Om du skulle köpa hund NU?

Jag har kikat lite på dsg också. Det som gör mig osäker är att av de jag har träffat så har de varit så ojämna. Givetvis en del pga miljö.

En väldigt vek och skygg.
Nummer två en jaktidiot som drog som en avlöning så fort den fick chansen och avlivades pga aggressivitet.
Nummer tre var vansinnigt skällig
Och nummer fyra en trevlig unghund, som gick samma kurs som jag när jag hade islänningen.
Nummer fem en trevlig liten äldre tik.

Jag vet inte om jag tycker att det är för mycket hund ändå. De är ju ändå avlade för att vara gårdshundar, som islänningen. Jag är mer ute efter en sällskapsavlad hund.

Mina, varken de jag haft eller de jag har, har varit sådana. Mina är så okomplicerade. De har on-off knapp. Antingen är det ett jädrans drag eller så så slappar de i hög. Mycket lek och bus och drag ute.

Roliga och smarta och tydliga i kommunikationen.

Skäller när det kommer någon, annars inte.

Jag har själv aldrig haft problem med att de drar, men jag har hört andra som haft det. Samtliga har rättat till sig i 4-års åldern. Nånstans där trillar poletten ner och de blir vuxna och kopplar på hjärnan.

Också är de alltid glada. Alltid.

Idag vill jag ha en (jakt)labbe, av det enkla skälet att bara cairn-Charlie är hemma.
Nikka har åkt på semester och är någonstans i Norrland medan jag är kvar hemma i Lerum/Göteborg :(. Ska dock åka upp till Kiruna i helgen och så fortsätter vi semestern tillsammans :heart.

Jag vill ha en till Aussietik :love: En riktigt mörkt brun med blå ögon.. Vita tecken, tan, merle, spelar ingen roll, den får vara helbrun också.
När jag ser Benji med hans vackra mörkbruna päls och klargula ögon, så blir jag ju så kär. Den där riktigt mörka leverbruna, med ljusa ögon till kontrast.. Så fint :heart

Blev läskigt kär faktiskt :o sådär ögonblickligen. Har aldrig tänkt på dalmatiner egentligen, och så är dom ju lite stora .... Men äsch :p
Tikarna är väl knappast större än Riley :D Och Riley är ju underbar! Så vi kan byta ett tag, du får min svarta tik(valp) så tar jag Riley :D:love::love:

Du har ju dock en drömlik hund! Så idag vill jag även ha din hund :D

:o Du kan få låna honom om du vill! ;) Förresten... Så planerar Riley's uppfödare för nästa kull. :angel:

Tikarna är väl knappast större än Riley :D Och Riley är ju underbar! Så vi kan byta ett tag, du får min svarta tik(valp) så tar jag Riley :D:love::love:

Därför jag tänkte på tikarna :p antingen snäppet mindre eller lika stora.

Du kan också gå låna honom :idea:

:o Du kan få låna honom om du vill! ;) Förresten... Så planerar Riley's uppfödare för nästa kull. :angel:

Därför jag tänkte på tikarna :p antingen snäppet mindre eller lika stora.

Du kan också gå låna honom :idea:

Jag har ju varit tydlig med att det räcker med bra tips nu. Idag vill jag tydligen ha Eurasier, dalmatiner, collie, lagotto och varför inte en finsk lapphund :rage::rage::banghead:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar