okej jag provar här istället..

I

Indigo

kan man sälja ett buköppnat föl? Hur stor betydelse har egentligen en buköppning när allt efter Op har gått som det ska. Det är sex veckor sedan han öppnades pga förstoppning i tunntarmen och nu blir jag nog av ekonomiska skäl tvungen att sälja.

Nån som tror/vet?

Sv: okej jag provar här istället..

Varför skulle du inte kunna sälja? Du får ju såklart upplysa ev spekulanter om vad som hänt och hur prognosen är enligt veterinär. Kanske lämna med ett speciellt veterinärintyg eller utlåtande ang operationen? Jag vet inte hur lång konvalecens man får räkna med vid ett sånt här ingrepp, men du ska nog inte sälja förrän fölet är fullt friskt igen och helt utläkt. Om inget annat så för att fölet inte ska stressas av miljöbyte etc innan dess.

Det är sex veckors konvalecens, vilket ju precis har gått. Har börjat lite försiktigt att låta honom gå i större hage (gick i sjukpaddock innan) och han skulle självklart inte få flytta än, han går dessutom fortfarande med mamma.
Jag har hört att det ska ta ca 4-12 veckor innan såret ska vara helt "bärande" igen men det ser väldigt fint ut och har gjort precis hela tiden.
Det har för övrigt knappt märkts öht att detta hänt, han har hela tiden varit pigg och kry och lika vild som vanligt.

Det som känns lite svårt är ju hur marknaden är. Varför skulle man vilja köpa en buköppnad fölunge när man kan köpa en som inte är det??

Indigo skrev:
Det som känns lite svårt är ju hur marknaden är. Varför skulle man vilja köpa en buköppnad fölunge när man kan köpa en som inte är det??

Om stammen och priset är tillräckligt intressant plus exteriör och humör på topp

Stammen är absolut bra, dock inte speciellt unik. Allt de andra du skriver är bra med marginal, jag undrar dock HUR mycket lägre jag behöver gå rent prismässigt.

Mitt hopp är att det ska lösa sej så att jag inte behöver sälja utan kan behålla tills han är inriden och visad för då kan det väl knappast ha betydelse längre??
Om allt fortsätter att gå såhär bra då vill säga.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 499
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
2
Svar
20
· Visningar
2 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Unghästfasoner?