Ok för kompis att ligga med ett exligg fast det är jobbigt?

Intimitetsgraden är väl den första iaf...
Jag tycker folk får ligga med vem de vill, hur de vill, vart de vill så länge det ges samtycke osv. Som jag nämnt tidigare i tråden skulle jag inte bry mig om någon av mina vänner ville ligga med någon av mina ex, men jag skulle inte ligga med någon av mina vänners ex. Om det var något som var/kändes som det kunde utvecklas till mer än ett ligg och min kompis i fråga var ok med det, så ja visst. Kanske.
Det är min åsikt, jag har inget emot eran åsikt. Jag diskuterar inte för att ni har fel, jag delar bara med mig om min syn på saken, hur jag känner. Personligen ser jag en ofantlig skillnad på att rida samma häst och att rida samma kille.

Äh, för mig är inte allt liggande särskilt intimt. Naket är det oftast men det är i min värld inte detsamma som intimt.
Om du träffar någon som du är intresserad av och den personen tidigare legat med en av dina kompisar så skulle du alltså fråga kompisen om lov? Hur ställer du en sån fråga? "Jag är kåt på S, är det okej om jag ligger med honom?"

Intimitetsgraden är väl den första iaf...
Jag tycker folk får ligga med vem de vill, hur de vill, vart de vill så länge det ges samtycke osv. Som jag nämnt tidigare i tråden skulle jag inte bry mig om någon av mina vänner ville ligga med någon av mina ex, men jag skulle inte ligga med någon av mina vänners ex. Om det var något som var/kändes som det kunde utvecklas till mer än ett ligg och min kompis i fråga var ok med det, så ja visst. Kanske.
Det är min åsikt, jag har inget emot eran åsikt. Jag diskuterar inte för att ni har fel, jag delar bara med mig om min syn på saken, hur jag känner. Personligen ser jag en ofantlig skillnad på att rida samma häst och att rida samma kille.
Fast det där är än mer ologiskt för mig. OM man nu tycker det är konstigt att ha sex med någon som tidigare haft sex med en kompis. Borde det då inte vara ännu jobbigare med "intimiteten" under ett längre förhållande än om det bara är ett ligg?

Är det "bara ett ligg" så lär det inte direkt märkas att personen även har legat med ens kompis, men det måste vara långt mer påtagligt om det blir ett förhållande? Människors liv och personlighet präglas av tidigare förhållanden och man har säkert kvar sånt som möbler, bilder och ssemesterhistorier. Det är sådant bagage som inte märks om man bara skulle ligga?

Nu har jag inte minsta problem med att mina partners haft ett liv innan mig, men OM jag hade haft det så känns det som att det hade varit lättare att bortse från det under tiden ett ligg tar istället för under ett förhållande?

Äh, för mig är inte allt liggande särskilt intimt. Naket är det oftast men det är i min värld inte detsamma som intimt.
Om du träffar någon som du är intresserad av och den personen tidigare legat med en av dina kompisar så skulle du alltså fråga kompisen om lov? Hur ställer du en sån fråga? "Jag är kåt på S, är det okej om jag ligger med honom?"

Haha, okej, för mig är ligg intimt. Men jag gillar inte ligg utan känslor, så är hellre utan än har sex som inte är intimt. :D
Jag har få riktigt bra vänner, ytliga bekantskaper som kommer och går räknar jag inte in i "vänner". Med andra ord känner jag till vilka män mina vänner legat med eller inte, och jag tänder inte på dem. Enda möjligheten jag kan se är att jag och karln i fråga skulle känna varandra som vänner under en längre tid, någon slags gnista skulle uppstå trots hur avtändande det är att han legat med min vän, min vän skulle antagligen vara fullt medveten om denna förändring i min relation till killen eftersom vi står varandra nära, och jag skulle fråga henne hur hon skulle känna inför om jag eventuellt ville försöka på något mer än vänskap.
Skulle hon inte vara ok med det, oavsett anledning, hade jag inte tagit det vidare. Det finns andra män som det inte skulle såra min vän om jag fick ihop det med.

Fast det där är än mer ologiskt för mig. OM man nu tycker det är konstigt att ha sex med någon som tidigare haft sex med en kompis. Borde det då inte vara ännu jobbigare med "intimiteten" under ett längre förhållande än om det bara är ett ligg?

Är det "bara ett ligg" så lär det inte direkt märkas att personen även har legat med ens kompis, men det måste vara långt mer påtagligt om det blir ett förhållande? Människors liv och personlighet präglas av tidigare förhållanden och man har säkert kvar sånt som möbler, bilder och ssemesterhistorier. Det är sådant bagage som inte märks om man bara skulle ligga?

Nu har jag inte minsta problem med att mina partners haft ett liv innan mig, men OM jag hade haft det så känns det som att det hade varit lättare att bortse från det under tiden ett ligg tar istället för under ett förhållande?

Uhh... Nu är jag visserligen trött, men jag hänger inte med.
Det är okej att du tycker det är ologiskt, jag misstänker att ingen av oss kommer övertyga någon annan oavsett hur mycket det diskuteras. :)
Ingen del av mig har någonsin varit intresserad av en kompis ex. Jag personligen gillar inte sex utan känslor så "bara ett ligg" skulle liksom inte bli aktuellt för mig. Och om det var det skulle "bara ett ligg" verkligen inte vara värt att riskera någon slags buckla i min och min väns vänskap.

Och jag har aldrig haft problem med att mina partners haft ett liv innan mig heller, tro det eller ej.

Min syn, jag tycker som upprepat flera gånger inte att ni har fel, jag själv ser det bara annorlunda och väljer att göra på annat sätt. Go for it! Liksom... Jag mår bra, mina vänner mår bra, deras ex mår vad jag vet alldeles förträffligt trots att de inte fått ligga med mig. Slutet gott, allting gott.

Ingen del av mig har någonsin varit intresserad av en kompis ex. .

Ponera att du träffar en man, får känslor för honom, är attraherad och sen efter ett tag så kommer det fram att din kompis sen några år tillbaka hade sex med honom för + 10 år sedan, skulle du alltså då avstå från den mannen??

Jag tror vi får göra såhär. Alla har personliga chip. En får beställa i tiopack eller hundrapack. Vill man pinka in revir eller är tidigt störd eller bara slampig kan man föralldel köpa tusenpack. När en har haft sex så Chippar man varandra. Tar sedan kopior av den andre för stunden amorösa personens chip med sig hem. Lika många som man är i det ägarlag en tillhör. Jag tänker mig det som en vanlig Rotaryträff. På en alltså lättsam fest några gånger i veckan har man pysselkvällar där man då låter screenarna gå runt och alla installerar sin egen skörd av veckans lekkamrater.Sedan så har man en sån där liten ständigt uppdaterad screengrej som med fördel kan se ut som en plattång tänker jag. När sedan en tänkbar samarbetspartner för sex dyker upp så screenarna man av varandra och får röd eller grön lampa.

Nu diskuterar vi ett ligg, inte en livslång relation. Det tycker jag är en annan sak.
Vi som inte är synska då, som inte vet om det kan bli en livslång relation förrän efter flera träffar och även lite sänggående?

En attraktion är väl inledningen, oavsett vilken typ av relation det blir sen?

Av ren nyfikenhet, eftersom jag aldrig själv vetat sånt förrän efter en del intimitet och annat, hur kan du redan vid flirtstadiet veta om du vill spendera resten av ditt liv med personen i fråga, eller bara ligga?

Hur vet man i början vilken sorts relation det är fråga om? Och varför upplevs det olika?
Just varför det upplevs olika tycker jag är otroligt intressant. Handlar det om att man tycker det är äckligt/ofräscht borde det ju inte vara någon som helst skillnad. Handlar det om jobbiga känslor så vore ju ett förhållande snarare betydligt värre än en tillfällig förbindelse?

Om det handlar om att man accepterar personernas lycka i en förhållandesituation så funderar jag över vem det är som anser sig ha rätt att avgöra vilken typ av relation som är den bästa för andra och som gör dem lyckligast.

Jag håller nu på att fundera på om det är så att jag räknas som promiskuös eller bara pervers. Skulle aldrig tacka nej till ett lovande ligg p g a att den personen inte är oskuld (hade nog tackat nej till oskuld p g a känns inte särskilt lovande). Anser förvisso att folk som tycker "du får inte ligga med mitt ex" är lite bänga och skulle nog ha svårt att vara vän med en sådan person.

Är det så att Pontevecchio tror att man ligger med en kompis ex för att det är en kompis ex? Det har jag aldrig känt ett behov att göra. Jag har däremot legat med någon jag vill ligga med. Helt orelaterat till vem denne tidigare legat med.

Jag tror inte så värst mycket, jag svarar bara att jag tycker det hade känts obekvämt.

Om det finns ett urval, varför måste man välja den som ens vän redan haft?

Jag kan tända på någon oavsett vem de varit med för 15 år sedan. SÅ himla ofta blir jag inte till mig, hade jag inte varit gift hade jag alltså mycket väl kunnat agera på min tändning. ÄVEN om det är en väns ex. Det är ju inte direkt så att jag i det här fallet (trådstarten) hoppar ner i den ljumma sängen efter min väninna...

Jag är inte attraherad av människor utifrån vem de har eller inte har varit med tidigare utan för den personen de är. Jag blir alltså inte avtänd av att människor haft andra partners tidigare. Eftersom jag hunnit fylla 40 hade det varit avtändande att hitta någon som aldrig haft en partner innan - men det är jag det.

För övrigt undrar jag var gränsen går, om man nu inte tycker att det är okej att ligga med någon som är "paxad".

Får jag ligga med någon som min kompis låg med igår?
Någon min kompis låg med för ett år sedan?
Någon min kompis låg med för tio år sedan?

Någon min kompis är kär i?
Någon min kompis har varit kär i?
Någon min kompis har dejtat?
Någon min kompis har kysst?
Någon min kompis har haft ett ONS med?
Någon min kompis har varit tillsammans med?

Anses ligget någonsin preskriberat? Eller är det brända broar all over?

Ponera att du träffar en man, får känslor för honom, är attraherad och sen efter ett tag så kommer det fram att din kompis sen några år tillbaka hade sex med honom för + 10 år sedan, skulle du alltså då avstå från den mannen??

Irrelevant fråga i sammanhanget. Jag pratar om min kompisars ex, inte mina kompisars 10 år gamla ONS. Mina kompisars ex är personer jag haft någon slags relation till i egenskap av deras flickväns vän. Personer jag lärt känna på något plan genom mina vänner, både genom vad de berättat om sina relationer och när jag träffat dem.
Det är alltså människor jag känner mer eller mindre och skulle känna igen.

Skulle jag springa in i någon som för 10 år sen haft ett ONS med någon av mina vänner och det skulle gå så långt att jag fick känslor för karln innan det uppdagades är det inte någon av mina närmare vänner han legat med, utan snarare en av de ytliga bekanta och inget som skulle bekomma mig. Mina närmare vänner hade känt till relationen långt innan genuin attraktion och känslor uppstått. Nu skulle ett 10 år gammalt ONS inte direktkvalificera karln nej. Men om attraktion hade uppstått om jag vetat om det från början kan jag inte svara på.
Hade aldrig hoppat i säng med någon som mina vänner legat med dagen innan dock. Men hade jag känt till att han legat med någon annan tjej dagen innan oavsett dennes relation till mig hade jag avstått ändå, då har han uppenbarligen inte samma syn på sex som jag. Och det är helt ok, men inte min kopp te.

Många verkar dock missförstå mig, det handlar inte om killen i fråga. Det handlar om mig, framförallt, och mina vänner och våran relation. Vännerna jag pratar om har funnits sen barnsben och/eller betyder förbannat mycket för mig, och kan jag verkligen inte hitta en partner som de inte älskat så klarar jag mig alldeles utmärkt ensam.

Så nej, jag hade antagligen inte avstått från mannen du beskriver. Jag har vansinnigt svårt att utveckla starkare känslor för andra människor, och finns de där är de svåra att göra sig av med.
Det handlar inte om vad jag tycker man får eller inte får göra, det handlar om vad jag själv väljer att göra eller inte göra. För välja vilka jag inte vill ligga med hoppas jag iaf ni tycker är helt okej. ;)

Känns inte som denna diskussionen ger så mycket längre när man anser att oliktänkande är bänga så mina sista ord blir dessa: Jag har förklarat att jag ser inte behovet av att ligga med min väns avlagda. Vi diskuterar ligg inte kärlek, jag tror att de flesta kan skilja på de. Risken att missa sin livs stora kärlek för att man inte följer en attraktion ser jag inte som en stor risk.

Jag läste att snittantal sexpartners är runt 5-10 st.
jag kan inte se problemet att hitta 5-10st utan att välja någon som mina vänner haft en relation med.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 898
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka