Om du skulle köpa hund NU?

Om jag skulle köpa en hund just nu, så skulle jag köpa en sådan här:

12950333_215137385524684_663612628_n.jpg

Och det har jag gjort :)

Varje gång jag går in på Buke vill jag ha en hel bukett av olika hundar, men om någon trollade bort älskade Pyssling Podengo just nu, skulle jag inte veta varken ut eller in.

Jag undrar varför jag valt en så underlig hundras. Han är en typisk urhund (en dam vi mötte trodde han var något slags farohunds-troll vilket iofs är vad rasen teoretiskt sett är). Värre viltintresse än någon annan hund jag haft. Hela världen hanteras med grundstrategin attack-and-retreat (iofs logiskt för hur podengos jagar, men också för velicoraptorer).. en egen, komplicerad, älskvärd liten hund. Han kan hantera tunnelbanan och vet vilka plattformar och riktningar som gäller, men vägrar att kunna "sitt". Och han är omutbar.

Övriga podengos jag träffat är inte riktigt som Pyssling (men de är jättefina: lättsamma, arbetsvilliga, ur-söta och går att ha lösa. Mycket, mycket lämpligare för det jag tänkte när jag skaffade honom). Men vem motstår ett Farao-troll :heart Skulle jag köpa hund nu vill jag ha honom,

Det blir en pumi idag och alla dagar! Eller kanske en berger de pyrenees ☺ Har sett en del som ser kul ut på agilitybanorna, men kan inte så mycket om dem i övrigt...

Det blir en pumi idag och alla dagar! Eller kanske en berger de pyrenees ☺ Har sett en del som ser kul ut på agilitybanorna, men kan inte så mycket om dem i övrigt...
Bergers är ofta explosiva o passar därför till agility o rallylydnad. Utanför tävlingsbanan är de inte alltid så trevliga.

Läser Åsa Nilsonnes bok om hunden Zelda. Efter att alltid ha haft omplaceringar ska hon välja ras och köpa valp på kennel. Hon velar mellan två raser, CC och CC. Det blir CC - Chinese Crested. Men hon ångrar i bland att det inte blev CC - Cane Corso. Att välja ras är inte det lättaste alltid.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 137
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 971
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar