Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det snällaste, om man vill påpeka något, är väl i så fall att skicka ett meddelande i stället för att kommentera direkt i klippet?Om ni ser en film på en tydligt halt häst på sociala medier där ägaren inte nämner det alls utan bara hur bra det går med träningen, vad gör ni då?
Skriver att jag tycker hästen är halt och frågar om den är kollad.Om ni ser en film på en tydligt halt häst på sociala medier där ägaren inte nämner det alls utan bara hur bra det går med träningen, vad gör ni då?
Det som gjorde att jag startade tråden var ett inlägg från en okänd person där ingen hade kommenterat innan. Jag skrev inget då utan funderade på det, men om ingen har kommenterat det nu så borde jag kanske göra det.Ett litet tillägg: sen finns det ju en massa scenarion runt om, till exempel är det en bekant? Okänd? Har någon skrivit det innan? Och så vidare. Budskapet anpassas efter omständigheterna. Kanske skickat man ett sms om det är en bekant, eller om andra påpekat det innan, inget alls.
Man kan ju vara lite diplomatisk och skriva på ett vänligt sätt att du tycker hästen ser lite oren ut. Nu menar jag inte att du hittar på hälta men det är ju inte jätteovanligt att folk kommer med det påståendetDet som gjorde att jag startade tråden var ett inlägg från en okänd person där ingen hade kommenterat innan. Jag skrev inget då utan funderade på det, men om ingen har kommenterat det nu så borde jag kanske göra det.
Men nä. Att kommentera att hästen ser oren ut är INTE att hänga ut någon. Att hänga ut någon är att berätta för alla att "Fia Karlsson minsann sitter och rider runt på sin halta häst, det är för djävligt och alla borde protestera"Jag tänker att man kan skicka ett meddelande. Du hänger man inte ut någon i en kommentar men har ändå sagt till.
Då ska man bara veta att personen har en tränare eller annan kunnig som ser hästen. I det här fallet skulle det inte förvåna mig alls om personen inte har en tränare.Känner jag inte personen så nej, varför skulle någon lyssna på en främling om inte tränaren eller någon annan sagt något eller varför skulle någon lyssna på en främling som inte lyssnar på sin tränare.
Jag tycker det är otroligt vanligt att hästar ser lite ofräscha ut tyvärr. Och jag tror inte de flesta tar en främlings ord på allvar om man nu har tränare tex som inte upplever att hästen har besvär. För många är det väldigt känsligt och inte något de vill ta till sig.Om ni ser en film på en tydligt halt häst på sociala medier där ägaren inte nämner det alls utan bara hur bra det går med träningen, vad gör ni då?
Det beror på situationen, kan ju fråga av nyfikenhet för att utveckla sig själv på rörelsemönster. Det finns många orsaker att en häst kanske inte riktigt är helt ren. Fråga ifall man ser fel eller inte, inte anklagande för då tar nog inte många åt sig eller har lust att svara.Om ni ser en film på en tydligt halt häst på sociala medier där ägaren inte nämner det alls utan bara hur bra det går med träningen, vad gör ni då?
Hänga ut var fel ordval. Om man skriver en kommentar under ett inlägg på en person man inte känner så kommer det garanterat tolkas negativt. Om man istället skriver ett meddelande kanske man har chans att nå fram. Var mer så jag menade.Men nä. Att kommentera att hästen ser oren ut är INTE att hänga ut någon. Att hänga ut någon är att berätta för alla att "Fia Karlsson minsann sitter och rider runt på sin halta häst, det är för djävligt och alla borde protestera"
Att på ett vänligt sätt nämna något en ser på material som läggs ut är INTE att hänga ut någon.