Om du skulle köpa hund NU?

Idag vill jag ha en labbe, bara för att ha en hund som åtminstone äter... Är så trött på att lägga så mycket energi på att hunden skall få i sig tillräckligt var dag.

Ska inte köpa nån idag heller men kan inte hjälpa att jag till och från blir sugen på en staffe. Eller en border terrier, eller en frisk (om det finns?) Boston terrier.

Idag vill jag ha en labbe, bara för att ha en hund som åtminstone äter... Är så trött på att lägga så mycket energi på att hunden skall få i sig tillräckligt var dag.
Efter att ha haft båda sorterna - fast värst på att vara glupsk var faktiskt islandshunden, hon slog till och med labbarna med hästlängder - så kan jag bara hålla med. SÅ skönt med hundar som äter ordentligt :up: !

Idag vill jag, mot bättre vetande, ha en rhodesian ridgeback! RR-tråden har fått mig att sakna min saligen insomnade Mule :heart:heart:heart.
En så otroligt charmig och speciell hund :love:!
Det skulle dessutom vara roligt att få ha en mentalt BRA ridgeback och få uppleva rasen som den verkligen ska vara, i synnerhet som jag lärt mig massvis sen jag skaffade Mulen.
Dock passar en RR inte alls in på det jag för närvarande vill ha i en hund men vem vet vad som händer i framtiden :idea:?

En schäfer. Börjar återigen bli otroligt sugen på en träningskompis att hänga med på brukshundsklubben som jag gjorde med min första malamute när hon var ung. Längtar efter en vettig instruktör och att få lära mig mer. Vill framförallt träna lydnad igen men även spår. Och ha en härlig träningskompis som jag kan cykla med, dra lite pulka och linköra med. Köra kickbike med såklart samt en hund som jag kan ha lös och ha bra kontakt med.

I

I dag skulle det bli långhårig collie. Jag har varit i fjällen några dagar och då känns det alltid som att jag vill ha något större än en sheltie. Jag har funderat i flera dagar :D och i dag mindes jag plötsligt att jag och min collie faktiskt gick till Låktatjåkka för länge sedan och då kände jag att japp, collie vore perfekt.

Nu ska jag hem till stan igen och så får vi väl se om jag snart tycker att sheltie är bäst igen. ;)

Ingen långhårig i alla fall! Fast...med tanke på våra vintrar bör det finnas bra päls så helt korthårig blir inte bra det heller. :angel: ..........

Jag är lika tråkig som innan. Inga rasbyten. Håller på mina dansk -svenskar och min amris. De är en perfekt kombo för mig. Lika men så olika. Glada, fåniga livsnjutare.

Några fler av samma raser vill jag däremot gärna ha.

Idag vill jag verkligen ha en Berger des pyreneés à face rase. Har en vän som precis parat sin hane, så då blir man ju extra sugen.. Däremot tycker jag i samma veva att hon parat honom alldeles för tidigt, A-höfter och utställningspriser gör det inte okej att avla på en 18 månader gammal hane i min bok..

Det är en dansk-svensk gårdshund du ska ha. Helt tydligt.

Jag har en som heter Humlan faktiskt och hon är precis sån. Ja inlägget var alltså till honungshumlan.

En liten okomplicerad hund utan rädslor, hög stress- och skalltröskel. Som lika gärna kan slöa på soffan en dag som fräsa runt på agilitybanan eller tuffa ett spår i skogen. Helst utan att få halva skogen med hem i pälsen. Någon av Bichonerna kanske, efter en omgång med saxen...

Idag när det regnat som f*n så skulle jag vilja ha en hund som blir riktigt glad och lugn av någon typ av mental träning som går att köra inomhus. Någon som man tex skulle kunna finslipa lydnadsmoment med i en timme eller två så sov hunden sedan, med undantag för rastningsrundor. Inte hundar som inte går att behålla träningsglädje med i några få minuter innan de blir trötta, men som sedan flyger runt och har brottningsmatch för att de "inte fått göra något" idag. (jodå, de fick en längre promenad i morse, men inget lösspring).

Det är en dansk-svensk gårdshund du ska ha. Helt tydligt.

Jag har en som heter Humlan faktiskt och hon är precis sån. Ja inlägget var alltså till honungshumlan.

Jag har kikat lite på dsg också. Det som gör mig osäker är att av de jag har träffat så har de varit så ojämna. Givetvis en del pga miljö.

En väldigt vek och skygg.
Nummer två en jaktidiot som drog som en avlöning så fort den fick chansen och avlivades pga aggressivitet.
Nummer tre var vansinnigt skällig
Och nummer fyra en trevlig unghund, som gick samma kurs som jag när jag hade islänningen.
Nummer fem en trevlig liten äldre tik.

Jag vet inte om jag tycker att det är för mycket hund ändå. De är ju ändå avlade för att vara gårdshundar, som islänningen. Jag är mer ute efter en sällskapsavlad hund.

Jag vet inte om jag tycker att det är för mycket hund ändå. De är ju ändå avlade för att vara gårdshundar, som islänningen. Jag är mer ute efter en sällskapsavlad hund.
Starta hundväljartråd om du inte gjort det och faktiskt är på jakt efter något? :D då kan alla sitta och hjälpa dig fundera ut något bra. (jag tycker att sådana trådar är otroligt spännande att följa :angel: )

Starta hundväljartråd om du inte gjort det och faktiskt är på jakt efter något? :D då kan alla sitta och hjälpa dig fundera ut något bra. (jag tycker att sådana trådar är otroligt spännande att följa :angel: )

Ha ha, nej jag är inte på jakt efter en hund just nu. Det är för nyligen som jag fick ta bort min gamla :cry: (1 juni), jag kan inte lösa passning av en valp där vi bor nu och har en ettårig son. En omplacering är inte alls aktuellt igen, jag vill veta hur hunden har haft det och forma den själv nästa gång.

Jag ska också lyckas övertala sambon att ha en hund igen. Islänningen var allt annat än en enkel hund och sambon är inte alls intresserad av att vara aktiv med en hund tyvärr. Han följde med på kurs några gånger, sa "jag tycker det är svårt" och ville inte mer. (det tyckte jag med att det var ibland, men med den inställningen kommer man ju inte någonstans). Klappa lite, leka och gå promenad då och då var trevligt, men det är allt.
Men men, fundera och drömma kan man ju alltid :) och en dag kommer det finnas en hund hemma igen.

Idag hade jag gärna tagit fem hundar då jag har så sjukt svårt att välja ras :banghead: blir ju inte bättre av att det i höst/vinter och möjligen även nästa vår kommer passa perfekt för ett valpköp :arghh:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden