Ok för kompis att ligga med ett exligg fast det är jobbigt?

Jag håller med alla som säger att man inte äger en människa, att man efter 15 år ska ha släppt det, att det är ägandetänk osv. Och utåt hade jag haft den fasaden och fortsatt intala mig själv att det var så. Och hade det varit min kompis som var den utsatta av en annan kompis hade jag haft den approachen för att peppa hen.
Men inåt hade jag faktiskt också tyckt att det var lite osmakligt. Precis som mina vänners ex är ointressanta för mig. Man kackar inte i eget bo på något vis... Hoes (stavning) before broes (stavning?) och tvärt om.

Men jag vet att det inte är rätt tänk och jag skulle skämmas för det. Men så skulle det vara ändå.

Jag får lite "Jag har en kompis som..." -känsla här.:cautious:

Oavsett så låter det hela helsjukt. En person tycker sig ha äganderätt på ett ligg 15 år tillbaka. Personen har dessutom en kompis som känner nåt sorts psykologkall och ska lösa den första personens konstiga problem. Dessutom är personerna i 30-årsåldern. Det låter för konstigt för att vara sant.

Jag får lite "Jag har en kompis som..." -känsla här.:cautious:

Oavsett så låter det hela helsjukt. En person tycker sig ha äganderätt på ett ligg 15 år tillbaka. Personen har dessutom en kompis som känner nåt sorts psykologkall och ska lösa den första personens konstiga problem. Dessutom är personerna i 30-årsåldern. Det låter för konstigt för att vara sant.

I min värld finns det ett ord för allt det här, "trams".

Jag tycker det är självklart att man inte simmar i nån annans pool. Känns inte som det finns nåt behov av det, ligg finns i överflöd. Varför vill man vara buksvägerskor?

• Gilla
Reactions: rtf
Varför ska du ligga med just de som har en historia med din vän när detfinns tusentals andra? Om det ändå bara är ett ligg. Känns ... Märkligt att härma sin vän.

• Gilla
Jag tycker det är självklart att man inte simmar i nån annans pool. Känns inte som det finns nåt behov av det, ligg finns i överflöd. Varför vill man vara buksvägerskor?

Jag undrar hur de fungerar i praktiken. Hur håller man koll på vilka ens vänner hade ihop det med för 5, 10, 15 eller 25år sedan? Och de vänner man träffat på senare år, hur håller man koll på vilka de förlorade oskulden med? Skulle kännas konstigt att fråga vänner vilka de legat med och ännu konstigare att fråga ragg vilka de legat med.

Varför ska du ligga med just de som har en historia med din vän när detfinns tusentals andra? Om det ändå bara är ett ligg. Känns ... Märkligt att härma sin vän.

Varför ska jag inte? Om jag är kåt och personen ifråga är kåt så ser jag inget hinder.
Dessutom ser jag vissa praktiska problem med att undvika kompisars tidigare sexpartner. Jag kan omöjligt veta vilka personer mina kompisar legat med. Särskilt om vi ska gå tillbaka hela vägen till när oskulden rök.

PS. Kan du börja med att citera alt. tagga när du svarar? Det underlättar. DS.

Frågan Varför ska man vara kompis med någon som har hangups på vem man ligger med är nästan mer relevant för mig.
Skulle du inte vilja rida en häst som kompisen tidigare ridit? Det är ungefär samma sak.

Faktum med att det kan vara smart att ligga med någon som någon annan redan testat. Då vet man ju att det inte någon knäppskalle som man går hem med i alla fall.

Svaren kommer i ordning så jag tycker det är plättlätt.
Som sagt, vet man om kan man hoppa av. Jag vill inte ha mina vänners fd häst, boende eller ligg. Finns egna.

• Gilla
För mig handlade detta om ett fall där man vet om omständigheterna men kör ändå.
Än sen då. Vad är så hemskt med att den man ligger med har legat innan? Är det någon idé om den heliga oskulden?

I fallet i tråden så VILL personen inte ha sex med personen som ts företräder. Som är sur för att hen blivit bortvald. Varför ska den personen lida för att ts "kompis" har någon slags hangup?

Svaren kommer i ordning så jag tycker det är plättlätt.
Som sagt, vet man om kan man hoppa av. Jag vill inte ha mina vänners fd häst, boende eller ligg. Finns egna.

Ja, men blandat med svar till andra. Men fine, vill du framstå som en trist forumdebattör så är det fritt fram.

Du har fortfarande inte svarat på varför man ska hoppa av pga ett ligg 15 år tidigare.
Jag skulle tycka att det vore utmärkt att ta över en kompis tidigare häst eller boende. Det är trots allt en form av kvalitetssäkring.

Nä tycker bara att det är ofräscht att härma sina vänner.

Inga moraliska tankar utan bara ett "varför?" Finns väl egentligen inget skäl till att inte köpa sin kompis begagnade kläder eller boende heller men det känns också märkligt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Okej, på senaste har jag och mina kompisar börjat släppa att gå på ”random” fester asså hemmafester hos folk man känner till runt om i...
Svar
3
· Visningar
960
Senast: Otherside
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 850
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 899
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 988
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka