Om du skulle köpa hund NU?

732.jpg

Igår ville jag ha en til labbe. Eller vad som helst som är mentalt stabil. En plyschhund kanske..... :o

Alla sådana hundar är numera förbjudna i mitt hem, den där 4,5 klios hunden jag har anser just nu att alla sådan är villiga för samlag :meh:

Vill inte att dom riskera att plychtiken blir på smällen så jag får blandrasvalpar, dom skulle säkerligen vara lättsålda dock :angel:

Ser annonsen på Blocket framför mig nu:

Söta kramgoa blandisa säljes

Dessa söta plychihuahua valpar är resultatet av en tjuvparning, lätta att ha och göra med. Dom stannar oftast kvar där man lämnar dom, har inget behov av kloklippning pga att dom inte har några. Kan skälla om man lär dom det genom att trycka på magen. Äter ingenting och är väldigt lugna, om man vill kan man lära dom att gå i koppel med genom att använda den medföljande fjärrkontrollen.

Kräver ingen pälsvård, bara att tvätta på 40 grader och sedan låta dom hängtorka i typ svansen.

Era barn kommer att bli jätteglada om dom får en sådan valp i påskägget!

Endast 55 000:-/ st, är inte vaccinerade, chippade, registrerade eller besiktade.

Idag vill jag ha en hund som "ser läskig ut" men är trevlig och så löjligt väluppfostrad att den kan gå lös ute även med människor som springer/cyklar/leker på samma gångvägar... Undrar om någon sådan hund finns... (Jag har sett flera hundar som kan gå lösa på det sätt jag tänker mig, men det har varit retrievers eller bichoner. Inte så "läskigt" direkt.)

Idag vill jag ha en hund som "ser läskig ut" men är trevlig och så löjligt väluppfostrad att den kan gå lös ute även med människor som springer/cyklar/leker på samma gångvägar... Undrar om någon sådan hund finns... (Jag har sett flera hundar som kan gå lösa på det sätt jag tänker mig, men det har varit retrievers eller bichoner. Inte så "läskigt" direkt.)
Nu skulle du säkert inte se den som läskig - men jag som inte är hundvan tycker att ridgebackar är lite väl respektingivande (om än supervackra).

Jag mötte en lös sådan för ett tag sedan. Den hade sett mig innan jag såg den, stannat på tvären över stigen vänd mot sin matte. När hon kom ikapp hunden placerade den sig fint vid hennes vänstersida med all uppmärksamhet uppåt och nosen vid hennes hand och just när vi passerade varann släppte hon godisbiten till hunden. Dessutom sa hon hej till mig så att hunden fick fullt klart för sig att här var det matte som skötte de sociala relationerna, den behövde inte bry sig.

Så ruskigt föredömligt! :up:

Jag har Rollo lös på det sättet. Folk häromkring tycker att han är läskig, men jag tror inte att alla tycker att Dalmatiners är läskiga. :laugh:

Nu skulle du säkert inte se den som läskig - men jag som inte är hundvan tycker att ridgebackar är lite väl respektingivande (om än supervackra).

Jag mötte en lös sådan för ett tag sedan. Den hade sett mig innan jag såg den, stannat på tvären över stigen vänd mot sin matte. När hon kom ikapp hunden placerade den sig fint vid hennes vänstersida med all uppmärksamhet uppåt och nosen vid hennes hand och just när vi passerade varann släppte hon godisbiten till hunden. Dessutom sa hon hej till mig så att hunden fick fullt klart för sig att här var det matte som skötte de sociala relationerna, den behövde inte bry sig.

Åh en Ridgeback skulle jag vilja ha om dom inte vore så himla envisa. :love:

En fördel med ridgeback ur "läskighetssynpunkt" är att väldigt många tror att de har raggen rest och således är farliga ;) .
En hel del tror dessutom att det är någon slags pitbull (förutom en man jag mötte som var övertygad om att Mulen var en långbent tax :D !).

Jag skulle vilja se en riktigt vältränad ridgeback någon gång! Jag har mest sett sådana som på långt håll ser ut att vara soffpotatisar, så jag tänker på dem som väldigt tråkiga :angel: och på tal om det... Jag såg idag en grupp unga män som utan tvekan stod med en "amstaff". De såg ut att vara preciiis den typ av män som köper hund för att ha något att skrämmas med, men, hunden var så fet och tråkig i pälsen att den inte såg speciellt läskig ut alls (inte hjälpte det med att den hade jättefint och snällt uttryck heller :p )

Jag har Rollo lös på det sättet. Folk häromkring tycker att han är läskig, men jag tror inte att alla tycker att Dalmatiners är läskiga. :laugh:
Vilken lyx! Kanske är färgen som gör att de uppfattar honom som läskig? Ebrah ville jaga en bil idag... Känns som om det är långt kvar innan jag kan ha henne lös "överallt"...

Jag skulle vilja se en riktigt vältränad ridgeback någon gång! Jag har mest sett sådana som på långt håll ser ut att vara soffpotatisar, så jag tänker på dem som väldigt tråkiga :angel: och på tal om det... Jag såg idag en grupp unga män som utan tvekan stod med en "amstaff". De såg ut att vara preciiis den typ av män som köper hund för att ha något att skrämmas med, men, hunden var så fet och tråkig i pälsen att den inte såg speciellt läskig ut alls (inte hjälpte det med att den hade jättefint och snällt uttryck heller :p )
Ridgebackar kan nog se lite tråkiga ut, ja (för att inte tala om hur tråkiga de flesta MHn ser ut).
Däremot så är de otroligt charmiga, personliga och påhittiga när man lärt känna dem. Har aldrig haft någon hund som haft lika mycket egna idéer och bus för sig som min RR - för att inte tala om alla olika humör en ridgeback kan vara på, de är dessutom väldigt tydliga med att visa det :angel:.
Jag tror faktiskt att de har en del egenskaper gemensamt med vinthundar (om man nu kan klumpa ihop dem), bland annat att en hel del sker lite på deras villkor. Väldigt smarta - om de känner för det ;).
Har du blivit vän med en ridgeback så har du en vän för livet, som är beredd att gå genom eld och vatten (nåja, om det är varmt) för dig :love:!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar