Boxer
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tar en gammal favorit från AoH: Om du skulle köpa ny hund NU, vilken ras skulle det då bli?
Jag tänkte först skriva detsamma, sedan kom jag på att jag bestämt mig för att aldrig ha enAzawakh
Jag tänkte först skriva detsamma, sedan kom jag på att jag bestämt mig för att aldrig ha en
En svensk? Du råkar inte veta vad den hette?Träffade en så himla trevlig på Stockholmsmässan för drygt ett år sen! Vill ha en kopia av henne
En svensk? Du råkar inte veta vad den hette?
Finns ju silken windhound (stavning?) borde ju kanske funka som substitutJa just det, den dag det finns långhårig whippet i Sverige så slår jag till.
Edit: hm, så inte exakt i dag då. *diskvalificerat inlägg*
Nej, det är inte mina. Här är min:
Det är min första och han är dryga året men vad jag vet så är de inte särskilt terrieraktiga. De är inte ettriga eller skälliga. Det kan vara utmanande att motivera dem till träning men i Finland och Tyskland används de som brukshundar och där avlas det fortfarande på de egenskaperna. Hur aveln ser ut här i Sverige vet jag inte riktigt. De är ju stiliga och högresta så man kan förstå att de lockat till utställning.
Generellt säger man om dem att de aldrig startar ett slagsmål men om de blir utmanade ger de sig inte så lätt. Jag har problem med hundmöten med min. Han är inte aggressiv utan överväldigad av lycka men hans styrka och skall är inte att leka med. Respektingivande. Det är inte en ren sällskapshund, tycker jag utan måste verkligen utmanas både fysiskt och psykiskt för att inte bli odrägliga. Inga direkt rasbundna sjukdomar och blir generellt gamla. Inte så stora individuella skillnader. De är entusiastiska, lekfulla, egensinniga och familjekära. Och stiliga. Jag kan inte gå ut på stan utan att få höra hur fin, ovanlig och ståtlig han är. @Lona
Finns ju silken windhound (stavning?) borde ju kanske funka som substitut
Hur stora är de? Tyngdmässigt? Mankhöjd tror jag jag läste om..
Typ... Tyngre än en pudel, lättare än en (liten) riesen. Exakt va?
Duuuuuuuuuu ,den gick inte av för hackor Det var C arbetet i IPO3
Samma hund fast C arbetet. Tycker den ser riktigt trevlig ut
Bra att fler och fler raser kommer in på min lista, har ju inte redan beslutsångest...
Jag tror att de avlar på riktigt bra airedales i Tyskland så ja, man får nog importera om man vill ha en att jobba med.
Samma hund fast C arbetet. Tycker den ser riktigt trevlig ut
Bra att fler och fler raser kommer in på min lista, har ju inte redan beslutsångest...
Attans att jag såg detta nu, jag kunde ju postat en i fredagsJag vill idag ha en weimaraner, de är så sanslöst snygga. Det är enda motiveringen.
Just nu och lite då och då vill jag ha en sådan här