Om du skulle köpa hund NU?

Förstår inte, bara åk o köp den av @russinbulle och när din sambo undrar så bara:
c000501a7c43f8aa04b950d6985454927788ef8b8daaee3609f995be73b73d7f.jpg
:rofl::rofl::rofl:

Om jag någon gång skulle avvika från mitt terrierspår skulle jag också få vansinnigt svårt att välja.
Briard, boxer, Welsh Corgi Cardigan, löwchen till barnen, västgöte, norsk lundehund, storpudel, spinone, rysk svart terrier. Jösses!

Om jag någon gång skulle avvika från mitt terrierspår skulle jag också få vansinnigt svårt att välja.
Briard, boxer, Welsh Corgi Cardigan, löwchen till barnen, västgöte, norsk lundehund, storpudel, spinone, rysk svart terrier. Jösses!
Äh, man kan inte avvika från terrierspåret :D ! Har man en gång fastnat så sitter man där :love: :love: :love:!

Sitter och dagdrömmer lite om azawakh igen. Förut sa jag att jag skulle ha en senare, när jag fixat körkort och bil och inte var beroende av att hunden skulle fungera med främmande människor i alla tänkbara situationer... Nu måste hunden inte fixa sådant, men det är ju så jäkla skönt med glada hundar som bara fungerar oavsett situation att det känns lite väl riskabelt att välja något annat...

Haha! Jag har absolut ingen som helst möjlighet (eller lust heller egentligen) att ha en till hund nu. Men ja, bara att det föds bra kullar gör ju att jag kan hoppas på fler sådana i framtiden. Uppfödaren har erfarenhet av saluki också om jag inte tänker fel, så jag ska nog ta kontakt och fråga lite om skillnader mellan rasen osv. Hade bra koll på azawakh ett tag, men det är några år sedan nu.

Haha! Jag har absolut ingen som helst möjlighet (eller lust heller egentligen) att ha en till hund nu. Men ja, bara att det föds bra kullar gör ju att jag kan hoppas på fler sådana i framtiden. Uppfödaren har erfarenhet av saluki också om jag inte tänker fel, så jag ska nog ta kontakt och fråga lite om skillnader mellan rasen osv. Hade bra koll på azawakh ett tag, men det är några år sedan nu.

Det händer några gånger i kvartalet att jag ser en kombination jag verkligen vill ha och varje gång det händer tänker jag att mitt liv går under om jag inte får en valp från den kombinationen, hehe. Händer som sagt rätt ofta för mig men jag har inte ens en hund :angel::banghead:

Det händer några gånger i kvartalet att jag ser en kombination jag verkligen vill ha och varje gång det händer tänker jag att mitt liv går under om jag inte får en valp från den kombinationen, hehe. Händer som sagt rätt ofta för mig men jag har inte ens en hund :angel::banghead:
Haha, senast det hände mig var förra sommaren, och då flyttade en liten dåre in här... 11 månader gammal och börjar äntligen(!) komma bort från att vara vidrig valp. Inte en chans att jag förstör allt genom att dra hit en till ung galning nu.. 4 års åldersskillnad mellan hundarna är ganska lagom...

Haha :rofl: Det vore nåt. Skulle nog t o m funka om jag åker upp till nkpg för att lämna ungarna hos deras pappa och kommer hem med en valp. :D
Nån måste ha lagt den, stamtavla o andra papper i min bil utan att jag märkt det :angel::D
Jaha, vilken vill du ha tro. Den med bara rosa näsa eller den med rosa näsa och två vita tåspetsar på baktassarna :D ;)
Fast kanske bättre vänta till vi ser vilken som är mer och vilken som är mindre galen av dom :rofl::rofl::rofl:

Idag vill jag ha min väns snygga Aussie-hane :love: inte för att han skulle ha det så himla bra hos mig eller fungera ihop med Svansson, men han är så cool :love:

:banghead: :banghead: :banghead: :banghead:
Fick snabbt svar från trevlig azawakh-uppfödare. Hade frågat om skillnader mellan saluki och azawakh. Jodå, hon hade precis så tokmycket erfarenhet av saluki som jag mindes. Det första hon räknade upp som skillnad mellan raserna var just träningsviljan, samarbetsviljan osv. Precis som alltid när jag hittar lite pratglada azawakägare så låter rasen underbar. JAG VILL HA! :banghead:

Vill inte ha en till hund just nu men nästa hund blir nog en schipperke igen. Eller så blir det en omplacering från typ hundstallet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar