Om du skulle köpa ny hund...

Sv: Om du skulle köpa ny hund...

Då skulle det bli en till aussie!
Finns två planerade kullar som jag väldigt gärna skulle köpt valp efter, men jag har nog så det räcker redan :D

Drömmer om en "oförstörd" Ila-kopia :love:

Senast ändrad:

Har man fått känna på hur det är att ha en bra aussie, då är det väldigt lätt att börja vilja ha fler... ;):D

Verkligen! Och jag är alldeles övertygad om att Ila skulle uppskatta en systerdotter här hemma också :angel:

Gah! Besinna mig!

Hade jag mer tid och möjlighet så skulle jag vilja ha en Malle. En kelpie till kan jag också tänka mig...

Verkligen! Och jag är alldeles övertygad om att Ila skulle uppskatta en systerdotter här hemma också :angel:

Gah! Besinna mig!

Hehehe ;)! Tror allt att det kommer bli fantastiskt fina syskonbarn efter både syster röd och syster svart :love:!

Om jag skulle köpa en hund skulle det bli en Jack Russel:love:

Maken vill ha en Siberian Husky, vi har tid med en Mops....

Men nån gång mer i mitt liv ska jag ha en Jack Russel. När livet är annorlunda och om/när den lille killen i familjen kommer över sin osäkerhet inför hundar.

Gah! Besinna mig!

Äh, varför då? Vallhundar är som chips, man ska inte ha en utan massor! ;)

/Migo
som har BC nr tre på prov och har valp tingad till i vår... Vadå begränsa sig? :p

En Kelpie till.

Men det får vänta på några år till. Men det är svårt att inte snegla på vilka uppfödare och kombinationer som skulle vara intressanta. Men först måste jag se vad det blir av min kille och hans syskon. Visar de bra resultat så vore det ju lite kul med en valp från någon av dem om det görs en intressant kombination.

Annars å vore ju en riktigt bra Aussie också intressant eller en BC om vi på något oväntat sätt skulle hamna på en liten gård där man kan ha får :D

Jag försöker övertala husse att vi inte hinner skaffa några barn i framtiden för att vi måste ha minst 2 aktiva brukshundar, eller att han får sköta de tvåbenta så sköter jag de fyrbenta ;)

Aidi

Men, hund får vänta för mig då jag fick låta min somna in för 1 vecka sedan, endast 7 år gammal. Livet är orättvist :(

Äh, varför då? Vallhundar är som chips, man ska inte ha en utan massor! ;)

/Migo
som har BC nr tre på prov och har valp tingad till i vår... Vadå begränsa sig? :p

Haha :D
Det finns ju liksom egentligen ingen anledning för mig att skaffa en till. Ila och jag har massor att jobba med tillsammans så det är ju inte så att jag behöver en till brukshund. Sen att det vore rooooooligt är ju en annan sak :angel:
(Och att Lyxas valpar är planerade lite sådär lagom tills jag ska skriva examensarbete gör ju inte saken lättare ;))

(Och att Lyxas valpar är planerade lite sådär lagom tills jag ska skriva examensarbete gör ju inte saken lättare ;))

Det är perfekt att ha valp när man skriver exjobb:) Det hade jag och det var ypperligt med alla pauser som valpar kräver:p

Haha :D
Det finns ju liksom egentligen ingen anledning för mig att skaffa en till. Ila och jag har massor att jobba med tillsammans så det är ju inte så att jag behöver en till brukshund. Sen att det vore rooooooligt är ju en annan sak :angel:

Det är perfekt att ha valp när man skriver exjobb:) Det hade jag och det var ypperligt med alla pauser som valpar kräver:p

Hehehehehe..... :D

Jag håller med! Jag hämtade odågan medan jag skrev exjobb, helt perfekt timing!

Jag tillhör också den skaran ;) Skulle jag skaffa en till hund, vilket inte händer än eftersom knashunden bara är 1 år, skulle det bli en finsk lapp eller en tollare :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 190
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 172
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 917
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 664
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?