Han är ju bara låg Är ju rätt kraftig annars, tycker jag.Han finns ju! flingas pappa 27 kilo lätt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är ju bara låg Är ju rätt kraftig annars, tycker jag.Han finns ju! flingas pappa 27 kilo lätt!
Nu har jag inte träffat honom på 4 år, men tyckte han var helt perfekt då!Han är ju bara låg Är ju rätt kraftig annars, tycker jag.
På bild ser han väldigt kraftig ut iallafall. Men har aldrig sett honom på riktigt.. Tror jag.Nu har jag inte träffat honom på 4 år, men tyckte han var helt perfekt då!
Kul! Får ju se honom på riktigt på Tånga Hed i sommar, spännande!Nej jag skulle vilja säga att han är väldigt nätt och slimmad. Han går ju extremt bra på agility, inte så långt bakom bcn alls!
Kul! Får ju se honom på riktigt på Tånga Hed i sommar, spännande!
Han är alltså inte såhär grov?
Jag vill ju ha typ en sånhär :
Vilka snygga prickar, framförallt den nedersta...Kul! Får ju se honom på riktigt på Tånga Hed i sommar, spännande!
Jag tycker den understa är lite dåligt musklad? Ser mer ut som en ung tik i kroppen. Är ju så van med dom stora tunga dallisarna över 35 kilo, tråkigt nog dom som går bra på utställning, följer inte rasstandarden allsKul! Får ju se honom på riktigt på Tånga Hed i sommar, spännande!
Visst skulle han säkert kunna ha lite mer muskler, men oavsett så är han ju nättare i typen.Jag tycker den understa är lite dåligt musklad? Ser mer ut som en ung tik i kroppen. Är ju så van med dom stora tunga dallisarna över 35 kilo, tråkigt nog dom som går bra på utställning, följer inte rasstandarden alls
Visst skulle han säkert kunna ha lite mer muskler, men oavsett så är han ju nättare i typen.
Min väger 35 kg men är ändå för lätt enligt domarna
Jag har börjat fundera på vad nästa hund ska ha för ras, eftersom jag gillar att ha två hundar. Och det är skitsvårt! Jag älskar korthårscollien och kommer nog alltid att ha en men även om man skaffar en valp från en superlovande kombination så finns en risk att den har brister mentalt men framför allt att den inte räcker till arbetsmässigt.
Så jag har börjat snegla på bruksschäfer och kelpie(australian) men då dyker andra problem upp. Kommer JAG räcka till arbetsmässigt för en individ från någon av de raserna? Hos schäfern finns dessutom sjukdomsbiten som avskräcker lite.
Så svaret på frågan blir: Ingen aning!
Det håller jag med om..Jag tycker den är skitsnygg. Ser ut som om den skulle kunna jobba bättre än de tunga feta sakerna man ofta ser. (Min sambos hund är dock också tjock. Bantning pågår...)
Vår väger typ 37...
Det håller jag med om..
Rollo ser ju inte tjock ut på den där bilden tycker jag Men han är ju stor hela han, inte konstigt att dom väger då. Min hane är ju också hög och lång, utan att vara grov. Nu är han visserligen skitfet, pga "utställningsform", men han väger 34-35 kg när han är i fin form, välmusklad.
Av det du delat med dig om av ditt hundliv så skulle jag säga att du definitivt kommer räcka till! Du framstår som otroligt kompetent och vettig som hundägare så tror att du kommer kunna vara ett bra hem till såväl kelpie som schäfer!Jag har börjat fundera på vad nästa hund ska ha för ras, eftersom jag gillar att ha två hundar. Och det är skitsvårt! Jag älskar korthårscollien och kommer nog alltid att ha en men även om man skaffar en valp från en superlovande kombination så finns en risk att den har brister mentalt men framför allt att den inte räcker till arbetsmässigt.
Så jag har börjat snegla på bruksschäfer och kelpie(australian) men då dyker andra problem upp. Kommer JAG räcka till arbetsmässigt för en individ från någon av de raserna? Hos schäfern finns dessutom sjukdomsbiten som avskräcker lite.
Så svaret på frågan blir: Ingen aning!
Haha min har inte hud som hänger över bakbenen när han är i fin form, men nu när han är tjock har han det.. Däremot ser man alltid revbenen på honom, även nu trots att han är fet.Han är i alla fall lite tjock, det hänger över bakbenen när han sitter, men det kanske bara är skinn? Han har ju alltid haft massor med extra hud. Men hursomhelst så är han lite rund över revbenen. Vill gärna ha honom slimmad. Tonto svälter sig så honom behöver jag inte oroa mig över. Kanske därför jag tycker att han är tjock.
Av det du delat med dig om av ditt hundliv så skulle jag säga att du definitivt kommer räcka till! Du framstår som otroligt kompetent och vettig som hundägare så tror att du kommer kunna vara ett bra hem till såväl kelpie som schäfer!