Om du skulle köpa ny hund...

Sv: Om du skulle köpa ny hund...

En kelpie.

Men har förälskat mej i en av kompisens pitbull valpar och har stora problem med att övertala mej själv om att hon INTE ska följa med hem....
530286_10151190428174843_616175198_n.jpg

199432_10151190648389843_691743349_n.jpg

*kl*

Om jag skulle köpa en till jakthund så skulle det alla gånger bli en Wachtel till (har precis ställt mig på kö till en valp :love: ) meeen.. Skulle jag köpa något annat skulle det vara en sällskapshund som inte kräver mycket mer än vardaglig motion, soffmys och lätt hjärngympa, typ:

Petit Brabancon
Pomeranian
Fransk Bulldog (troligtvis inte dock, p g a alla hälsoproblem..)

*KL*
Kul att läsa om era (eventuella) planer :)! Och trevligt att det inte bara är jag som velar eller fastnar för helt olika raser :o...

Helt klart en till kines! Min dröm hund är Alaskas malamute men jag skulle aldrig ha ork till den rasen, det är mycket som det är med schäfer och kines!:D

Boerboel!
Har fallit totalt för denna rasen!

Hade jag kunnat valt två hundar i morgon samtidigt utan att göra av med den jag har så blir det boerboel och en till dvärgpinscher.
Men sambon skulle aldrig gå med på 3 hundar så min plan är att nästa hund blir en stor sen när min veteran tackar för sig kommer det in en ny dp. (man måste ju ha långsiktiga planer). :p

*kl*

Om jag skulle köpa en till jakthund så skulle det alla gånger bli en Wachtel till (har precis ställt mig på kö till en valp :love: ) meeen.. Skulle jag köpa något annat skulle det vara en sällskapshund som inte kräver mycket mer än vardaglig motion, soffmys och lätt hjärngympa, typ:

Petit Brabancon
Pomeranian
Fransk Bulldog (troligtvis inte dock, p g a alla hälsoproblem..)

:bump: En valpis!! ;)

För att komma tillbaka till TS... ;)
En wachtel eller münsterländare, eller en griffon nivernais :love: Jag håller så sakteliga att jobba in en hund extra i familjen, lånar hem kompisar/släktshundar för att visa att det fungerar utmärkt med två hundar. :angel:
Fast allra helst en helt frisk wachtel tror jag, eller kanske münster... :crazy:

Ytterligare lite OT ;) :

Jaaa :bump: Skynda dig att övertala din karl, jag tror att det kanske, eventuellt finns någon valp kvar att tinga, tiken ska inte paras förrän i februari.. Jag tror det kommer bli en kanonkull! Två av valparna i tikens förra kull fick 70 resp 71 poäng på unghundsprovet...

Skyndaskynda :D

Kl

Schipperke (mest för att dom är söta) :love: Irländsk varghund eller Grand danois!

Nu orkar jag egentligen inte tänka på ny hund (det ska inte bli det i heller på många år) eftersom det bara är en månad sedan Puma fick somna in, MEN

om man hade varit tvingad. Ja, då hade det blivit en whippet (helst en efter Lotus ena syster), men jag skulle även kunna tänkt mig en långhårig choklad färgad chihuahua tik, mest för storleken är så himla praktisk ;) o som det känns nu r det så himla lagom med en hund.

Men om jag får sväva fritt och bara tänka för skojs skull, då skulle jag velat ha en BC som jag kunde jobbat mängder med :angel:

Men såklart ni ska ha en till! Det är mycket lättare med två än en! Letar efter trean just nu men hittar inte vettig information varken hos schillerföreningen (den sidan kan inte betecknas som användarvänlig) eller uppfödare. Kommer sluta med att jag får ringa runt till alla kennlar i Sverige tror jag för att ens kolla upp deras avelsdjur.

Jag kan inte komma på något som vore krångligare med två, bara om det blir som det blev för oss med hundar som ska ha ihjäl varandra.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 176
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 230
Senast: Nota
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Födda -21