Om du skulle köpa hund NU?

I dag är jag intresserad av en papillontik vars utseende tilltalar mig. Hennes mormor är dessutom kullsyster med min systers ena hund (tror jag i alla fall). Det i sig är ingen superfördel, mer en rolig grej. Förutom att både mormorn och min syrras hundar är papilloner på större skalan storlek, och ärver hon det ser jag det som en stor fördel. :)

Min ettåring väger 30 kg och är väl inte riktigt färdigvuxen men så värst mycket tyngre blir han nog inte. Han är från svensk kennel men både mamma och pappa finska. Där avlar man oxå mer bruks, tror jag.
@linnsan

Enligt wikipedia :angel: väger tikarna 18-20 kg, hanarna 23-29 kg. Verkar stämma hyffsat då? :)

tumblr_ms1gjlz1Pc1ru3zogo1_250.gif

Här är ett annat exempel på en tysk airedale. Nivå eller kvalitet har jag ingen aning om. Att jag och min jycke ens ska komma till någon slags fot med distration känns helt osannolikt men det är nog ganska mycket mitt fel.
'
Meeen, nu får du sluta posta, jag har ju bestämt mig för en borderterrier :D ! Fast sen kanske... Jag hade ju tre ett tag, nog kan man ha både labbe, BT OCH airedale?? Och tänk så bra den skulle matcha kompisarnas welshterriers :idea: :idea: :idea:!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar