Om du skulle köpa ny hund...

Sv: Om du skulle köpa ny hund...

:rofl:

Ibland funderar man på formuleringar till den där Blocket-annonsen... :D

Haha ja det lär man ju göra ett antal gånger under hennes uppväxt :p Än så länge är jag dock väldigt glad över att ha henne här, men två hundar känns väldigt lagom för många år framöver+ att jag ju behöver all tid till henne (och Sigge såklart).

Om jag bara tänker med hjärtart så blir det en briard, kanske kanske en svart terrier.
Mer hjärnan och hjärtart så blir det en ny schillerstövare för sambons skull, letar faktiskt en sådan.
Kanske en gotlandsstövare men sambon är extremt skeptisk.

KL

Nu kommer jag ju i ett X antal år framöver bara ha aussie och dvärgschnauzer, men man har ju alltid en lista på raser man vill ha i bakhuvudet :D:

Om jag skulle byta bruksras:
Riesenschnauzer
Malle

Om jag skulle köpa jakthund:
Weimeraner
Jaktlabbe
Jaktspringer

Om jag skulle köpa "sällskapshund":
Cavalier :love:
Pom
Saluki
Staff

Det är nog min "lilla" spontana lista :D

*KL*

Är ju fullständigt hundlös nu och är inte på långa vägar alls redo för att skaffa mig en hund efter allt jag varit med om.
Men man leker ju ändå liiite med tanken så jag kan ju svara för skojs skull, hade jag velat ha en brukshund igen så hade det utan tvekan blivit en schäfer, mitt hjärta tillhör den rasen.:love:
Men hade jag velat ha en mindre krävande hund så hade det lätt blivit en stor eller toypudel, är väldigt svag för rasen och pälsvård är bland det bästa jag vet. Sedan är dom ju fantastiskt fina :p

Jag glömde:

En crèmefärgad/blond strävhårig dvärgtax med blåa ögon :love: Strävhåriga taxar är något av det finaste (förutom dvärgschnauzer! Så när jag träffade en i den färgen så smälte hela mitt hjärta. Herregud vilken söt sak alltså!

Kommer dock säkert aldrig bli någon pga att jag inte jagar och inte vill ha en hund med så hög risk för diskbråck...

*KL*

Jag vill ju ha allt & alla.. :whistle:
Men är himla sugen på en Briard, så det får nog bli mitt spontana val. :D

Jag läste dvärgschnauzer istället för dvärgtax, undrade hur 17 du skulle hitta en med sådant utseende:p

...imorgon, vad skulle det bli för ras då :-)?

Dalmatiner.

Fast jag måste kanske inte köpa någon, får slåss rätt mycket här hemma för att min sambo inte ska skaffa någon just nu. Det är faktiskt så att jag inte skulle bli förvånad om det sitter en liten valp under granen den 24e.

(Vi ska skaffa en i sinom tid, så det är inte där skon klämmer, det är bara jag som vill ha fast anställning först. Så jag vet hur mitt schema blir.)

En till Isländsk Fårhund el Jaktgolden.

Har även spanat in Lancashire Heeler.

Ph, jag kanninte välja ... antingen en beardis eller en labbe! Men med tanke på att jag ska galvera hundskaran i dagarna så säger jag ingen ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
3 176
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 230
Senast: Nota
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 400
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Barfotaboots!
  • Ridskoleryttare