Om du skulle köpa hund NU?

Jag hade köpt en jaktlabbe. Har två kombinationer som föds när som helst som hade passat perfekt. Kan man byta ut sin sambo till fördel för en femte hund?
Absolut :up: :D!
Nu blir ju jag också nyfiken på vilka kullar du spanat in, här flyttar det in en liten svart knort i mitten på maj :love: . Inte till mig men till min bästa kompis/granne/hyresvärd (Hs sambo) .
Tillägg: insåg att du kanske känner Anne också :) ?

CAIRN! Nej, jag har inte ändrat mig egentligen men en kompis som är uppfödare lade ut en film på små sprattlande 3-veckors cairnvalpar. Jag dööör :love: :love: :love: !
Jag som inte ens tyckte att terriervalpar var söta förr :o...

En träningsmogen tik med testade höfter, ögonlyst och med intressant stam. Dvs en hund för minst 15.000:-men troligen det dubbla... och som sannolikt inte alls finns på marknaden :(

En träningsmogen tik med testade höfter, ögonlyst och med intressant stam. Dvs en hund för minst 15.000:-men troligen det dubbla... och som sannolikt inte alls finns på marknaden :(
Hur kommer det sig att border collies (jag tar för givet att det var en bc du ville ha ;) ) är förhållandevis billiga?
Det borde ju inte vara brist på efterfrågan eller är det få som vill ha från riktigt bra vallinjer :confused:?
Vet ju hur mycket en del har gett för till exempel jaktlabbar som väl skulle kunna jämföras lite, arbetande hundar med okomplicerad fortplantning (om man jämför med vissa raser som knappt kan reproducera sig själva :wtf:).

Hur kommer det sig att border collies (jag tar för givet att det var en bc du ville ha ;) ) är förhållandevis billiga?
Det borde ju inte vara brist på efterfrågan eller är det få som vill ha från riktigt bra vallinjer :confused:?
Vet ju hur mycket en del har gett för till exempel jaktlabbar som väl skulle kunna jämföras lite, arbetande hundar med okomplicerad fortplantning (om man jämför med vissa raser som knappt kan reproducera sig själva :wtf:).
Dels beror det nog lite på att rasklubben aktivt håller nere valppriset - en valp är ett osäkert kort när man ska köpa en blivande arbetshund. Sen stiger de i värde med ålder fram till typ 1,5 års ålder, även om de inte är tränade (så länge de visar intresse för fåren!). En tränad hund med fria höfter och DNAprov kostar inte sällan över 40.000:-. Fridolfs marknadsvärde är bra mycket högre ;)Jag blir snarare förvånad över att folk är beredda att betala så mycket för andra raser?

Dels beror det nog lite på att rasklubben aktivt håller nere valppriset - en valp är ett osäkert kort när man ska köpa en blivande arbetshund. Sen stiger de i värde med ålder fram till typ 1,5 års ålder, även om de inte är tränade (så länge de visar intresse för fåren!). En tränad hund med fria höfter och DNAprov kostar inte sällan över 40.000:-. Fridolfs marknadsvärde är bra mycket högre ;)Jag blir snarare förvånad över att folk är beredda att betala så mycket för andra raser?

Det finns mycket pengar i jakt.

Absolut :up: :D!
Nu blir ju jag också nyfiken på vilka kullar du spanat in, här flyttar det in en liten svart knort i mitten på maj :love: . Inte till mig men till min bästa kompis/granne/hyresvärd (Hs sambo) .
Tillägg: insåg att du kanske känner Anne också :) ?

Jag skulle tro att det är en av kombinationerna som jag vill ha ifrån...... Om hanen är från ett land en bit söderut? Det är från lille gule Ns uppfödare jag vill ha givetvis. Blir inte bättre än så inom detta landets gränser :)
Nej, det gör jag inte. Inte mer än "sett på Facebook" :D

Jag skulle tro att det är en av kombinationerna som jag vill ha ifrån...... Om hanen är från ett land en bit söderut? Det är från lille gule Ns uppfödare jag vill ha givetvis. Blir inte bättre än så inom detta landets gränser :)
Nej, det gör jag inte. Inte mer än "sett på Facebook" :D
Rätt uppfödare, fel kull ;).
Det är den kullen som lille Ns äldre bror är far till :up: .

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 971
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar