Om du skulle köpa hund NU?

Hittade en hemsida med omplaceringshundar från Ryssland, och de ser och låter verkligen fina de där hundarna så att man skulle vilja adoptera dem ... men de låter nästan för fina, typ för perfekta :cautious::nailbiting:

Okeeeej,,,,,,,,,,,

Dom jag träffat har varken varit plågade, sjuka eller mentalt instabila utan tvärt om så är det djurplågeri så är allt djurägande djurplågeri och speciellt hästägande som är så långt från vildhästens natur som man kan komma. Eller alla djur som sitter största delen av sitt liv i bur som hamstrar, tamråttor, kaniner etc.
Varghybrider är väl dock rätt olagliga att inneha i Sverige, och med lite lätt historiekunskap bör man ganska enkelt förstå varför.

Sen får man väl bara hoppas på att det enbart är ägaren som råkar illa ut, så oskyldiga slipper drabbas.

Å, jag velar fortfarande, men finsk lapphund lutar det åt. Jag studerar olika kennlars hemsidor och läser på rasklubbens sida. Svårt! Hur vet man att en kennel är bra? Jag har t ex ratat en kennel för att de har så många olika djurslag, inte information om sålda valpars/hundars hälsa och dessutom felstavat kennelnamn. Är det knasigt?

Å, jag velar fortfarande, men finsk lapphund lutar det åt. Jag studerar olika kennlars hemsidor och läser på rasklubbens sida. Svårt! Hur vet man att en kennel är bra? Jag har t ex ratat en kennel för att de har så många olika djurslag, inte information om sålda valpars/hundars hälsa och dessutom felstavat kennelnamn. Är det knasigt?

Jag tappar direkt intresse för hemsidor som är dåligt gjorda med lite information.. Så om man inte redan innan vet att kombon eller uppfödaren är exceptionellt bra eller har hundar som passar just det jag vill ha orkar jag inte ens ta reda på om de har det.

Så nej det är inte knasigt :D

D
Då är du ju inne på samma ras som jag är!

Det är så svårt att veta hur seriösa de är, även när man har pratat med dem... Men idag är jag i alla fall inne på en Eurasier :love:

Ikväll strejkar mina leder rejält, så en eller två stora lugna kolosser som jag kan luta mig mot tack :)
En mastiff :D ! Skämt åsido, såg ett program om en man som hade Parkinson, han hade en Grand danois som hjälp, att "dra igång" honom, stödja honom och så vidare.
Mest kan jag dock tänka mig att hunden var en motivering för att röra sig, många med Parkinson blir passiviserade :up: .

En mastiff :D ! Skämt åsido, såg ett program om en man som hade Parkinson, han hade en Grand danois som hjälp, att "dra igång" honom, stödja honom och så vidare.
Mest kan jag dock tänka mig att hunden var en motivering för att röra sig, många med Parkinson blir passiviserade :up: .
Vanligt mastiff nej - men två bullmastiffer skulle jag kunna tänka mig. Gärna mörkt tigrerade :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 136
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 963
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar