Om du skulle köpa hund NU?

Eftersom jag är sjuk har jag alldeles för mycket tid... Jag vill ha en till Aussie idag :heart En till tik från tävlingsrika, hälsosamma linjer. En framåt, kampglad liten arbetsmyra. Gärna rödvit eller röd trefärgad, sådär riktigt mörkbrun, med blå ögon.. :love:

Målet är att när jag är 40 ska jag ha MINST tre hundar. :D:D;)

Tack vare @TheaH så får är jag tillbaka på Chodskyn igen.. Kommer aldrig kunna bestämma mig.. :o:angel::love:
Nu vart jag nyfiken på Chodský pes, och gick in på SKK för att läsa lite. Verkar vara sjukt trevliga, fina hundar! Såg lite tråkigt ut med höft- och inavelsstatusen dock..

Sen i övrigt är Chodskýns tassar på SKK's teckning typ det roligaste jag sett. Snälla säg att deras tassar inte egentligen ser ut sådär?? :rofl:
chodsky-pes-199.jpg

Såg precis en Collie på FB och blev lite kär :love: så jo, hade det blivit hund idag hade det (trots allt) blivit en Collie, en sobel såklart! Med mycket vitt! :love:

Jag skulle dock inte rekommendera rasen till någon :down: Men underbart söta :love:
Jag har också sneglat på Chodskyn men det känns som ett väldigt osäkert kort både mentalt och hälsomässigt (HD/ED)?
Och så låter rasbeskrivningarna lite för bra, passar till allt från soff- till skyddshund på något vis...?
Vad är det som får dig att inte rekommendera den :)?

Senast ändrad:
Jag har också sneglat på Chodskyn men det känns som ett väldigt osäkert kort både mentalt och hälsomässigt (HD/ED)?
Och så låter rasbeskrivningarna lite för bra, passar till allt från soff- till skyddshund på något vis...?
Vad är det som får dig att inte rekommendera den :)?
PMar dig, vågar inte skriva det öppet :)

Inte en kelpie :)?

Det är inte omöjligt. Vill dock inte ha 2 kelpie samtidigt så skulle det komma en hund till när jag har Minn så blir det nog ingen kelpie. Jag borde dock ha lärt mig att inte planera och tänka så mycket på nästa hund för det brukar ju bara trilla in hundar i mitt liv ;):p:angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
835
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar