Ja, alltså med tanke på att det betyder dåre och efterbliven så reagerar man ju .
Han är en dåre...
Idag släpade han en pinne som var ungefär två meter lång i två km.... Han är ingen jättehund heller.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, alltså med tanke på att det betyder dåre och efterbliven så reagerar man ju .
Fast egentligen behöver du inte importera den, många av de svenska jaktlabbarna har "rent" engelskt blod bakåt .Häromkvällen såg jag en så fin engelsk jaktlabbe. Så det vill jag ha nu, en importerad snygg, arbetande labbe. Och energi till mig själv att utnyttja hunden på sitt bästa sätt också.
Mitt absoluta råd är att, förutom att välja en uppfödare som har bra hundar, även gå efter hur stor erfarenhet uppfödaren har och hur mycket hen ställer upp för valpköparna.Jag vill ha en brukshund som har kapacitet att nå långt inom sporten och med mycket arbetsvilja, men sen så ska jag ju kunna ta hand om kapaciteten med! Men målet är ju att kunna träna och tävla i lydnad och skydd när jag själv är en bättre hundförare!
Mitt absoluta råd är att, förutom att välja en uppfödare som har bra hundar, även gå efter hur stor erfarenhet uppfödaren har och hur mycket hen ställer upp för valpköparna.
En bra uppfödare kan hjälpa dig att välja lämpligaste valpen i kullen för det du vill göra och utefter dina kunskaper.
Hen finns dessutom alltid ett telefonsamtal bort när man sliter sitt hår över den överjävliga valpen/unghunden .
Guld värt med en engagerad uppfödare !
Har du den inställningen och motivationen ser jag inga som helst problem med en schäfer. Troligtvis inte med Malle hellerJag vill ha en brukshund som har kapacitet att nå långt inom sporten och med mycket arbetsvilja, men sen så ska jag ju kunna ta hand om kapaciteten med! Men målet är ju att kunna träna och tävla i lydnad och skydd när jag själv är en bättre hundförare!
Funkar rätt bra med dobermann faktiskt, bara man inte gör det var dagIdag vill jag ha en plyschhund som jag kan gräva ner mig i sängen och dra täcket över huvudet med .
Samma här. Alternativt flytta till ett varmt land med mycket solljus, stora skogar och få människor.Idag vill jag ha en plyschhund som jag kan gräva ner mig i sängen och dra täcket över huvudet med .
En av mina fb-vänner, en britt, har också en hund som heter Tonto. En westie eller nåtFör att han är en dumbom.
Nej men Indianen i The Lone Ranger heter Tonto. Vår andra hund heter Rollo efter en karaktär i tv-serien Vikings.
Sen är det lite roligt att döpa en otroligt smart hund till "Fool".
Jag önskar ett PM om var hunden kommer ifrån. Spanar också in rasen.Jag kan kolla upp var min väns hund kommer ifrån, jag vet att hon letade ett tag innan hon hittade vad hon ville ha