Ok för kompis att ligga med ett exligg fast det är jobbigt?

Det kanske beror på vart man bor? Här i sthlm hade jag behövt leta aktivt för att hitta ett ex till mina vänner.

Jag hör till Malmö-regionen så du behöver nog inte bekymra dig för den sakens skull. Vad nu det har med saken att göra. Tidigare ligg finns det ju överallt. Särskilt om man umgås med vänner och således deras andra vänner.

Nä tycker bara att det är ofräscht att härma sina vänner.

Inga moraliska tankar utan bara ett "varför?" Finns väl egentligen inget skäl till att inte köpa sin kompis begagnade kläder eller boende heller men det känns också märkligt.

Ofräscht? Vi får väl utgå från att den potentiella sexpartnern har duschat någon gång de senaste 15 åren.

Att köpa kompisars begagnade kläder är ju helt fantastiskt smidigt. Jag tycker att klädbyten är suveränt!

Du
Ja, men blandat med svar till andra. Men fine, vill du framstå som en trist forumdebattör så är det fritt fram.

Du har fortfarande inte svarat på varför man ska hoppa av pga ett ligg 15 år tidigare.
Jag skulle tycka att det vore utmärkt att ta över en kompis tidigare häst eller boende. Det är trots allt en form av kvalitetssäkring.

Jaghar svarat, du tycker inte mina skäl duger precis som jag inte kan förstå varför ni måste ligga med samma killar som era vänner. Vi får enas om att vara oense.

Det kanske beror på vart man bor? Här i sthlm hade jag behövt leta aktivt för att hitta ett ex till mina vänner.
Jag bor i Göteborg. Det har ändå hänt att jag legat med en kompis ex eller vise versa. Jag förstår verkligen inte varför du tycker det är fel? "Det finns egna" känns inte som ett argument. De flesta personer över femton har ju legat med mer än en person. Så vad är problemet om man råkar känna till vem det är? Är man rädd att förlora i en jämförelse eller vadå? Är man rädd för smitta?

Om det finns ett urval, varför måste man välja den som ens vän redan haft?
Jag kan inte förstå varför. Detta var en sån ickefråga för mig och mina vänner när det var på tapeten, deras avlagda var heeelt ointressanat för mig och vice versa.

Nä tycker bara att det är ofräscht att härma sina vänner.

Inga moraliska tankar utan bara ett "varför?" Finns väl egentligen inget skäl till att inte köpa sin kompis begagnade kläder eller boende heller men det känns också märkligt.
Fast varför skulle man ligga med någon för att härma en kompis? Jag tar för givet att man ligger med en person för att man vill ligga med just den personen och inte för att härma någon annan?

Köper jag och min kompis jordgubbsglass så är det för att vi bägge tycker om jordgubbsglass. Inte för att en av oss har ett behov av att härmas?
Känner du att du behöver statuskonkurrera med dina vänner eftersom det är så viktigt för dig att vara först med saker?

Nope. Känner bara inget behov av deras avlagda. Som sagt, en så självklar ickefråga för oss. Vetskapen om att det är nåns fd hade nog varit turnoff så det räcker.

Fast varför skulle man ligga med någon för att härma en kompis? Jag tar för givet att man ligger med en person för att man vill ligga med just den personen och inte för att härma någon annan?

Köper jag och min kompis jordgubbsglass så är det för att vi bägge tycker om jordgubbsglass. Inte för att en av oss har ett behov av att härmas?
Känner du att du behöver statuskonkurrera med dina vänner eftersom det är så viktigt för dig att vara först med saker?
Själv hade jag gått miste om min sambo om jag hade haft ett sådant synsätt. Och det hade ju varit himla synd. Personer som honom växer inte på träd. Inte ens i Stockholm. Bara tanken på att vi skulle ha avstått från varandra för att jag råkade känna hans ex är ju skrämmande. Uppenbarligen passade de två inte ihop. .. Så med det resonemanget så både borde vi vara olyckliga istället på grund av en helt annan relation för flera år sedan? Det är befängt!

Själv hade jag gått miste om min sambo om jag hade haft ett sådant synsätt. Och det hade ju varit himla synd. Personer som honom växer inte på träd. Inte ens i Stockholm. Bara tanken på att vi skulle ha avstått från varandra för att jag råkade känna hans ex är ju skrämmande. Uppenbarligen passade de två inte ihop. .. Så med det resonemanget så både borde vi vara olyckliga istället på grund av en helt annan relation för flera år sedan? Det är befängt!
Jag tänker något liknande, jag är ihop med en kompis exmake.

Är det så att Pontevecchio tror att man ligger med en kompis ex för att det är en kompis ex? Det har jag aldrig känt ett behov att göra. Jag har däremot legat med någon jag vill ligga med. Helt orelaterat till vem denne tidigare legat med.

Vad tycker du är den enormt gigantiska skillnaden?

Intimitetsgraden är väl den första iaf...
Jag tycker folk får ligga med vem de vill, hur de vill, vart de vill så länge det ges samtycke osv. Som jag nämnt tidigare i tråden skulle jag inte bry mig om någon av mina vänner ville ligga med någon av mina ex, men jag skulle inte ligga med någon av mina vänners ex. Om det var något som var/kändes som det kunde utvecklas till mer än ett ligg och min kompis i fråga var ok med det, så ja visst. Kanske.
Det är min åsikt, jag har inget emot eran åsikt. Jag diskuterar inte för att ni har fel, jag delar bara med mig om min syn på saken, hur jag känner. Personligen ser jag en ofantlig skillnad på att rida samma häst och att rida samma kille.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 899
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tvillingar!?
  • Fas vid 6 år
  • Den rosa bildtråden