Sv: okynnes anmälningar!
TS: Jag tror du gett dig in på ett område du inte riktigt förstår dig på.
Att man vill ha mer info än i vilken hage hästen står förstår jag helt och fullt. Det är ju också ett sätt att slippa "okynnesanmälningarna" dvs att det krävs lite mer av anmälaren än att den råkar passera en hage med en mager häst i så att säga. Hur många gånger har man inte åkt ut på får eller kor utan vatten på betet bara för att konstatera att djuren har fri tillgång till friskt vatten i en annan del av hagen som inte syns från vägen t ex. Då är det väldigt bra att ha ett namn på en fastighetsägare eller numret på en öronbricka, så att man kan ringa vederbörande djurägare/fastighetsägare till att börja med. Med det vill jag inte säga att jag tycker länsstyrelsens bemötande mot dig som anmälare var okej.Du, jag har nu sedan i måndags försökt göra en anmälan om en häst som ser slaktfärdig ut (övriga hästar är också tunna men inte utmärglade). Och det är inte så jävla lätt att göra en anmälan när det väl kommer till kritan.
Länsstyrelsen vägrar ta emot min anmälan om jag inte har fullständigt namn och adress på hästens ägare så nu har jag fått leka detektiv på egen hand för att få fram de uppgifterna, då visar det sig att personen i fråga har skyddad identitet, och då duger det inte med det namnet som personen lever under idag, då vill de har det riktiga namnet. Och hur fn får man tag på det?
Nu har jag lyckats med det genom bekantas bekanta osv, då får jag till svar av länsstyrelsen att "djurskyddsärenden är inte prioriterade såhär i semestertider", men skicka en anmälan per post så behandlar vi den när vi får möjlighet.
Min enda förhoppning är att hästkraken hinner dö innan dess!
TS: Jag tror du gett dig in på ett område du inte riktigt förstår dig på.