Australian Cattle Dog? Så fula att de är söta, jäkligt mycket hund vad jag förstått.
Men vad dom ser ut! Ser ut som små gamla gubbar redan från start med den där gråspräckliga pälsen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Australian Cattle Dog? Så fula att de är söta, jäkligt mycket hund vad jag förstått.
Nä dom är inte fula - som är superfina ju. En ras jag gärna skulle vilja ha Men så mycket hund är det inte om jag ska g efter vad dom ägare jag träffar berättat. verkar vara mycket trevliga hundar, fast givetvis med lite motor och vilja.Australian Cattle Dog? Så fula att de är söta, jäkligt mycket hund vad jag förstått.
Det finns bra linjer, man får vara jäkligt selektiv bara (och skaffa sig koll). Gällande passar till allt skulle jag säga att rasen är ojämn. Bland de jag känner finns det både typiska "gårdshundar" som är nöjda bara de får hänga med och såna med brukshundsmentalitet som river huset om de inte får arbeta ordentligt. Så det är ju inte alla hundar i rasen som fungerar som "soffhundar" dock lär de flesta gå utmärkt att träna med om man önskar även om alla kanske inte har det maximala drivet.Jag har också sneglat på Chodskyn men det känns som ett väldigt osäkert kort både mentalt och hälsomässigt (HD/ED)?
Och så låter rasbeskrivningarna lite för bra, passar till allt från soff- till skyddshund på något vis...?
Vad är det som får dig att inte rekommendera den ?
Jag älskar deras utseende! Kul att du säger att de inte är sådana arbetsmonster som jag har fått för mig. Jag hade avfärdat dem som för svåra, men jag kanske skall titta på dem igen.Nä dom är inte fula - som är superfina ju. En ras jag gärna skulle vilja ha Men så mycket hund är det inte om jag ska g efter vad dom ägare jag träffar berättat. verkar vara mycket trevliga hundar, fast givetvis med lite motor och vilja.
Mig med!PMar dig, vågar inte skriva det öppet
Visst har dom underull?
Ja, jag har fattat det som att de har en liten "terrier-jävlar-anamma-gen" (utan att det är terrier i, alltså), menat på ett positivt sätt .Nä dom är inte fula - som är superfina ju. En ras jag gärna skulle vilja ha Men så mycket hund är det inte om jag ska g efter vad dom ägare jag träffar berättat. verkar vara mycket trevliga hundar, fast givetvis med lite motor och vilja.
PM:a mig också om du vill!PMar dig, vågar inte skriva det öppet
Lite som en heeler, fast i större formatJa, jag har fattat det som att de har en liten "terrier-jävlar-anamma-gen" (utan att det är terrier i, alltså), menat på ett positivt sätt .
Men de kanske inte är helt lätta för en nybörjare, kan jag tänka mig.
Gärna mig också om du orkarPMar dig, vågar inte skriva det öppet
Skulle vara kul om man kunde få se MH/BPH hos de raserna Kan någon säga var man kan hitta sånt?En snäll irländsk varghund
Eller skotsk hjorthund
En riktigt snäll och mild gubbig och raggig hund helt enkelt
jag tror du kan skaffa vad du vill, du är så ambitiös med Eski så du behöver inte oroa dig för att du inte skulle träna tillräckligt tror jag.Jag älskar deras utseende! Kul att du säger att de inte är sådana arbetsmonster som jag har fått för mig. Jag hade avfärdat dem som för svåra, men jag kanske skall titta på dem igen.
Gulle dig! Ambitiös ja, men inte så erfaren.jag tror du kan skaffa vad du vill, du är så ambitiös med Eski så du behöver inte oroa dig för att du inte skulle träna tillräckligt tror jag.
Jag tror inte man behöver vara det om man är beredd att lägga ner tid och gå kurser och ffa ta hjälp om man behöver.Gulle dig! Ambitiös ja, men inte så erfaren.