Om ni fick välja kennelnamn...

Sv: Om ni fick välja kennelnamn...

Det verkar logiskt då med Lyxliraren :) Och det är roligt med så genomtänkta namn som även speglar filosofin i kenneln .

Fantastiskt roliga namn! :D Håll truten borde ju även gå in på Labbar (som jag tycker är väldigt pratglada i jämförelse med Golden :angel: :D)

Labbarna kanske är pratigare ;)
Namnet kom till på skämt efter att vår hund inte plockade upp en trut på jaktprov= viltvägran och ger således 0-pris. Men sen efter att vi nollat oss tog han såklart truten. Om han bara hade hållt truten så vi fick vårt första pris, han höll iof truten men fel trut :p

Byn vi bodde i innan hette Hälla,jag skulle gärna fött upp staffar under kennelnamnet "Hälls angels"! :D Dels för bynamnet,sen är dom små änglar,men också för att dom ser så tuffa ut och kan inge respekt,precis som en medlem från Hells angels! :D

Labbarna kanske är pratigare ;)
Namnet kom till på skämt efter att vår hund inte plockade upp en trut på jaktprov= viltvägran och ger således 0-pris. Men sen efter att vi nollat oss tog han såklart truten. Om han bara hade hållt truten så vi fick vårt första pris, han höll iof truten men fel trut :p

Visst älskar man sin hund just då? :D :love: Och jag kan tänka mig att det inte var roligt just då, men såhär i efterhand måste det nästan vara ett sånt där oförglömligt ögonblick :) Hur som, så tycker jag att det är ett riktigt roligt och bra namn så startar du uppfödning någon gång har du just fått en valpspekulant bara på namnet :D

Hahaha, du hade nog spridit skräck i din omgivning iaf om de inte är staffevana och du sa att de kom från Hälls Angels ;)

Ditt kennelnamn är så jäkla fyndigt!

*kl*
Jag kommer aldrig kunna sälja några valpar, så kennel känns inte helt optimalt... Dock tycker jag att sambons efternamn skulle göra sig ypperligt bra som prefix på hundnamn, så den dagen det flyttar hit en BC-tik så får jag nog fria till honom;) ("Stormarks Border Collies"):love:

Alternativt smeknamnet jag har på mina tokiga pojkar.. "Gladpack" ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 142
Senast: Åsa A
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 292
Senast: QueenLilith
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 155
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 525
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar