Om du skulle köpa hund NU?

Jag tror inte man behöver vara det om man är beredd att lägga ner tid och gå kurser och ffa ta hjälp om man behöver.
Ja cattledogs verkar urhäftiga. :love: Om Eski är bulldozer på speed, så verkar de vara bulldozers på raketbränsle. :nailbiting: Rätt lika, men med mycket mer arbetslust. Drömma kan man ju. Att ta hjälp av tränare är självklart för mig sen hästtiden.:)

Japp. Vill ha ALLA hundar. Kooikers är ju för sjukligt söta, Shelties med, och Svenska Lapphundar och Finska Vallhundar är ju så fina.. :heart

Sen tycker jag att det är så synd att blå och silver inte är godkända färger hos Aussie.. De är så vackra färger :love:

Japp. Vill ha ALLA hundar. Kooikers är ju för sjukligt söta, Shelties med, och Svenska Lapphundar och Finska Vallhundar är ju så fina.. :heart

Sen tycker jag att det är så synd att blå och silver inte är godkända färger hos Aussie.. De är så vackra färger :love:
Finns dom ens i helblå? För blue merle är godkänt.

Silver
MercedesDOB_komp_5733.JPG

MWolves_Vince_komp6082.JPG

dilutered.jpg

(Den här är tydligen från Sverige :D)
Blå
NosePixDilutenReg.jpg

(Blå till vänster, svart till höger)
Rufus01.jpg

Det finns 4 hjorthundar som gått MH och 1 som gått BPH.
När det gäller varghund så har 20(!) gått MH och 1 har gått BPH.
Resultat m.m. går att se på http://hundar.skk.se/avelsdata
Ååh tack! Vad skoj att så många hundar har gjort det!
Tyvärr är jag inte medlem, kostar det något? :(
Jag som är så nyfiken på hur de har reagerat på spöket/-na, de verkar så coola :p Och hur "diagrammen"(?) ser ut för raserna..

Har du alls provat att klicka på länken? ;)
Jag klickade på mobilen men det stod att den inte var kombitabel till mobiler och så stod en lista över vad som behövdes och där längst ned stod det om inloggning :o Antog då att det skulle behövas något slags medlemskap?
Men om inte så får jag ta en titt när jag sitter vid datorn :o:angel:

Jag klickade på mobilen men det stod att den inte var kombitabel till mobiler och så stod en lista över vad som behövdes och där längst ned stod det om inloggning :o Antog då att det skulle behövas något slags medlemskap?
Men om inte så får jag ta en titt när jag sitter vid datorn :o:angel:
Ta en titt via datorn så kommer du direkt till sida där du kan söka på allt du kan tänkas vilja söka på :) Tyvärr verkar inte SKK ha förstått att folk använder mobiler, ipads m.m. för att kolla runt på internet...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar