Ok för kompis att ligga med ett exligg fast det är jobbigt?

Det är hennes känslor hon bett om hjälp med.
*snipp*
respektlös grej mot henne .

Jag hade nog blivit less på offerkoftan och skuldebeläggandet och sagt åt henne att växa upp och lämna det 15-åriga förflutna just i det förgångna och är hon inte kapabel till det så får hon ju söka professionell hjälp för att bena ut varför hon reagerar så orationellt, för det gör hon!

På vilket sätt är det respektlöst mot henne att någon hon känner ligger med ett strul hon hade för 15 år sen liksom :confused:

Handlar nog mer om ett sårat ego eftersom han inte vill ha henne alls, utan väljer en annan..

Men menar du på fullt allvar att du jämställer ett 15 år gammalt ligg med en otrohet?! Vi talar ju om DETTA FALLET. Inte ett hypotetiskt fall i någon annan omständighet.

Huh... Jag personligen skulle aldrig ligga med en av mina kompisars ex. De blir i princip könslösa för mig sekunden de legat med en av mina vänner. Jag vet inte riktigt varför, men gissningsvis har det kanske att göra med att inget ligg/ragg är värt att riskera att såra en vän för i min värld... Har andra lösa funderingar kring varför också, men de är mindre PK och igenomtänkta så håller dem för mig själv. :p

Men det är mitt val. Aldrig varit med om att en vän försökt "förbjuda" nåt av sina ex, jag ser inga problem med att någon av mina vänner skulle ligga med nåt av mina ex heller (även om jag skulle bli måttligt förvånad om de ville), och ett 15 år gammalt ex? Känns som att ta i lite...

• Gilla
Reactions: rtf
Hur kan du då anse att det vore annorlunda om det var kärlek inblandat? För det kan du ju omöjligt veta i det här läget, om det kommer bli?

Igen, jag anser ingenting av detta, X anser detta.
Folk får gärna ligga bäst dom vill med mina ex, oavsett anledning.

Igen, jag anser ingenting av detta, X anser detta.
Folk får gärna ligga bäst dom vill med mina ex, oavsett anledning.
Okej, det framgår inte riktigt vad som är dina åsikter och din väns åsikter om du inte skriver det, så det är lite svårt att veta.

Okej, det framgår inte riktigt vad som är dina åsikter och din väns åsikter om du inte skriver det, så det är lite svårt att veta.

Nej jag har förstått det och jag börjar bli jävligt less på den här tråden ändå.
Jag har fått henne att börja tänka i andra banor, hon tycker inte det känns lika jobbigt och jag är glad för hennes skull :)
Jag har vänt och vridit på saker i tråden för att försöka se det ur ett annat perspektiv än mitt eget (alltså hennes),
och undrat om några andra har känt som hon och hur de hanterat dessa.
Jag är vän med alla ex och har även vänner som varit ihop med en del, varit glad för deras skull :)
Tycker inte mina åsikter varit relevant i tråden, och ändå är det mina åsikter/känslor jag får frågor om, det har liksom inte med saken å göra.. så att nä jag är nog klar här :p

Det har redan varit upp i diskussionen, att ö h t diskutera detta gång efter annan känns som att mata trollet. Det är ett ältande som inte gör någon något gott.

Nu tycker jag det under trådens gång kommit upp att du har en lite udda syn på incidenten också, från att du tidigare hela tiden refererat värderingarna som din väns värderingar.

Jag hade - som flera redan sagt- slutat älta med väninnan. "Vi får helt enkelt sluta diskutera detta och vara överens om att inte vara överens. Jag delar inte din åsikt i detta och tycker att du gör det onödigt svårt för dig" hade räckt väl för mig. Jag vill helt enkelt inte lägga ved på brasan genom att gång efter annan låta ämnet komma upp, ältas, stötas och blötas.

Din vän verkar behöva proffshjälp, och så länge du erbjuder dig att på något sätt hantera ältandet kommer hon ju ett steg längre ifrån att söka hjälp.

Det har redan varit upp i diskussionen, att ö h t diskutera detta gång efter annan känns som att mata trollet. Det är ett ältande som inte gör någon något gott.

Nu tycker jag det under trådens gång kommit upp att du har en lite udda syn på incidenten också, från att du tidigare hela tiden refererat värderingarna som din väns värderingar.

Jag hade - som flera redan sagt- slutat älta med väninnan. "Vi får helt enkelt sluta diskutera detta och vara överens om att inte vara överens. Jag delar inte din åsikt i detta och tycker att du gör det onödigt svårt för dig" hade räckt väl för mig. Jag vill helt enkelt inte lägga ved på brasan genom att gång efter annan låta ämnet komma upp, ältas, stötas och blötas.

Din vän verkar behöva proffshjälp, och så länge du erbjuder dig att på något sätt hantera ältandet kommer hon ju ett steg längre ifrån att söka hjälp.

På vilket sätt skiljer sig min syn på incidenten från majoriteten i denna tråd förutom att jag bryr mig om min väns mående, det är ju jag som är vän med henne, inte övriga i tråden?
Och på vilket sätt ältar jag genom att säga "Jag lägger på nu!" och klickar när hon ältar negativa saker?
Jag har gett henne tips och hon säger att det känns lättare - det är väl något bra?
Jag är inte superbra på att kommunicera via text men det känns som att du missuppfattat det väldigt.

Proffshjälp kommer hon aldrig söka, hon har betydligt större problem än detta men alldeles för stolt för att be om hjälp. Jag försöker stötta henne så gott jag kan.

Nej jag har förstått det och jag börjar bli jävligt less på den här tråden ändå.
Jag har fått henne att börja tänka i andra banor, hon tycker inte det känns lika jobbigt och jag är glad för hennes skull :)
Jag har vänt och vridit på saker i tråden för att försöka se det ur ett annat perspektiv än mitt eget (alltså hennes),
och undrat om några andra har känt som hon och hur de hanterat dessa.
Jag är vän med alla ex och har även vänner som varit ihop med en del, varit glad för deras skull :)
Tycker inte mina åsikter varit relevant i tråden, och ändå är det mina åsikter/känslor jag får frågor om, det har liksom inte med saken å göra.. så att nä jag är nog klar här :p
Fast varför är våra åsikter relevanta om inte dina är det?

Fast varför är våra åsikter relevanta om inte dina är det?

Jag tänkte att hon säkert inte är ensam om sina problem, att det borde finnas folk på ett forum som upplevt samma sak som hon upplever. Hade jag skrivit mina åsikter i första inlägget känns det bara som att jag velat ha medhåll, vilket jag inte har något behov av.

Hur skulle ni försöka lösa detta problem:

Din kompis och killen du blev av med oskulden med för 15 år sen flirtar.
Han jobbar på ett uteställe där du och din kompis brukar hänga.
Du har försökt ragga på killen "igen" men fått avslag.
Nu har som sagt din kompis och han fått kontakt, och det är uppenbart att dom är intresserad av varandra.
Du tycker det är skitjobbigt och vill verkligen inte att dom ska ligga,
du känner att ligger i underläge för att du blivit dissad och han vill ha henne istället.
Du går in och kollar på hennes insta om han gillat hennes bilder etc.
Du är inte kär i han eller så, men han är speciell för att han va din första.

Du har sagt detta till kompisen men hon tar det inte på jättestort allvar.
Du tycker att hon borde visa dig respekt och ta nån annan, det är ju inte så att hon är kär i han heller.
Annars är hon ingen vän att ha ändå.

Vad tycker ni, borde kompisen av respekt för dina känslor välja en annan kille?
Eller har du inget att göra med vem hon ligger med?
Vänner före ragg?
Är kompisars ex/ligg förbjuden frukt?
Skulle ni strunta i en kille som ni var attraherade av/på g med av ifall kompisen tyckte det var jobbigt för dom legat?

OCH???

Man äger aldrig en annan människa.

Har man sådana problem som beskrivs här ovan bör man börja arbeta med sig själv med hjälp av någon professionell.

Kanske skulle det vara bra för henne om hennes kompis låg med snubben. Lättare att släppa det då, bli lite äcklad av hela situationen osv. Kanske skulle det hjälpa henne att släppa det.

Jag kan känna igen mig i att ha hang-ups och mycket svartsjuka och för min del handlar det om att jag blivit sviken under hela min uppväxt av såväl vänner som partners och föräldrar. Antagligen är det inte snubben som är grejen utan andra saker som ligger bakom.

Kanske skulle det vara bra för henne om hennes kompis låg med snubben. Lättare att släppa det då, bli lite äcklad av hela situationen osv. Kanske skulle det hjälpa henne att släppa det.

Jag kan känna igen mig i att ha hang-ups och mycket svartsjuka och för min del handlar det om att jag blivit sviken under hela min uppväxt av såväl vänner som partners och föräldrar. Antagligen är det inte snubben som är grejen utan andra saker som ligger bakom.

Håller med till fullo.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 904
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka