Om du skulle köpa hund NU?

Ge mig en ny kropp och jag vill ha en flat alla dagar i veckan. Flamsflattar i mitt hjärta, vackraste hunden jag vet :love:

Med nuvarande kropp fixar jag inte aktiveringen av den. I nästa liv kanske?

Idag vill jag ha en basset.
Träffade en bekant häromdagen som precis fått hem deras nya hund. En korsning mellan basset och drever förvisso. 10 veckor gammal. Helt underbar. Och de där öronen! :love::love:

Dagen till ära vill jag nog ha en påskhare
hqdefault.jpg

Skulle jag köpa en till hund nu så skulle det bli en gosedjurshund :p mest för att jag är så löjligt nöjd med mina idag att en annan ras är otänkbart och jag inte är stark nog att hålla ännu en om det händer något som gör att hundarna försöker dra omkull mig på koppelpromenader :angel:

Alltså, jag är så fascinerad av Kerry Blue och skulle så gärna vilja ha en. Men jag kommer nog aldrig vara en bra terrier-ägare så jag får väl bara fortsätta vara fascinerad.

Så förutom det, en lagom och vettig Golden :love: Det lär bli en tids nog och det har aldrig varit riktigt aktuellt med andra raser hur fina de än är.
Kerry från rätt linjer=underbar!!! Glömde skriva liten Kerry-tik tidigare:) hon får komma på köpet:)

Idag är mitt spanielsug enormt stort. Så skulle jag köpa hund idag skulle det nog bli en Field spaniel, en Eng. Cocker eller en ESS.

Idag vill jag ha en labbe!
Har flera vänner med valpar på G och man dööör ju av att se på labbevalpar :love: :love: :love:...
Hmm, Nikka är ju inte lastgammal och vi har tre labbehanar hemma (+ en borderterrier, två flugor i en smäll :idea:?) , det kanske händer en "olycka" nästa löp :angel:?
Tänk, ett helt hav av små knubbiga valpar!!!

En Jaktgolden! Jag är så glad att den kenneln jag är intresserad av inte ska ha valpar på över ett år, annars vet jag inte vad jag skulle göra. :D Sedan Whippeten visade talang för apportering och att Kooikern också tycker det är otroligt kul med apportering kliar det lite i fingrarna att skaffa en Jaktgolden. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 971
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden