeställningen om sex mellan någon över och under sexuella lågåldersgränsen.

Om @Skorpion76 kan klara det med relevanta svar från Buke, eller frågeformulär i ett antal 7-8 klasser, så all heder åt henne.

Den här jä*la pajkastningen från alla som tycker det är på gränsen till barnporr/pedofili tycker jag är osmaklig och uppmanar dom som tycker så, utan att bidra med reell feedback, uppsöka psykiatriker så de kan bli av med sina fördomar.
Men jag tvivlar på att någon skola skulle gå med på att ts delar ut frågeformulär och ställer frågor om elevernas sexualliv. Just sayin'.....

Jag tror heller inte att ts' story kommer att publiceras i nåt större sammanhang; att publiceras som författare är knepigare än man tror.....

Men jag tvivlar på att någon skola skulle gå med på att ts delar ut frågeformulär och ställer frågor om elevernas sexualliv. Just sayin'.....

Jag tror heller inte att ts' story kommer att publiceras i nåt större sammanhang; att publiceras som författare är knepigare än man tror.....

Med tanke på SIFOs frågeformulär i ämnet som delas ut i 6-9 klass, samt gymnasiet, varje år, lär nog TS frågor vara rätt så harmlösa ...

Som svensklärare på högstadiet tycker jag att det är helt självklart att det skrivs ungdomslitteratur som handlar om sex mellan ungdomar. Och om våldtäkt också (även om det inte nödvändigtvis behöver ha med sex mellan ungdomar att göra). Samt om fylla, död, förbjuden kärlek och så vidare i all oändlighet. Litteratur finns ju för att vi, med fiktionens hjälp, ska lära oss saker, reflektera och samtala om saker och så. Sedan kan det naturligtvis göras på mer eller mindre bra sätt, men att det GÖRS är ju nödvändigt och självklart.

Ungdomarna har sex. Och de dricker sig fulla och gör en massa andra saker som de kanske borde vänta med. Att ungdomslitteratur avspeglar ungdomen som den faktiskt kan vara är viktigt!

Med tanke på SIFOs frågeformulär i ämnet som delas ut i 6-9 klass, samt gymnasiet, varje år, lär nog TS frågor vara rätt så harmlösa ...
Jag känner en mycket, mycket seriös kvinnlig journalist som fick sitt inlägg här på Buke bortblockat snabbt som sjutton, ett inlägg som ställde frågor kring sexuellt utnyttjande i häst/stallsammanhang. Så man är tack och lov väldigt noga med att inte vem som helst kan ställa den typen av frågor till barn och ungdomar. Ändå var just den här personen helt ok och fullständigt seriös.

Som svensklärare på högstadiet tycker jag att det är helt självklart att det skrivs ungdomslitteratur som handlar om sex mellan ungdomar. Och om våldtäkt också (även om det inte nödvändigtvis behöver ha med sex mellan ungdomar att göra). Samt om fylla, död, förbjuden kärlek och så vidare i all oändlighet. Litteratur finns ju för att vi, med fiktionens hjälp, ska lära oss saker, reflektera och samtala om saker och så. Sedan kan det naturligtvis göras på mer eller mindre bra sätt, men att det GÖRS är ju nödvändigt och självklart.

Ungdomarna har sex. Och de dricker sig fulla och gör en massa andra saker som de kanske borde vänta med. Att ungdomslitteratur avspeglar ungdomen som den faktiskt kan vara är viktigt!
Likaså när dom knullar runt och hur dom gör det

SIFO:s ja, men inte frågor från en random person vem-som-helst...!

Finns plenty med författare som använder frågeformulär och uppsats "tävlingar" som underlag för sina romaner och noveller. Allt de behöver göra är att lägga fram sin sak och beskriva den tänkta handlingen för rektor på diverse skolor.

Jag känner en mycket, mycket seriös kvinnlig journalist som fick sitt inlägg här på Buke bortblockat snabbt som sjutton, ett inlägg som ställde frågor kring sexuellt utnyttjande i häst/stallsammanhang. Så man är tack och lov väldigt noga med att inte vem som helst kan ställa den typen av frågor till barn och ungdomar. Ändå var just den här personen helt ok och fullständigt seriös.
Men var det inte påhittat

Finns plenty med författare som använder frågeformulär och uppsats "tävlingar" som underlag för sina romaner och noveller. Allt de behöver göra är att lägga fram sin sak och beskriva den tänkta handlingen för rektor på diverse skolor.
Men nu är ts inte författare och jag tvivlar storligen på att hon skulle få dela ut något frågeformulär om sex i en högstadieskola.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 575
Senast: Palermo
·
Relationer Det har börjat störa mig hur svårt jag har för att be andra människor om saker och ting. Det kan handla om allt från att jag säger...
Svar
12
· Visningar
957
Senast: Tuvstarr
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 795
Senast: Claraclara
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 656
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka