Okunnig inom avel:)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare SofaijaHhh
  • Startdatum Startdatum
S

SofaijaHhh

Help me :).. haha eller a.. det ända jag undrar är om blandrashingstar kan bli avelsgodkännda :O.. har funderat på de väldigt länge nu :P!

Sv: Okunnig inom avel:)

Nej, inte inom halvblodsaveln. Knabstrupstamboken är inte godkänd av ASVH. Hur knabstrupstamboken ser på ASVH vet jag inte.

Inom ASVH måste en hingst ha pappa och mamma i stamboken och för att ett sto ska kunna stamboksföras måste hon ha godkänd pappa, morfar och mormorsfar. Av en hingst krävs det alltså fyra godkända led.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 600
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 258
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
5 240
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka