Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Igår ville jag ha en til labbe. Eller vad som helst som är mentalt stabil. En plyschhund kanske.....
Du glömde skriva i att stamtavla finns på hanen
Nu skulle du säkert inte se den som läskig - men jag som inte är hundvan tycker att ridgebackar är lite väl respektingivande (om än supervackra).Idag vill jag ha en hund som "ser läskig ut" men är trevlig och så löjligt väluppfostrad att den kan gå lös ute även med människor som springer/cyklar/leker på samma gångvägar... Undrar om någon sådan hund finns... (Jag har sett flera hundar som kan gå lösa på det sätt jag tänker mig, men det har varit retrievers eller bichoner. Inte så "läskigt" direkt.)
Idag vill jag ha en hund som "ser läskig ut" men är trevlig och så löjligt väluppfostrad att den kan gå lös ute även med människor som springer/cyklar/leker på samma gångvägar... Undrar om någon sådan hund finns... (Jag har sett flera hundar som kan gå lösa på det sätt jag tänker mig, men det har varit retrievers eller bichoner. Inte så "läskigt" direkt.)
Nu skulle du säkert inte se den som läskig - men jag som inte är hundvan tycker att ridgebackar är lite väl respektingivande (om än supervackra).
Jag mötte en lös sådan för ett tag sedan. Den hade sett mig innan jag såg den, stannat på tvären över stigen vänd mot sin matte. När hon kom ikapp hunden placerade den sig fint vid hennes vänstersida med all uppmärksamhet uppåt och nosen vid hennes hand och just när vi passerade varann släppte hon godisbiten till hunden. Dessutom sa hon hej till mig så att hunden fick fullt klart för sig att här var det matte som skötte de sociala relationerna, den behövde inte bry sig.
Så ruskigt föredömligt!
Ja de är urfina! Men inte så lätta, har jag förstått här.Åh en Ridgeback skulle jag vilja ha om dom inte vore så himla envisa.
En fördel med ridgeback ur "läskighetssynpunkt" är att väldigt många tror att de har raggen rest och således är farliga .Nu skulle du säkert inte se den som läskig - men jag som inte är hundvan tycker att ridgebackar är lite väl respektingivande (om än supervackra).
Jag mötte en lös sådan för ett tag sedan. Den hade sett mig innan jag såg den, stannat på tvären över stigen vänd mot sin matte. När hon kom ikapp hunden placerade den sig fint vid hennes vänstersida med all uppmärksamhet uppåt och nosen vid hennes hand och just när vi passerade varann släppte hon godisbiten till hunden. Dessutom sa hon hej till mig så att hunden fick fullt klart för sig att här var det matte som skötte de sociala relationerna, den behövde inte bry sig.
Så ruskigt föredömligt!
Fast jag vill nog ha just en isländsk varghund - det måste ju bli en JÄTTESTOR spets ?En vad??
Å andra sidan är inte de där hästarna de har särskilt stora, så det blir nog mer en fjällräv typFast jag vill nog ha just en isländsk varghund - det måste ju bli en JÄTTESTOR spets ?
Jag skulle vilja se en riktigt vältränad ridgeback någon gång! Jag har mest sett sådana som på långt håll ser ut att vara soffpotatisar, så jag tänker på dem som väldigt tråkiga och på tal om det... Jag såg idag en grupp unga män som utan tvekan stod med en "amstaff". De såg ut att vara preciiis den typ av män som köper hund för att ha något att skrämmas med, men, hunden var så fet och tråkig i pälsen att den inte såg speciellt läskig ut alls (inte hjälpte det med att den hade jättefint och snällt uttryck heller )Nu skulle du säkert inte se den som läskig - men jag som inte är hundvan tycker att ridgebackar är lite väl respektingivande (om än supervackra).
Så ruskigt föredömligt!
Vilken lyx! Kanske är färgen som gör att de uppfattar honom som läskig? Ebrah ville jaga en bil idag... Känns som om det är långt kvar innan jag kan ha henne lös "överallt"...Jag har Rollo lös på det sättet. Folk häromkring tycker att han är läskig, men jag tror inte att alla tycker att Dalmatiners är läskiga.
Eller så blir de lika stora ? Tänk att ha en hund som är lika stor som Flóa !Å andra sidan är inte de där hästarna de har särskilt stora, så det blir nog mer en fjällräv typ
Ridgebackar kan nog se lite tråkiga ut, ja (för att inte tala om hur tråkiga de flesta MHn ser ut).Jag skulle vilja se en riktigt vältränad ridgeback någon gång! Jag har mest sett sådana som på långt håll ser ut att vara soffpotatisar, så jag tänker på dem som väldigt tråkiga och på tal om det... Jag såg idag en grupp unga män som utan tvekan stod med en "amstaff". De såg ut att vara preciiis den typ av män som köper hund för att ha något att skrämmas med, men, hunden var så fet och tråkig i pälsen att den inte såg speciellt läskig ut alls (inte hjälpte det med att den hade jättefint och snällt uttryck heller )