Om du skulle köpa hund NU?

Ridgebackar kan nog se lite tråkiga ut, ja (för att inte tala om hur tråkiga de flesta MHn ser ut).
Däremot så är de otroligt charmiga, personliga och påhittiga när man lärt känna dem. Har aldrig haft någon hund som haft lika mycket egna idéer och bus för sig som min RR - för att inte tala om alla olika humör en ridgeback kan vara på, de är dessutom väldigt tydliga med att visa det :angel:.
Jag tror faktiskt att de har en del egenskaper gemensamt med vinthundar (om man nu kan klumpa ihop dem), bland annat att en hel del sker lite på deras villkor. Väldigt smarta - om de känner för det ;).
Har du blivit vän med en ridgeback så har du en vän för livet, som är beredd att gå genom eld och vatten (nåja, om det är varmt) för dig :love:!
Jo, de låter utan tvekan som vinthundar på många punkter och i USA, tror jag det är, så får de även springa lure coursing. Den enda jag lärt känna ville inte göra något annat än sova i soffan, inget krut i den alls, så jag måste nog träffa några till ordentligt för att verkligen inse att alla inte är som den :p

Idag skulle jag köpa just exakt den här lilla svarta en gång till :love:

1512123.jpg

Idag vill jag ha kelpie..
Tänk om man kunde ha typ olika 15 hundar :D då hade man sluppit fundera så mycket haha
Men om man korsar 15 raser :idea:? Jag är en fena på avelsprogram så det är bara att kicka igång - givetvis nedärver varje hund bara de önskade egenskaperna för den rasen :cool:.
Här snackar vi verkligen "designer breed" :banana:! (Vill du ha in lite plyschhund så snacka med @ainasoja ;))

Men om man korsar 15 raser :idea:? Jag är en fena på avelsprogram så det är bara att kicka igång - givetvis nedärver varje hund bara de önskade egenskaperna för den rasen :cool:.
Här snackar vi verkligen "designer breed" :banana:! (Vill du ha in lite plyschhund så snacka med @ainasoja ;))

Ja det är bara att bestämma modell, kön, öron och ursprungsland så grejar jag det! Kan vara bra om jag vet hur hela/många ben och ögon hunden måste ha för han tuggar av ett ben och gnager av ögon som en del av förspelet :angel:

Ja det är bara att bestämma modell, kön, öron och ursprungsland så grejar jag det! Kan vara bra om jag vet hur hela/många ben och ögon hunden måste ha för han tuggar av ett ben och gnager av ögon som en del av förspelet :angel:
Ja, men TÄNK vilka parningsavgifter du kan ta! Nedärver han trebentheten är det suveränt, avkomman kan säkert inte springa så fort om man vill ha en lite långsammare hund?

Att jag inte tänkt på detta!
Bara till att börja korsa nu då om man ska hinna med alla 15 inom en snar framtid :D

Idag tänker jag att något litet men korthårigt hade varit bra. Dvärgpincher kanske? Eller "vanlig" pincher för att inte få det allt för litet...

Schäfer, med dagens förutsättningar. Jaktcocker, om jag hade möjligheterna till att leva ett sådant liv jag tycker rasen förtjänar :).

Idag vill jag ha just en ridgeback att kura ner mig under täcket med vilket RRs är väldigt bra på :heart.

Min förra måste ha varit en isländsk varghund! Importerad från Island och hans namn betyder varg. :love:

dsc-0122jpg.jpg
Åååhh :love: :love: :love: ! Var han så ljus eller är det bara bilden? De flesta(?) har ju en mörkare röd färg.
Idag vill jag givetvis ha en isländsk fårhund, helst Raskva reinkarnerad :heart. Fast utan Addison och kanske lite tystare...:D

Jo, de låter utan tvekan som vinthundar på många punkter och i USA, tror jag det är, så får de även springa lure coursing. Den enda jag lärt känna ville inte göra något annat än sova i soffan, inget krut i den alls, så jag måste nog träffa några till ordentligt för att verkligen inse att alla inte är som den :p
På "min" tid så hade ridgebackklubben LC-träning emellanåt, även löp på bana tror jag. Mulen var dock såpass gammal - och inte så vältränad - så jag ville inte chansa på att hon inte skulle skada sig.
Hur långt upp i åldrarna brukar man köra LC med vinthundar? Slutar man för att kroppen inte riktigt håller (ökad skaderisk) eller för att de blir för långsamma (vilket väl lite grand hör ihop iofs...)?

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar