Okej med leggins?

G

Gilraen

Hejsan! Jag har en fråga.. I vår ska jag vara med i allsvenskan, div II, regional och jag undrar lite över om man fpr ha leggins(läder) och jordpurskor? Eller måste man ha en hel stövel? Hur är det på lokal nivå, får man ha det då?

Vänliga hälsingar
- Eve

Sv: Okej med leggins?

nu hade inte jag tillgång till TR men jag har för mig att man måste ha stövlar tyvärr för din del..

ja, jag har också för mig att jag har läst det.. men är liksom inte säker... knepigt.. någon som vet säkert?

Sålänge leggingsen inte har fransar (fast då heter det kanske inte leggings längre? Då är det kanske shortchaps?)

ja, det var vad jag befarade.. suck.. nu blir det dyrt :/

Fast det behöver det ju inte bli...

3 alternativ som är vänligare för plånboken:

1. Begagnade -vimlar av beg. ridstövlar till hyffsade priser

2. Konstläder -betydligt billigare

3. Gummiridstövlar - står inget i TR om att det måste vara läder.

är så rädd att ha sönder när jag lånar :/.. Dessutom känner jag ingen med min storlek, så himla svårt att hitta stövlar ju, sitter de bra i foten kan man ge sig *fn på att de inte sitter bra om benet och tvärtom :/

Fast det behöver det ju inte bli...

3 alternativ som är vänligare för plånboken:

1. Begagnade -vimlar av beg. ridstövlar till hyffsade priser

2. Konstläder -betydligt billigare

3. Gummiridstövlar - står inget i TR om att det måste vara läder.

ja, begagnade är nog att föredra, men då kan man ju inte lämna tillbaka dem om de inte passar :/..

Nej. Man får mäta sina vader och fötter noga innan. Men vissa går ju med på öppet köp.

Mga ridsportsbutiker har ju även beganade. Där kan man ju prova först.

hm, ja.. tack för tipsen :) kanske kan lägga undan ett par hundra i månaden för att göra det lite billigare och köpa dem senare.. eller önska mig i julklapp ^^

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 598
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 210
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 797
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?