Flera bra tankar och förslag redan i tråden. Sen är det svårt att diskutera smak, och inom öl är smakspannet ju oerhört brett.
Jag har ett över-medel-intresse för öl, och har flera vänner som driver små- och mellanskaliga bryggerier. Om någon som inte känner mig bjuder på Hof till maten så dricker jag glatt och socialt, men om någon som känner till mitt ölintresse ställer fram Hof så skulle jag börja undra.
Som bjudöl till inte-så-ölmedvetna brukar jag titta på mainstream ale och lager, och kanske toppa med någon flaska litet kaxigare IPA och kanske nån flaska stout.
@Sleepan föreslog Piston Head Flat Tire, jag instämmer absolut, svårslaget prisvärd och lätt att gilla imho. Det går att räkna upp löjligt många bra öl, men redan nämnda Brewdog Punk är även en av mina favoriter och platsar bland litet-kaxigare-IPA. På stoutsidan, kul att kunna bjuda på en flaska efter maten, skulle jag t ex köpa hem en Yeti från Great Divide eller en Thurbo Stout från Oppigårds. Ingen av dem är extrem, men hör till det bästa i genren.
Som västkustbo köper jag gärna öl från Dugges (det mesta, för att inte säga allt, därifrån är Bra) eller Oceanbryggeriet, eller Byaregården. Oceanbryggeriets Arbetarporter ligger förresten högt på min favvolista. Och det mesta från Omnipollo trots geografin. Och... och...
Kanske vi borde ha en öltråd... om det inte redan finns?