Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker att folk som inte gillar eller bryr sig om öl hellre dricker annat? TS hade ju tänkt sig ölet som alternativ för öldrickande vänner som vill dricka öl. Då tänker man ju att de gillar öl.
Carlsberg Hof. God och lättdrucken mellanöl.
Fast staropramen är väl ingen fancy sort?Fast att gilla öl betyder inte att det måste vara någon fancy sort.
Jag gillar vin, vin är livet! Men det betyder inte att jag vill ha dyrt finvin, snurra på glaset och sniffa. Jag vill bara ha lättdrucket, simpelt vin.
Att dricka ok öl är inte att krångla till det. Det är ju inte krångligare att greppa staropramen än carlsberg i hyllan. De står i regel bredvid varandra.Det känns ju som en öl de flesta dricker. Och några Mariestads och några Staropramen.
Varför krångla till det?
Vi brukar iofs ha några ovanliga hemma också, men det är bara för vi får av goda vänner som brygger (och stoppar korv).
Jag hatar öl, men brukar också se till att vi har hemma ifall nån vill ha.
Fast staropramen är väl ingen fancy sort?
Det är ju bara ett vanligt, helt ok öl.
Jag tycker att det är svårt att dela in öl i bra och dålig öl, brukar mer säga att man inte har hittat rätt öl ännu (även om jag tror jag förstår andemeningen i ditt inlägg).Att dricka ok öl är inte att krångla till det. Det är ju inte krångligare att greppa staropramen än carlsberg i hyllan. De står i regel bredvid varandra.
Ett ovanligt öl behöver ju inte vara någon sorts brutal ipa för finsmakarna. Det kan vara en helt vanlig lager, bara ovanligt välgjord. Folk som inte gillar öl har ofta bara druckit dålig öl, klart man tycker det är äckligt då.
Det finns ju en anledning till att exempelvis Mariestad säljs på varenda ställe som serverar öl. Drickbart till ett bra prisJa, jag föreslog själv Mariestad. Ett helt vanligt, populärt öl.
Självklart är det en smaksak men har ni tips på lite ölsorter att ha hemma och kunna bjuda på? Som funkar för de flesta? Hjälp mig ni öldrickare
Det här är ett bra tips för att täcka mycket tycker jag!Jag skulle ta typ Brewdogs Punk Ipa och en Piston Head Flat Tire.
Fiat Tire är så sjukt prisvärd och en av mina favoritlager.
Och kanske ett par Mariestad, Staropramen eller liknande.
Flat Tire är ju med en lager, men smakar lite mer humle än vanligt tycker jag.
Om man ska bjuda brukar i varje fall jag uppleva som lite finare att bjuda på flaska än burk. Eller, för all del vin ur tetra; sprit ur plastflaska.Fast det där med burkar är en sanning med modifikation. Det stämde förr då burkölen oftast var synonymt med industrilager i massproduktion. Därefter har dock många småbryggerier börjat med burk. Oscar Blues började direkt de grundades med burk eftersom de var cykel/trekkingnördar och ville kunna ha ngt som rymdes i ryggsäcken och inte var för tungt. Få finsmakare lär rynka på näsan åt Dale´s Pale Ale eller Ten FIDY Imperial Stout.
Här kan man göra ett experiment:Håller med om flaska men det kan vara av ren vana för min del. Särskilt om man dricker direkt ur, då föredrar jag både läsk och öl på glasflaska
Cynikern bland oss kan finna en annan anledning;Det finns ju en anledning till att exempelvis Mariestad säljs på varenda ställe som serverar öl. Drickbart till ett bra pris
Kranvatten funkar också med den här approachen, och är dessutom billigare.Mariestad verkar gå hem hos de jag känner.
Om folk blir griniga för att du har fel öl kan de ju ta med egen eller stanna hemma.
Kranvatten funkar också med den här approachen, och är dessutom billigare.
Definitionen av en svindyr nischad hipsteröl är att den just är svindyr och nischad. Finner man en nischad hipsteröl, som faller utanför ramen 'svindyr', så blir det ju vad du beskriver - och då håller jag med dig om att det mycket väl kan vara ett alternativ i denna gott-å-blandat-påse.Svindyr behöver den ju inte bli - en av poängerna med sån öl är att den ofta blir god även som folköl. Lika god och mindre alkohol, win-win!
Jag kan dricka Mariestads en fin sommardag.Jag fattar att du inte gillar det men det betyder inte att det finns andra som gör det.
Precis, eftersom den är i förhållande till sin smak lättdrucken av många och till ett förmånligt pris (för varan kunden köper).Cynikern bland oss kan finna en annan anledning;
restaurangen har störst möjlighet att tjäna mest pengar på Mariestad.
Jag kan dricka Mariestads en fin sommardag.
Tänkte mer på din approach att "om folk blir griniga för att du har fel öl kan de ju ta med egen eller stanna hemma". Då är ju kranvatten ett billigare alternativ som alltid finns hemma.