om en häst har

Sv: om en häst har

Jaha okej, vad smart jag är :rofl:

Det säger jag inte, inte förrens han är i mina eller någon annans händer :D

Förlåt att jag lägger mej i men jag kan inte låta bli att undra varför du vill att hästen skall springa dåligt (dåliga resultat) och varför du inte vill se honom på travbanan? Och namnet på hästen är också hemligt tills han "är i dina eller någon annans händer"?
Är det någon häst du hemskt gärna vill ha själv? Om han presterar dåligt på banan kanske ägaren är villig att sälja hästen billigt till dej? Är det hästen eller ägaren du vill åt? Eller tränaren?
Jag frågar av den enkla anledningen att jag själv nyligen blev utsatt för ett mycket fult, elakt och omoraliskt agerande då en tränare i stallet gick bakom min rygg, kontaktade ägaren till min leasinghäst och köpte min enda starthäst till ett överpris. Bara för att få köpa hästen. Orsaken kan vi bara spekulera i då det finns hur mycket hästar som helst till salu. Med bättre stam och resultat.
Därför är jag nyfiken på varför du vill att hästen skall underprestera??

Jaha okej, vad smart jag är :rofl:

Det säger jag inte, inte förrens han är i mina eller någon annans händer :D

Jag tycker det ser ut som om de kommit till rätta med hästen om man ska se till resultatet i år, har man haft en häst som varit en förlust till och med treårssäsongen för att sedan vara bland de tre 3 ggr av 5 som fyraåring så slutar de nog inte förrän alla poängen är slut eller om hästen går sönder så pass att det inte är lönt att fortsätta. JSer man sen till hur mycket pengar den knallat in så ser det ut som den startat i lopp med lite mer prispengar = ofta lite bättre motstånf. Just nu ser det ut som om hästen har viss potential att försörja sig även i proffsträning.

Det är min förra passhäst som jag älskar och önskar skulle få bo hos mig. Jag vill inte skriva ut namn för att då kan man också hitta namnet på både ägare och tränare och det är inte okej att diskutera andra människor på detta forum.
Du får pma.

Tilläggas bör ju att jag tycker mkt om hans tränare :D

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 556
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 810
Senast: morgaine
·
Hästmänniskan Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
2
Svar
35
· Visningar
2 336
Senast: Syrax
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 005
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar