Om du skulle köpa hund NU?

Vet inte vad det är för fel på mig, men idag vill jag ha en till Ebrah.

(jag skulle aldrig i livet orka med ännu en som är lika galen som hon är. "korsning mellan ål och gorilla, hal som en ål och stark som en gorilla" sa fysioterapeuten om henne och det stämmer faktiskt bra...)

En jämthund. :)

Eller det skulle jag väl inte, jag är inte jägare. Men jag träffade en 11-veckorsvalp i går :love: och den var så fin och glad och... friluftsig, liksom. Vi satt ute och eldade och hunden tittade knappt på elden (till skillnad från min hund som inte kan vara med när det eldas, för han skäller hysteriskt åt lågor och rök, han är väl å andra sidan kanske inte normal i det avseendet), bet lite i sitt koppel, grävde sedan i marken och la sig och sov nån timme i den kanske 5-7-gradiga kvällen. Hade en sheltievalp lagt sig i myllan och sovit en vårkväll? Eller är jag en silkesvantig sheltieägare som förmodligen låtit den somna i mitt knä i stället?

Jag vill ha en cool skogshund i alla fall. :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
843
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 970
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad såg ni senast? Del 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA